Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Syys 20, 2017 6:02 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2008 6:44 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Työreissut ovat painottuneet Kiinaan ja tienpäällä näkee kuljetuskalustoa sarvitraktorista uusimpaan Volvoon. Mannejakin alettiin tehdä Kiinassa :?: (aluksi) ainakin paikallisille markkinoille.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tapahtunut merkittävä harppaus kalustossa; vielä 10 vuotta sitten työmaiden yleisin näky oli sarvitraktori "Hot-kot" (lempinimi tulee käyntiäänestä), joilla siirrettiin uskomattomia määriä maamassoja, tiiltä, betonia,... Sittemmin samaa tekniikkaa alettiin saattamaan 2-akselisen kuorma-auton näköiseksi; tähän "kyläsepän" luomukseen Proto on suorastaan uskomattoman kaunis ;)
Kuva

Luonnollisesti vajaita kuormia eikä pelkkiä terveisiä Kiinassa ajeta:
Kuva

Sitten siniset F.A.W:n kuorma-autot valtasivat työmaat (toki läheinen yhteistyö USSR:n välillä näkyi raskaammassa kalustossa myös Kamaz-merkkisissä kuorma-autoissa).
Kuva
Kuva

Nykyisin kalusto on uudempaa ja raskaampaa, jossa esim. vaihdelaatikko on Fullerin Kiinassa tekemä, koneena voi olla Kiinassa tehty Cummins jne.
Kuva

Yllä olevat mainoskuvat poikkeavat liikenteessä olevista autoista; yleensä raskas kalusto on erittäin huonokuntoisia, koska niitä ei huolleta. Korjaukset tehdään auton hajottua tien päällä (olen nähnyt, kun täydellinen koneremontti tehdään tien varressa :mrgreen: ).

Rengasliikkeitäkin olen nähnyt, mutta yleensä rengaat ajetaan täysin loppuun ja sitten niitä vaihdetaan tien päällä. Seurauksena, että liikenne seisoo kuin kyrp# häissä.

Mutta raskaan kaluston kehitys kertonee, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kiinalaiset haluavat viedä raskastakalustoa ulkomaille; esteenä ei ole tekniikka (laatu?), joka on länsimaista perua jo nyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 9:57 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Tässä hiilirahtarin arkea Kiinassa:
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 9:56 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 9:02 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Tampere
Hiukka on kukkua.. :shock:

_________________
Kauas on pitkä matka.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 30, 2009 7:22 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 356
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
Joo. Ei kyllä enempää kyydissä pysy.

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
www.konttikauppa.fi


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 30, 2009 5:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2836
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Ajatelkaa millaisia kuormia kiinan poika veisi jollain armeijan vanhalla 8x2 M-sisulla... :shock:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 25, 2009 3:59 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 8:20 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Uusikaupunki
:lol: Työkaveri muisteli viime kiinan työreissua, jonka aikana oli katsellut teräsrullien lastausta. Siis niitä, mitä meillä laitetaan 2-3 korkeintaan yhdelle kuorma-auton lavalle/peräkärrylle. Kiinan sankarit oli tällänny niitä niin paljon mitä kyytiin mahtuu... :shock: :lol: :shock: :lol:

Käsitin että juuri nuo raskaan kaluston alustapuolen (renkaat/runko) vauriot ylikuormien takia ovat melko yleinen näky moottoriteidenkin varsilla. :?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 25, 2009 7:41 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Puhumattakaan niistä, jotka ovat uponneet tiehen päällystämättömillä osuuksilla.

Tuolla olisi kyllä saumaa kuljetus -konsultti -kouluttajille. Voi antaa referenssejä muille asiakkaille heti, kun vaan on tuloksia yhdestäkin kuljetuspuljusta, jossa on antanut käytännön koulutusta.

Kuka lähtee mukaan? Siinä olisi pisnestä vuosiksi. Kiitos taas hyvistä vinkeistä Sisua palstalle!


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2009 11:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 21, 2009 9:26 pm
Viestit: 2
Huolto tuntuu olevan yleensäkin tuntematon sana Kiinassa. Korjataan kun hajoaa on päivän sana. Varmaan perua siitä kun värkit on valtion eikä omia, seisokit ei samalla tavalla iske kukkaroon. Jopa henkilöautoissa öljynvaihto on tuntematon käsite. Kiinalainen kolleega manasi autonsa laatua kun kone hajosi 200 000 km jälkeen vaikka aina oli öljyä lisätty kun ei tikku kastu. Kun kysyin oliko öljyjä vaihdettu ja oliko suodatinta vaihdettu niin kaveri ihmetteli että mikä se suodatin on... Kauppiaan mukaan ei kuulemma öljyjä nykymoottoreihin tarvitse vaihtaa, sen kun lisää jo merkkivalo syttyy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 9:12 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 22, 2008 8:37 pm
Viestit: 282
Paikkakunta: Kajaani
Sama homma Saksassa. Sukulaismies harmitteli, kun Audi 100:n kone hajosi jo 80tkm kohdalla. Oli tarkoituksella jättänyt huollot väliin ja oli jo autoa uudempaan vaihtamassa. Joskus ne laukeaa ennen kuin ne ehditään rahdata kolmansiin maihin tai Suomeen. :lol:Tästä tapauksesta on jo aikaa, mutta tuskin asiat kovin paljoa on ehtineet muuttua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 21, 2009 8:39 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Ohessa pari kuvaa, miten öljysorapäällyste syntyy Kiinassa.
Tienvarsivarikolla öljyproppu auki ja se on siinä :shock:


Liitteet:
16112007(001).jpg
16112007(001).jpg [ 115.91 KiB | Katsottu 4912 kertaa ]
16112007.jpg
16112007.jpg [ 119.62 KiB | Katsottu 4911 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 21, 2009 9:11 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Mää laakasen niin nopeasti :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Marras 11, 2009 1:41 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Kun oli puhetta, että Kiinassa ei terveisiä ajeta, joskus kuormakoot saa hieromaan silmiä.
Tässä noin 35 tonnia tavaraa :shock: (ammattimiehet arvioikoon paremmaksi):


Liitteet:
sorakuorma.jpg
sorakuorma.jpg [ 32.07 KiB | Katsottu 4598 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Marras 11, 2009 1:45 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Ja urakat painaa päälle - kiire on - edes juna ei tasoristeyksissä hidasta matkaa :roll:
Tuosta oli muuten seurauksena sadan hengen leukatalkoot - täällä ei polliisia kunnioiteta Suomen malliin (ref. Reinikainen) :lol:


Liitteet:
kiire.jpg
kiire.jpg [ 38.79 KiB | Katsottu 4593 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Marras 11, 2009 7:34 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2836
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Osuiko juna tuohon mersuun? Sekin on varmaan made in china, useammalla merkillä niitä tehdään siellä.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 07, 2010 11:58 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
vastaus viipyi - sorry - ei osunut junaan, mutta puomiin kyllä

Muutama tuore kuva Kiinasta.
Rahtareilla ei ole helppoa Kiinassakaan - hinnat kilpaltu alas
Ylikuormaa on pakko ajaa, jotta jotenkin pysyy riisikupin syrjässä kiinni.
(kuorman sitominen on lähinnä kosmeettista, tarpeeton työvaihe kiinalaisten mielestä)

Seurasin sivusta, kun painavaa rekkaa pantiin parkkiin (kuormassa paperirullia ja painoa riittävästi).
Kärryn jouset paukku ja renkaat valitti, kun raskasta kärryä sompailtiin riviin :o

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)