Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on La Syys 23, 2017 11:19 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 07, 2010 12:25 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Alle vuode kesti vastaus, ihan nopeasti meni. :wink:

Noihin kiinan poikien sora-autoon taitaa sopia yhtä paljon kuormaa kuin suomalaiseen hake-autoon.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 07, 2010 12:41 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Parempi myöhään kuin silloinkaan :wink:

Sora-autojen laidat ovat todella korkeat, ehkä Kiinan vuori-/kalliomurske on kevyempää :mrgreen:

Noista Kiinan renkaista, kestävyydeltään (ja ilmeisesti myös kantavuudeltaan) ne ovat ainakin omien havaintojen mukaan kohillaan (ei suuria määriä rengasrikkoja maantiellä), vaikka renkaat todella ajetaan loppuun saakka. Mukavuus, melu yms. ovatkin sellaista länsimaista hapatusta :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 9:55 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Sisun runkoa on kehuttu kestäväksi, mutta kyllä täytyy muuttaa käsitystä kiinalaisten maansiirtoautojen (ja renkaiden) kestävyydestä; raskaiden murskekuormien (tai louheen) kuljettamiseen käytetyt lavatilavuudet vastaavat oikeasti suomalaisten hakekuljetusautojen lavatilavuuksia - painot onkin sitten toinen juttu.

Pari kuvaa viime reissulta:
Kuormaa ja kuutiota - tonneista viis:
Kuva

1-pyttyinen "kuormuri" kovilla:
Kuva

Autonkuljetustraileri - parijonoon mars ;)
Kuva

Kuva

Polar-Sisu?
Kuva

Kuvat paremmalla resoluutiolla:
http://www.sisua.net/gallery/v/muut_001 ... ?g2_page=2


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 10:29 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 558
Polar-Sisu?... :lol:
Ennempi minusta "roikkuva kieli" kaania, hyi hitto... :mrgreen: Umpiot yhteen "riviin", on sitten varsinki kuin P-sarjan kanikka korotetulla hytillä... :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 10:33 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Tuo kaksi-rinnan auton kuljetus, onko se puoliperä vaunu, vai kolmi akselinen kuorma-auto? Ei oikein saa kuvasta selvää. Kuinkahan leveitä kuormia tuolla saa kuljettaa? 3 metriä, vai niin leveitä kuin sopii? :roll:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 11:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 9:21 am
Viestit: 214
Paikkakunta: Imatra, Finland
Musta näyttäis ihan vaan kuorkilta. Miks noita ei saa olla Suomessa. Venäläisten rekkajonotkin lyhenis puoleen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 12:50 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Taitaa olla 14 pick-uppia kyytissä? Ne painaa noin 25-30 tonnia, ei tartte terveisiä ajella kolme akselisella. :lol:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 6:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 05, 2008 6:32 pm
Viestit: 276
Paikkakunta: Nurmijärvi
Euroopan Unionissa ihmetellään mihin perustuu Kiinan talouden nousu. Tässä se näkyy. Otetaan kaikki mahdollisuudet käyttöön. Jos tie on 7 metriä leveä niin miksi rajoittaa ajokit kahteen ja puoleen metriin?


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 11:38 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Ja suomessa kiltisti kavennetaan vanhojen määräysten mukaisia leveitä koreja euro-mittoihin... :roll:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Tammi 26, 2011 10:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kiinalaisia "unimoggeja", ja "hummereita"... http://www.xiaolongauto.com/carweb/product.html#

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 04, 2011 5:24 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Kyllä Kiinassa osataan.
Näin Hummeristakin tuli kiinalainen juttu oikein Pekingin sotamuseoon ;)
(kuva lainattu AFP:ltä)

Moniko suomalainen Misu muuten poseeraisi Proton edessä :mrgreen:


Liitteet:
China.jpg
China.jpg [ 30.55 KiB | Katsottu 4756 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 04, 2011 6:01 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 392
japaniassa osataan myös.. toyota mega cruiser.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 04, 2011 9:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
sisua kirjoitti:
Sisun runkoa on kehuttu kestäväksi, mutta kyllä täytyy muuttaa käsitystä kiinalaisten maansiirtoautojen (ja renkaiden) kestävyydestä; raskaiden murskekuormien (tai louheen) kuljettamiseen käytetyt lavatilavuudet vastaavat oikeasti suomalaisten hakekuljetusautojen lavatilavuuksia - painot onkin sitten toinen juttu.

Suomessa sorakuutio painaa n 1600kg ja jos sitä on tuommoinen kuorma kyydissä niin KYLLÄ on painoa . Kiinan maaperää paremmin tuntematta uskallan hieman epäillä että paikallinen "ketunmulta" ei taida ihan yltää tuohon 1600kg/m3 tietysti heillä ei oli tuon ylikuorma maksunkaan kanssa niin väliä jos kaikki poliisitkaan niin ole kirjoitus/lukutaitoisiakaan ainakaan maaseudulla.



Pari kuvaa viime reissulta:
Kuormaa ja kuutiota - tonneista viis:
Kuva

1-pyttyinen "kuormuri" kovilla:
Kuva

Autonkuljetustraileri - parijonoon mars ;)
Kuva

Kuva

Polar-Sisu?
Kuva

Kuvat paremmalla resoluutiolla:
http://www.sisua.net/gallery/v/muut_001 ... ?g2_page=2


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2011 1:18 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

Tuli tuommoinen kiinalainen vastaan satunnaisessa netin käytössä:

http://www.autoblog.com/2011/12/10/chin ... nk3|119278

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Marras 21, 2014 10:49 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1659
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Kiinassa kehitys laukkaa:
(mallia Proto-campperiin ;) )


Liitteet:
DSC_0594.jpg
DSC_0594.jpg [ 1.17 MiB | Katsottu 2168 kertaa ]
DSC_0595.jpg
DSC_0595.jpg [ 1.04 MiB | Katsottu 2168 kertaa ]
DSC_0597.jpg
DSC_0597.jpg [ 704.62 KiB | Katsottu 2168 kertaa ]
Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)