Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on To Kesä 21, 2018 11:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2009 10:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
sisua45 kirjoitti:
Mainostivat muistaakseni, että nyt saa puuautoon puisen kojelaudan. :wink: olikohan se kuitenkin muovia?


Maaliahan se "puu" oli. Mietin monesti sitä katsellessa että olisko siitä tullu hienompi vaikka "alumiinin" näköiseksi maalattuna. Mutta eipä sitä renkinä ruvettu maalailemaan mitään. Nyt kun tekis mieli ostaa omaksi huomaa vaan että sen ajan 2-akseliset Sisu rekkaveturit taitaa olla kaikki myytynä itärajan taakse. Ensin ne vei Karjalan ja sitten vielä käpykopitkin... No Venäjän liikennettä varten ne oli kyllä tehtykin kun oli reilusti järeä alustakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 9:44 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2897
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Mulla on yksi "käpykopin" esite, pitäis joskus koittaa skannata se. Aika kevyt lehtinen, ilmeisesti ensimmäinen siitä mallista.

Joskus Sisu-lehdessä oli juttua SM:stä, joka oli hyttiä vaille E-sarjalainen. Siinä kokeiltiin uutta alustaa ja voiman siirtoa. Kardaanin laipat ovat uritetut, niille luvattiin muistaakseni 600 hv tehonkesto. Caterpillareilla (C15 ja C18) mentiin jo yli.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: La Kesä 13, 2009 12:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
Tulikos muuten 11-litran Cummins käpykopin mukana myyntiin vai jo vähän ennen? Ja missä vaiheessa Fullerit vaihtui twinsplitteristä siihen toisenmalliseen?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: La Kesä 13, 2009 8:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 6:13 pm
Viestit: 57
Paikkakunta: Porvoo
Wonderi kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:
Mainostivat muistaakseni, että nyt saa puuautoon puisen kojelaudan. :wink: olikohan se kuitenkin muovia?


Tää kojelautahan tuli jo sm/sr euro2:iin. Eli oliskohan ollu 1994-1997 välillä on ollu tää kojelauta sm/sr:ssä. Ja se kaksi puolainen puuratti on kaikissa tämän suomi eemeli malleissa minkä kanssa olen ollut tekemisissä. Rellu hyttiseen eemeliin tuli sit se 2puolainen kumiratti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: La Kesä 13, 2009 11:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
Olen suomi-eemeleissä eli käpykopeissa nähnyt kyllä monessakin mustan kolmipuolaisen kumiratin. Silloisella työnantajallakin oli kahdessa autossa. Ettei se puuratti nyt ainakaan ihan pakkovakiovaruste ole ollut, piensarjatuotannossa saanee autoon semmoisen varustuksen kuin haluaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 3:36 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 11:22 am
Viestit: 132
Paikkakunta: Kittilä
Mun ekassa työajokissa (E14 -97 K-AM-KK eli 8x4) oli kans se mustakuminen kolmipuolaratti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 7:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 5:21 pm
Viestit: 132
Olisko jossain kuvaa siitä kolmipuolaisesta ratista?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 9:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
Muistan kyllä kuvailleeni enemmänkin sitä mutta tämä oli ainoa säilynyt sisäkuva. Huhtikuussa 2003 pyörähti puoli miljoonaa mittariin ja sitä kuvattu. Tämä yksilö oli kai viettänyt hiljaisia hetkiä Venäjän liikenteen hiljennyttyä. Ratissa oli joka tapauksessa iiiiso tasainen keskiö joka toimi hyvin kirjoitusalustana.

(Kuva toimii vain jos osoitteen kopioi uuden selainikkunan osoiteriville ja painaa entteriä, klikkaamalla tulee kiukuttelua)
http://wonderi.tripod.com/kulkimia/500001.2.jpg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2009 10:57 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2897
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 12:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 10:50 pm
Viestit: 11
tulikin kuva jo näkyviin,..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 8:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 5:21 pm
Viestit: 132
Kiitos kuvasta, nyt muistankin tuon mallin.
Tuo kojelauta on kyllä hyvän näköinen vielä nytkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Kesä 21, 2009 9:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm
Viestit: 310
Paikkakunta: Hattula
Wonderi kirjoitti:
Tulikos muuten 11-litran Cummins käpykopin mukana myyntiin vai jo vähän ennen? Ja missä vaiheessa Fullerit vaihtui twinsplitteristä siihen toisenmalliseen?

11-litran Cumminssia käytettiin jo aivan viimeisissä SK/SM-malleissa. Virallinen mallimerkintä oli tuolloin SK/SM283 Euro II (C380E Celect) mutta yleensä mallilätkässä luki vaan SK/SM Euro II. Esim. Kuljetusliike Nenoselta löytyy tällainen nosturi-SK Pieksämältä. SM:ssä oli käytössä vieläkin pienempää 10-litraista, mallimerkinnällä SM262 (C355E Celect). SM282 oli sitten jo 14-litrainen (C385 STC).

_________________
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2011 1:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 11, 2009 9:40 am
Viestit: 4
Meillä oleva Vaihtolava SK on ainoa laatuaan 4x4+2, 11 litran cumminssilla ja isolla steyerin maastolaatikolla ja fullerilla.. ja siitä löytyy myös tuommonen ajossa purkautuva kojelauta.. miksi se hyvä piti mennä muuttamaan..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2011 2:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 1:07 pm
Viestit: 520
E-sarjan aikana tehtiin vielä jokunen nokkamallinenkin (varsinkin tielaitokselle tai mikä se silloin olikaan). Niissä oli SR:n nokka, mutta oliko niissä E-sarjan "karjaalainen" hytti vai S-hytti?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mikä Sisu?
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2011 8:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 392
Oikiassa olet 97 tehtiin SR euro2 mallia joitakin kymmeniä tielaitokselle moottorina 14/425celect.Mitä käpynokkaan tulee tästä ohjaamosta on moni sanonut sen olevan paras Sisussa (toistaiseksi)ollut ohjaamo eikä se hullumpi ollutkaan itse istuin tälläiessa 10v tilaa oli erilailla kun rellussa.Se puuratti olimuuten lisävaruste.Oliko sulla Wonderi ajokkina tilaohjaamo vai"tasakatto" :?:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)