Mun kummipojalla on ongelmia. Eka on se, että se on seonnut citiikkaan . Ja nyt sillä on suuri ongelma: kuinka helkutissa tohon vehkeeseen vaihdetaan hydraulinesteet? Ite oon pysynyt erossa moisista vehkeistä. Auto on siis citroen xantia vm99. Kiitollisena odotan vastauksianne.
Oon seurannut tätä foorumia innolla ja huomannut ettei mikään ongelma ole jäänyt ratkaisematta.
Keskustelua sitikasta osa 2
Valvoja: sisua
Re: Keskustelua sitikasta osa 2
Moottori sammuksiin, jousitus ala-asentoon, moottorin etupuolelta päävaraajan juuresta vapautetaan paineet 12mm avaimella (ei ruuvata paljon tai kokonaan irti sitä, riittää että suhahtaa ja sitten takaisin kiinni), hydraulinestesäiliöstä letkut irti (katso miten ne on että osaat laittaa takaisin samaan järjestykseen), hydraulinestesäiliö käteen ja tyhjäksi kumoa, säiliöstä suodattimet irti ja puhdista ja säiliön sisäpuolen huljutus mahdollisesta moskasta. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä ja nesteen täyttö. Sen jälkeen kone käyntiin, auto yläasentoon, säiliön nestepinnan tarkastus (tehdään aina jousitus yläasennossa), lumiharja penkin ja jarrupolkimen väliin painamaan jarrua ja joka jarrusatulan ilmausruuvista päästetään niin paljon nestettä ulos että alkaa tulla heleän kirkkaan väristä ja neste saadaan vaihtumaan putkiin ja venttiilimysteerioihinkin. Apumiestä tai muuta apuvälinettä kuin lumiharjaa jarrujen ilmauksessa ei siis tarvita. Jousisylinterien suunnilta neste vaihtuu autoa ylös-alas jumpaten ja pieni määrä likaista sekoittuu juuri vaihtamaasi puhtaaseen. Lopuksi nostetaan auto taas yläasentoon ja tarkistetaan säiliön nestemäärä.
Pois vaihdetun nesteen väriä kannattaa katsella läpinäkyvässä astiassa, jos se on kovin likaista neste kannattaa vaihtaa ehkä pian toisenkin kerran. Varsinkin jos jousituksen toiminnot jo takkuilee lian jumitellessa venttiileitä. Esimerkiksi perä voi istahtaa alas heti käynnistyksen jälkeen ja nousee sitten taas ajokorkeuteen. Pahasti likaantuneessa järjestelmässä voi käyttää erityistä puhdistusnestettäkin irrottamassa likaa.
Pois vaihdetun nesteen väriä kannattaa katsella läpinäkyvässä astiassa, jos se on kovin likaista neste kannattaa vaihtaa ehkä pian toisenkin kerran. Varsinkin jos jousituksen toiminnot jo takkuilee lian jumitellessa venttiileitä. Esimerkiksi perä voi istahtaa alas heti käynnistyksen jälkeen ja nousee sitten taas ajokorkeuteen. Pahasti likaantuneessa järjestelmässä voi käyttää erityistä puhdistusnestettäkin irrottamassa likaa.
- Komissarov
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Keskustelua sitikasta osa 2
Ei se eka ongelma kummipojalla ole, muista en tiedä. Yleensäkään se ongelma ei vastaavissa tapauksissa ole asianosaisella itsellään, vaan ulkopuolisilla...papu kirjoitti:Mun kummipojalla on ongelmia. Eka on se, että se on seonnut citiikkaan .
Re: Keskustelua sitikasta osa 2
kiitoksia ohjeista.
Ja myönnetään, että ongelma on aika hyvin siirretty kummisedälle
Ja myönnetään, että ongelma on aika hyvin siirretty kummisedälle
Re: Keskustelua sitikasta osa 2
SM liittyy sekä Sitikkaan ja Sisuun
Matti Toivosen juttu SM:stä, nähtävissä YLE Areenassa vielä 5 päivää (PS:n kesä, alkuvaiheessa):
http://areena.yle.fi/ohjelma/1674256" onclick="window.open(this.href);return false;
Matti Toivosen juttu SM:stä, nähtävissä YLE Areenassa vielä 5 päivää (PS:n kesä, alkuvaiheessa):
http://areena.yle.fi/ohjelma/1674256" onclick="window.open(this.href);return false;
- Liitteet
-
- vlcsnap-2011-08-02-15h06m14s68.png (315.19 KiB) Katsottu 3540 kertaa