Magirus
Valvoja: sisua
Magirus
Tuollainen 6x6 Magirus oli matkalla kuulema entisöintiin firman ( http://www.mark-rahti.fi ) auton lavalla. Onneksi ei kaikki "vanhukset" mene afrikkaan. Magiruksilla töitä tehneet väittivät että ne (6x6 mallit) peittoaa sisut mennen tullen, vaikka sisu meneekin paremmin pehmeässä kuin monet muut. Magiruksen jälkeen parhaita olivat olleet venäläis valmisteiset ajokit. Puhutaan siis pehmeissä maastoissa ajamisesta.
Onko jollain enemmän tietoa Magiruksesta?
Onko jollain enemmän tietoa Magiruksesta?
Re: Magirus
Räyhäkän näköinen peli. Eikö noissa ollu V10 kone.
Re: Magirus
Magiruksen tavaramerkki lienee ollut aina se ilmajäähdytteinen dieselmoottori.
Eiköhän mahda olla edelleenkin Magirus-Deutz merkki olemassa.
Jotain yhteistyötä oli Iveconkin kanssa, taisi ilmajäähdytteisiä koneita löytyä niidenkin keulilta.
Eiköhän mahda olla edelleenkin Magirus-Deutz merkki olemassa.
Jotain yhteistyötä oli Iveconkin kanssa, taisi ilmajäähdytteisiä koneita löytyä niidenkin keulilta.
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Magirus
Karsein vehje mitä olen tiellä ajanut oli Magirus-Deutz. Tosin syy kamalaan ajettavuuteen oli ohjaava taka-akseli, yritäpä ajaa kaheksaakymppiä puimurilla Laite oli entinen Seutulan lumilinko, väärinpäin käännetty Magiruksen alusta, hytti siis taka-akselin päällä. Ajomoottorina Deutz V8 ja linkoa pyörittämässä V12
Hain sen kotiin Riihimäeltä, ei pokka piisannut ajaa motaria vaan kiersin vanhaa tietä. Mulla ei ollut edes linkoa keulilla kun se oli ylileveä, mutta seuraava ostaja pisti lingon nokkaan ja ajoi sen Iisalmeen.
Hain sen kotiin Riihimäeltä, ei pokka piisannut ajaa motaria vaan kiersin vanhaa tietä. Mulla ei ollut edes linkoa keulilla kun se oli ylileveä, mutta seuraava ostaja pisti lingon nokkaan ja ajoi sen Iisalmeen.
Re: Magirus
Oompa nähny livenä sen härvelin
Re: Magirus
Taisi mennä niin, että Iveco osti Magirus-Deutzin. Jokusen vuoden oli Ivecon merkki Magiruksen nokalla, mutta sitten taisi merkki kuolla pois. Ilmajäähdytteinen moottori oli noitten tunnus merkki, ja hyvät maasto-ominaisuudet. Oli suosittu sora-auto aikoinaan saksassa.
Iveco jossa lukee Magirus
Ja Magirus missä lukee Iveco.
Iveco jossa lukee Magirus
Ja Magirus missä lukee Iveco.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Magirus
Eihän tästä nyt ihan kauankaan ole kun törmäsin jossain Deutzin dieseliin. Olikohan viime venemessuilla, eli onko se merkki vielä olemassa? Vai muistanko taas väärin?
Re: Magirus
Kyllä Deutzin diesel moottoreita valmistetaan edelleen, niin ilma- kuin nestejäähdytteisinä. Mutta tuo Magirus on "kuollut".
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Magirus
Kyydissä oleva Magirus-Deutz vois olla 232 D 26 AK, 256 D 26 AK taikka 310 D 26 AK .Kaksi ensin mainittua V8:lla ja ja viimeinen (14,7l?) V10.
Re: Magirus
Tuo yksilö on ilmajäähdytteisellä V8:lla. Konepellissä autonmallina 232 D26Räyhäkän näköinen peli. Eikö noissa ollu V10 kone.
Re: Magirus
Magirus-Deutzin kapineista bussikalusto on tutumpi.
Magirus oli ihan kiva työkalu,näissä mitä tuli veivattua oli rivikutonen perseessä poikittain,hiljainen se oli ja oikeasti sai
joskus katsella varvikellosta käykö kone ollenkaan kun se oli aika värinätön tyhjäkäynnillä.
Mäkisessä maastossa oli hauska seurata öljynlämpömittaria,täys poka päällä se kipusi kuumina kesäpäivinä 100C asti kyllä.
Perus saksalainen alustana,sinänsä outolintu Suomen linjaliikenteessä,koska se oli 17" pyörillä.
Jugoslaviassa Magirus oli suosittu lisenssi-tekoisena, TAM oli merkki.
Mikäs tämä Magirus sitten olikaan,ko herra oli Ulm'in kaupungin palopäällikkö ja kehitteli palokalustoa,Magirus-Deutz oli
yhteistyö firma siis.
Tämä linkin takaa löytyvä on samanlainen kuin puhena ollut Magirus bussi.. http://sav.pp.fi/bussivarikko/kuvasivu/ ... ocm414.jpg
Itse asiassa tullut tuollakin kylkinumeron perustella veivattua.
Magirus oli ihan kiva työkalu,näissä mitä tuli veivattua oli rivikutonen perseessä poikittain,hiljainen se oli ja oikeasti sai
joskus katsella varvikellosta käykö kone ollenkaan kun se oli aika värinätön tyhjäkäynnillä.
Mäkisessä maastossa oli hauska seurata öljynlämpömittaria,täys poka päällä se kipusi kuumina kesäpäivinä 100C asti kyllä.
Perus saksalainen alustana,sinänsä outolintu Suomen linjaliikenteessä,koska se oli 17" pyörillä.
Jugoslaviassa Magirus oli suosittu lisenssi-tekoisena, TAM oli merkki.
Mikäs tämä Magirus sitten olikaan,ko herra oli Ulm'in kaupungin palopäällikkö ja kehitteli palokalustoa,Magirus-Deutz oli
yhteistyö firma siis.
Tämä linkin takaa löytyvä on samanlainen kuin puhena ollut Magirus bussi.. http://sav.pp.fi/bussivarikko/kuvasivu/ ... ocm414.jpg
Itse asiassa tullut tuollakin kylkinumeron perustella veivattua.
Re: Magirus
Tuollasta ajelin inttiaikaan mikkelissä. Tosin oli uudempi kuin tuo kuvan yksilö. Ovi ei ollut enää tuollanen keskeltä taittuva,vaan yksiosainen kääntyvä.Butec kirjoitti:Magirus-Deutzin kapineista bussikalusto on tutumpi.
Tämä linkin takaa löytyvä on samanlainen kuin puhena ollut Magirus bussi.. http://sav.pp.fi/bussivarikko/kuvasivu/ ... ocm414.jpg
Itse asiassa tullut tuollakin kylkinumeron perustella veivattua.
Re: Magirus
Intille haalittiin käytettynä eri paikoista busseja,Postilta meni monta ja ties mistä muualta.Postin Magiruksissa en muista kääntöovea nähneeni ellei se ollut jälkiasennus "TANE" kääntöovi.SisuSL170 kirjoitti:Tuollasta ajelin inttiaikaan mikkelissä. Tosin oli uudempi kuin tuo kuvan yksilö. Ovi ei ollut enää tuollanen keskeltä taittuva,vaan yksiosainen kääntyvä.Butec kirjoitti:Magirus-Deutzin kapineista bussikalusto on tutumpi.
Tämä linkin takaa löytyvä on samanlainen kuin puhena ollut Magirus bussi.. http://sav.pp.fi/bussivarikko/kuvasivu/ ... ocm414.jpg
Itse asiassa tullut tuollakin kylkinumeron perustella veivattua.
Re: Magirus
Postin väreissä tuo mikkelinkin auto oli. Ainoastaan puolustusvoimat luki nokassa.
Re: Magirus
Viimeksi muokannut K-44SP, Ma Marras 23, 2009 10:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.