Sisun tulevaisuus
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisun tulevaisuus
Viime vuonna on menny kaupaks 92 sisua.renu jäi taakse 70kpl..tahvoja 103.manneja 118.ivecoja 137....jokohan tän vuonna sisu nousee myynnissä neloseksi mersun jälkeen
Re: Sisun tulevaisuus
Mikä mahtanee olla em. merkkien myyntimäärä raskaissa yli 26tn autoissa ainakin iveco ja man myyvät paljon kevyempää jakoautoa yms.Kai tuollainen tilasto jossain onKarhu 4x4+2 kirjoitti:Viime vuonna on menny kaupaks 92 sisua.renu jäi taakse 70kpl..tahvoja 103.manneja 118.ivecoja 137....jokohan tän vuonna sisu nousee myynnissä neloseksi mersun jälkeen
Re: Sisun tulevaisuus
Mitäs siinä on faceliftattu? Minä näen vaan kaksi eri korkuista ja levyistä hyttiversiota.K-44SP kirjoitti:Tässä on sitten Faceliftin uusi nopeusennätys ja vielä kotoa....
Re: Sisun tulevaisuus
Taitaa olla Mersusta fotoshopattu.
Re: Sisun tulevaisuus
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... nts-anchor tästä se lähtee!!!
Nuffieldit universal four ja 4/60,Leyland 384 ja Ford 5610
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Re: Sisun tulevaisuus
Hienoja ohjaamoja Sisulla, tuo maski istuu todella hyvin kokonaisuuteen. Täytyy sanoa että parempi kuin mersun alkuperäinen riivinrautamaski.
No niin, tarkempia tietoja projektista odotellessa. Ihme parkua tuolla artikkelin kommenttiosiossa suomalaisen tietotaidon myynnistä. Mutta mielestäni suunnittelupalvelujen myynti on hyvä veto Sisulta - voivat pitää yllä vahvaa suunnitteluosastoa. Sisun vahvuudet ovat olleet asiakkaan kuunteleminen ja vahva insinööriosaaminen. Henkilöautopuolella Porsche on hyvä esimerkki vastaavanlaisesta toimintamallista, myös he ovat pystyneet pitämään yllä vahvaa tuotekehitysosastoa myymällä suunittelupalveluja eri autotehtaille (mm. Lada ja Seat). Vankkaa insinööriosaamista tarvitaan, Porschella kun on sama ongelma kuin Sisulla - menestyäkseen sen täytyy olla pikkuisen parempi kuin muut.nuhvi63 kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... nts-anchor tästä se lähtee!!!
Re: Sisun tulevaisuus
Joo olen samaa mieltä harmi kun ei päässyt tuonne ensiesittely tilaisuuteen,mutta pitää mennä kokeilemaan kun se kiertue näille nurkille ehtii.Luin kanssa nuo kommentit.Jos suomalainen ajattelu tapa on tuota tasoa niin eipä ole ihme kun täältä kaikki työpaikat häviää eikä mikään kannata no kun puolustusvoimista lähtien tehdään oikein töitä että mitään kotimaista ei hankita niin eipä ole ihme tämä nykymeno suomessa.Gwafton kirjoitti:Hienoja ohjaamoja Sisulla, tuo maski istuu todella hyvin kokonaisuuteen. Täytyy sanoa että parempi kuin mersun alkuperäinen riivinrautamaski.
No niin, tarkempia tietoja projektista odotellessa. Ihme parkua tuolla artikkelin kommenttiosiossa suomalaisen tietotaidon myynnistä. Mutta mielestäni suunnittelupalvelujen myynti on hyvä veto Sisulta - voivat pitää yllä vahvaa suunnitteluosastoa. Sisun vahvuudet ovat olleet asiakkaan kuunteleminen ja vahva insinööriosaaminen. Henkilöautopuolella Porsche on hyvä esimerkki vastaavanlaisesta toimintamallista, myös he ovat pystyneet pitämään yllä vahvaa tuotekehitysosastoa myymällä suunittelupalveluja eri autotehtaille (mm. Lada ja Seat). Vankkaa insinööriosaamista tarvitaan, Porschella kun on sama ongelma kuin Sisulla - menestyäkseen sen täytyy olla pikkuisen parempi kuin muut.nuhvi63 kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... nts-anchor tästä se lähtee!!!
Re: Sisun tulevaisuus
Kerrankin näinkin päin Jos jotain hyvää tosta voisi sanoa on se, että ei enää spekuloida kuka ja mikä ostaa Sisun pois. Kerrankin hieman vaihtelua uutisointiin sitten viimeiseen kolmeen vuosikymmeneenGwafton kirjoitti:Tästäkö alkaa uusi nousu? Vai onko ankka?
Re: Sisun tulevaisuus
Meinasin just linkittää tämän saman uutisen,nyt kuulostaa siltä että Sisu tulee menestymään jatkossakin
Suomesta viedään varmaan rungot ja akselit ym tuonne Serbiaan,Korhonen on sen verran isänmaallinen mies.
Ja Mese toimittaa muut kilkkeet suoraan sinne...
Suomesta viedään varmaan rungot ja akselit ym tuonne Serbiaan,Korhonen on sen verran isänmaallinen mies.
Ja Mese toimittaa muut kilkkeet suoraan sinne...
Nuffieldit universal four ja 4/60,Leyland 384 ja Ford 5610
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
- Komissarov
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisun tulevaisuus
Kun lukee noita uutisen kommentteja tuolta IS:sivulta, niin kyllä naurattaisi, jos ei itkettäisi. Siellä taas äly ja ymmärrys kumpuaa kansan syvistä riveistä... Nimimerkki Humppa näyttää olevan harvoja, jotka ovat ymmärtäneet asian oikein. Liekö palstalaisia..?nuhvi63 kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... nts-anchor tästä se lähtee!!!
Tuo Serbian tehtaan osto onkin jännä veto Sisulta. Aika tietysti näyttää, mitä se merkitsee Karjaan tehtaan työllisyydelle. Ainakin alkuvaiheessa voi hyvinkin lisätä.
Joskus vanhaan hyvään aikaanhan noita kyseisen FAP Famosin tekemiä lisenssi-Mersuja tuotiin Suomeenkin muutaman kuorma-auton verran. Eivät muistaakseni olleet laadullisesti ihan Mersu-tasoa. Ja taisvatpa olla vanhentunutta tekniikkaakin. Ja onpa niitä ollut ainakin pari kappaletta FAP Yugo linja-autojakin, tässä toinen, tosin jo aikanaan Murmanskin seudulle myyty yksilö:
Re: Sisun tulevaisuus
Siis häh eikös joht. Korhonen ole ostamassa tehdastasta tuolta eikä suinkaan myymässä Sisua.Itse (toki vain meikäläisen mielipide) en usko että Sisua ollaan mihinkään myymässä Miksi ihmeessä olisi kannattanut ostaa täysin alas ajettu SIsu ja hankkia kaikki toiminnot takaisin ja kehittää uusi mallisto tai nyt jo toinen (euro6) ja myydä kaikki eiköhän tällä nyt kurkoteta sinne tullirajan taakse missä markkioita on näin ainakin Suomalaisena toivon.K-44SP kirjoitti:Kerrankin näinkin päin Jos jotain hyvää tosta voisi sanoa on se, että ei enää spekuloida kuka ja mikä ostaa Sisun pois. Kerrankin hieman vaihtelua uutisointiin sitten viimeiseen kolmeen vuosikymmeneenGwafton kirjoitti:Tästäkö alkaa uusi nousu? Vai onko ankka?
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisun tulevaisuus
Eiköhän "K-44SP" tarkoittanut että viimeisellä Sisukin pystyy jotain ostamaankin tms itselleen, eikä ole enää pelkoa siitä että itse Sisu Auto myydään muualle huonon kannattavuuden vuoksi (kuten oli jokunen vuosi sitten, ennen Korhosta ja kumppaneita)
Hyvä SISU
Hyvä SISU
Re: Sisun tulevaisuus
Google kääntäjän avulla olen käynyt katsastelemassa serbialaisten mietteitä asiaan erilaisila foorumeilla. Jotkut ovat huolissaan siitä että maan viimeien kuorma-autonvalmistaja menee ulkomaalaisomistukseen (jotenkin meidän on varmaan helppo eläytyä tunteeseen) ja toiset ovat sitä mieltä että nyt Sisu iskee kätensä p*skaan, sillä tehdas on paininut jo pitkään erilaisten ongelmien parissa ja siellä on esiintynyt viime aikoina näyttäviä lakkoja.
Jos homma etenee niin Sisu tekee viisaasti mikäli säästää FAP-merkin, koska sillä on selvästi brändiarvoa Balkanin suunnalla. Toivottavasti Sisulla on myös uskottava suunnitelma ja kyky esittää se paikalliselle liitolle selvästi, että saa henkilöstön sitoutumaan toiminnan kehittämiseen ja mahdollisiin kipeisiinkin ratkaisuihin.
Jos olisin Korhosen housuissa, tuo FAP:n komponenttivalmistus olisi yksi hyvä lisäsyy miksi tehdas kiinnostaa. Artikkeleissa se on mainittu lähinnä sivulauseissa.
Jos homma etenee niin Sisu tekee viisaasti mikäli säästää FAP-merkin, koska sillä on selvästi brändiarvoa Balkanin suunnalla. Toivottavasti Sisulla on myös uskottava suunnitelma ja kyky esittää se paikalliselle liitolle selvästi, että saa henkilöstön sitoutumaan toiminnan kehittämiseen ja mahdollisiin kipeisiinkin ratkaisuihin.
Jos olisin Korhosen housuissa, tuo FAP:n komponenttivalmistus olisi yksi hyvä lisäsyy miksi tehdas kiinnostaa. Artikkeleissa se on mainittu lähinnä sivulauseissa.