Maaliahan se "puu" oli. Mietin monesti sitä katsellessa että olisko siitä tullu hienompi vaikka "alumiinin" näköiseksi maalattuna. Mutta eipä sitä renkinä ruvettu maalailemaan mitään. Nyt kun tekis mieli ostaa omaksi huomaa vaan että sen ajan 2-akseliset Sisu rekkaveturit taitaa olla kaikki myytynä itärajan taakse. Ensin ne vei Karjalan ja sitten vielä käpykopitkin... No Venäjän liikennettä varten ne oli kyllä tehtykin kun oli reilusti järeä alustakin.sisua45 kirjoitti:Mainostivat muistaakseni, että nyt saa puuautoon puisen kojelaudan. olikohan se kuitenkin muovia?
Mikä Sisu?
Valvoja: sisua
Re: Mikä Sisu?
Re: Mikä Sisu?
Mulla on yksi "käpykopin" esite, pitäis joskus koittaa skannata se. Aika kevyt lehtinen, ilmeisesti ensimmäinen siitä mallista.
Joskus Sisu-lehdessä oli juttua SM:stä, joka oli hyttiä vaille E-sarjalainen. Siinä kokeiltiin uutta alustaa ja voiman siirtoa. Kardaanin laipat ovat uritetut, niille luvattiin muistaakseni 600 hv tehonkesto. Caterpillareilla (C15 ja C18) mentiin jo yli.
Joskus Sisu-lehdessä oli juttua SM:stä, joka oli hyttiä vaille E-sarjalainen. Siinä kokeiltiin uutta alustaa ja voiman siirtoa. Kardaanin laipat ovat uritetut, niille luvattiin muistaakseni 600 hv tehonkesto. Caterpillareilla (C15 ja C18) mentiin jo yli.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Mikä Sisu?
Tulikos muuten 11-litran Cummins käpykopin mukana myyntiin vai jo vähän ennen? Ja missä vaiheessa Fullerit vaihtui twinsplitteristä siihen toisenmalliseen?
Re: Mikä Sisu?
Tää kojelautahan tuli jo sm/sr euro2:iin. Eli oliskohan ollu 1994-1997 välillä on ollu tää kojelauta sm/sr:ssä. Ja se kaksi puolainen puuratti on kaikissa tämän suomi eemeli malleissa minkä kanssa olen ollut tekemisissä. Rellu hyttiseen eemeliin tuli sit se 2puolainen kumiratti.Wonderi kirjoitti:sisua45 kirjoitti:Mainostivat muistaakseni, että nyt saa puuautoon puisen kojelaudan. olikohan se kuitenkin muovia?
Re: Mikä Sisu?
Olen suomi-eemeleissä eli käpykopeissa nähnyt kyllä monessakin mustan kolmipuolaisen kumiratin. Silloisella työnantajallakin oli kahdessa autossa. Ettei se puuratti nyt ainakaan ihan pakkovakiovaruste ole ollut, piensarjatuotannossa saanee autoon semmoisen varustuksen kuin haluaa.
Re: Mikä Sisu?
Mun ekassa työajokissa (E14 -97 K-AM-KK eli 8x4) oli kans se mustakuminen kolmipuolaratti.
Re: Mikä Sisu?
Olisko jossain kuvaa siitä kolmipuolaisesta ratista?
Re: Mikä Sisu?
Muistan kyllä kuvailleeni enemmänkin sitä mutta tämä oli ainoa säilynyt sisäkuva. Huhtikuussa 2003 pyörähti puoli miljoonaa mittariin ja sitä kuvattu. Tämä yksilö oli kai viettänyt hiljaisia hetkiä Venäjän liikenteen hiljennyttyä. Ratissa oli joka tapauksessa iiiiso tasainen keskiö joka toimi hyvin kirjoitusalustana.
(Kuva toimii vain jos osoitteen kopioi uuden selainikkunan osoiteriville ja painaa entteriä, klikkaamalla tulee kiukuttelua)
http://wonderi.tripod.com/kulkimia/500001.2.jpg
(Kuva toimii vain jos osoitteen kopioi uuden selainikkunan osoiteriville ja painaa entteriä, klikkaamalla tulee kiukuttelua)
http://wonderi.tripod.com/kulkimia/500001.2.jpg
Re: Mikä Sisu?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Mikä Sisu?
tulikin kuva jo näkyviin,..
Re: Mikä Sisu?
Kiitos kuvasta, nyt muistankin tuon mallin.
Tuo kojelauta on kyllä hyvän näköinen vielä nytkin.
Tuo kojelauta on kyllä hyvän näköinen vielä nytkin.
Re: Mikä Sisu?
11-litran Cumminssia käytettiin jo aivan viimeisissä SK/SM-malleissa. Virallinen mallimerkintä oli tuolloin SK/SM283 Euro II (C380E Celect) mutta yleensä mallilätkässä luki vaan SK/SM Euro II. Esim. Kuljetusliike Nenoselta löytyy tällainen nosturi-SK Pieksämältä. SM:ssä oli käytössä vieläkin pienempää 10-litraista, mallimerkinnällä SM262 (C355E Celect). SM282 oli sitten jo 14-litrainen (C385 STC).Wonderi kirjoitti:Tulikos muuten 11-litran Cummins käpykopin mukana myyntiin vai jo vähän ennen? Ja missä vaiheessa Fullerit vaihtui twinsplitteristä siihen toisenmalliseen?
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: Mikä Sisu?
Meillä oleva Vaihtolava SK on ainoa laatuaan 4x4+2, 11 litran cumminssilla ja isolla steyerin maastolaatikolla ja fullerilla.. ja siitä löytyy myös tuommonen ajossa purkautuva kojelauta.. miksi se hyvä piti mennä muuttamaan..
Re: Mikä Sisu?
E-sarjan aikana tehtiin vielä jokunen nokkamallinenkin (varsinkin tielaitokselle tai mikä se silloin olikaan). Niissä oli SR:n nokka, mutta oliko niissä E-sarjan "karjaalainen" hytti vai S-hytti?
Re: Mikä Sisu?
Oikiassa olet 97 tehtiin SR euro2 mallia joitakin kymmeniä tielaitokselle moottorina 14/425celect.Mitä käpynokkaan tulee tästä ohjaamosta on moni sanonut sen olevan paras Sisussa (toistaiseksi)ollut ohjaamo eikä se hullumpi ollutkaan itse istuin tälläiessa 10v tilaa oli erilailla kun rellussa.Se puuratti olimuuten lisävaruste.Oliko sulla Wonderi ajokkina tilaohjaamo vai"tasakatto"