Päivän bongaus
Valvoja: sisua
Re: Päivän bongaus
Deja vu...
Oliskohan samaisen Karhun selässä ollut ameriikan V8 poweria aiemminkin Ukko-Kontion&Cumminsin muodossa
Oliskohan samaisen Karhun selässä ollut ameriikan V8 poweria aiemminkin Ukko-Kontion&Cumminsin muodossa
Re: Päivän bongaus
Kyllä näinkin on päässyt käymään. Mikäs Ukko-Kontion tila on nykyään?
Re: Päivän bongaus
Ukko jaksaa entiseen malliin ☺
Parasta on konversointi, Ukko as is.
Teknisesti tietenkin liikennekelpoisena.
Parasta on konversointi, Ukko as is.
Teknisesti tietenkin liikennekelpoisena.
Re: Päivän bongaus
Hämeelinnan moottoritiellä perjantaina .Pasi ojassa kyljellään,etuakseli irti.
Re: Päivän bongaus
Voi saada pojat pikkasen satikutia tosta.. Ei pimeetä, jäätä eikä mitän muutakaan tekosyytä!Tojo4wd kirjoitti:Tuossa iltasanomien juttu ja kuva pasista.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 71448.html
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Päivän bongaus
Mikäs tuossa Pasi:ssa lienee päällirakenteena kun tunkitkin roikkuu nurkissa? Mielenkiintoista olisi myös että onko akselin irtoaminen ulosajon syy vai seuraus?
Re: Päivän bongaus
Ettei vaan pojat olis maistissa ajanu. Aika kovaa meinaan saa penkkaan lentää että tollasta jälkee tulee. Koko psk nipussa.
Re: Päivän bongaus
Tuossa lueskelin Iltasanomien kommenttiosion läpi, ja sieltähän taisikin löytyä ihan faktatietoa: kyseessä on nähtävästi Pasi XA-202, jonka kyydissä olisi maalinosoitustutka tai jokin viestimastojärjestelmä. Tämä kaikki roska kun on vielä vaunun katolla, niin onhan siinä painopiste korkealla.
Toinen kirjoittaja muisteli Pasi XA-180:iä, jossa oli Jantronic J-1000-tutka, "Vaunun päällä kymmenen tonnia ylimääräistä painoa, ja alusta "vahvistettu" vaihtamalla lehtijouset paraabeleihin, oli lähes ajokelvoton laite, yksi sellainen saatiin nurin ja lunastukseen mm. oman saapumiseräni toimesta", jotain tämän tyylistä siinä todettiin. Kyseinen tutka-Pasi painasi tietojeni mukaan 19,5 tonnia.
Akselin irtoamista ihmetteli moni, että mitenkä se ny noi, mutta tämäkin on ihan laskettu juttu: kun rengas osuu miinaan, irtoava akseli osaltaan vähentää vaunuun kohdistuvaa räjähdystä.
Akselin pystyisi kuulemma kohtuudella askartelemaan takaisin paikoilleen, ja jos vielä löytyy (täysinäinen) vararengas, niin matka jatkuu
Pasithan ovat tunnetusti leveitä kamppeita, ja oikean etukulman hahmottaminen saattaa olla aika vaikeata? Ajetaan vahingossa liian lähellä tienreunaa, ja sit mennään...
Toinen kirjoittaja muisteli Pasi XA-180:iä, jossa oli Jantronic J-1000-tutka, "Vaunun päällä kymmenen tonnia ylimääräistä painoa, ja alusta "vahvistettu" vaihtamalla lehtijouset paraabeleihin, oli lähes ajokelvoton laite, yksi sellainen saatiin nurin ja lunastukseen mm. oman saapumiseräni toimesta", jotain tämän tyylistä siinä todettiin. Kyseinen tutka-Pasi painasi tietojeni mukaan 19,5 tonnia.
Akselin irtoamista ihmetteli moni, että mitenkä se ny noi, mutta tämäkin on ihan laskettu juttu: kun rengas osuu miinaan, irtoava akseli osaltaan vähentää vaunuun kohdistuvaa räjähdystä.
Akselin pystyisi kuulemma kohtuudella askartelemaan takaisin paikoilleen, ja jos vielä löytyy (täysinäinen) vararengas, niin matka jatkuu
Pasithan ovat tunnetusti leveitä kamppeita, ja oikean etukulman hahmottaminen saattaa olla aika vaikeata? Ajetaan vahingossa liian lähellä tienreunaa, ja sit mennään...
Re: Päivän bongaus
Siks sitä ei yksinään saakaan ajaa, vaan aina on oltava vaununjohtaja ja kuljettaja ja osattava vielä kommunikoida keskenään.
Re: Päivän bongaus
Liekkö kyseessä ollut jonkinlainen maastoutumisharjoitus?....
Re: Päivän bongaus
Tohon vielä päälle pari valvottua yötä vaikka kuinka luvataan että kuskien annetaan levätä.. Ei meilla saanu kuskit sen enempää unta usein kuin ketkään muutkaan.Katiska kirjoitti:Pasithan ovat tunnetusti leveitä kamppeita, ja oikean etukulman hahmottaminen saattaa olla aika vaikeata? Ajetaan vahingossa liian lähellä tienreunaa, ja sit mennään...
Re: Päivän bongaus
Eräällä leirillä kävi tapaus: Pasin miehistön olisi pitänyt olla ihan virkeitä, mutta vaununjohtaja vähän torkahti. Unesta havahduttuaan hän huomasi, että Pasi matkaa vastaantulijoiden kaistalla - kuski oli nukahtanut rattiin! En muista, raportoiko tuosta tapahtumasta esimiehille kyseisen Pasin miehistö vai edessä / takana kulkeneiden ajoneuvojen ukot, mutta vaikutusta sillä oli. Sen jälkeen sillä leirillä kuskit nukkuivat koko yön ilman kipinävuoroja. Samalla tai samanlaisilla tapauksilla oli vaikutus kaikkiin sen jälkeisiin leireihin. Itse sain teltan sijasta aina nukkua, esimiehen luvalla, Masin hytissä. Erittäin mukavaa jopa kovalla pakkasella kunnon makuupussissa. Aamuksi tilasin kipinämikolta herätyksen puoli tuntia ennen oikeaa herätysaikaa. Silloin Eberi päälle ja toisen herätyksen tullessa puoli tuntia myöhemmin oli hytissä mukavan lämmin ja pukeutuminen sujui luksusolosuhteissa.Katiska kirjoitti: Tohon vielä päälle pari valvottua yötä vaikka kuinka luvataan että kuskien annetaan levätä.. Ei meilla saanu kuskit sen enempää unta usein kuin ketkään muutkaan.
Re: Päivän bongaus
No joo, muistan itsekin miten meitä kiellettiin nukkumasta hytissä, ja kipinä- sekä vahtivuorot oli totta kai. Kyllä sitä välillä ajettiin Masilla aika pää turranavareli kirjoitti:Tohon vielä päälle pari valvottua yötä vaikka kuinka luvataan että kuskien annetaan levätä.. Ei meilla saanu kuskit sen enempää unta usein kuin ketkään muutkaan.
Sitten ensimmäinen puoli vuotta takana, sinällään hieman helpotti, kun apukouluttaja-alikessut oli samaa saapumiserää, niin asettelin itseni Masin koppiin ja Eberi päälle, eikä tultu urputtamaan -tuli sinne kerran toinenkin kuski yöksi kylään, räntälumi oli sulanut vedeksi ja tullut teltan katosta läpi, kaverilla makuupussi aivan märkänä
Ponttoonileirillä asettelin itseni makuupussiin ja ZILin koppiin, ahdasta oli, mutta ainakin kuivaa
Sitä olen kauhulla muistellut, miten 9 kk:n C-kuskeilla jäi unet aivan minimiin. Leiri loppui, ja ajettiin takaisin varuskuntaan, siellä meni jotain kahdeksan KrAZia tien päällä, osa kuskeista miltei horteessa, onneksi ei kuitenkaan sattunut mitään
Re: Päivän bongaus
Mulla oli leireillä ajokkina zili lämpöeristetyllä korjaamokopilla jossa oli kamina ja jossa sai pari riippumattoa ripustettua sisään.
Oli lämmin nukkua rauhassa.
Työtasollakin oli hyvä huilata välillä retkipatjan päällä jos ei tykännyt riippumatosta.
Oli lämmin nukkua rauhassa.
Työtasollakin oli hyvä huilata välillä retkipatjan päällä jos ei tykännyt riippumatosta.