Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Joulu 12, 2018 3:14 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ford F-350 vm. -64
ViestiLähetetty: Su Loka 10, 2010 6:59 pm 
Poissa

Tuossa loppukesän aikana ostettiin tällainen: http://kuvablogi.com/nayta/2821700/ Perustimme kolmen miehen osakeyhtiön, jonka tarkoituksena on säilyttää kyseistä autoa ja kun aikaa järjestyy, niin entisöidä auto. Sitä ennen tehdään pikkukunnostuksia, ajellaan "notkistusajoja" muutaman kerran vuodessa ja nautitaan kasikoneen letkeästä höpinästä. :P
Tätä tarjottiin ostettavaksi museohenkiseen kotiin ja itsestä tuntui, että noita projekteja on jo riittävä määrä, mutta Ford kannattaisi silti hankkia jemmaan. Kaveri ehdotti, että ostetaan porukassa kone talteen ja olin heti ajatuksessa mukana. Kolmaskin kaveri saatiin mukaan ja asiasta on sovittu, että kuka meistä innostuu ensimmäisenä Fordia perusteellisemmin laittamaan, voi ostaa muut ulos "yhtiöstä". Monestihan nuo kolhoosiprojektit voivat olla ongelmallisia jossain vaiheessa, mutta tällä systeemillä ja hyvillä kavereilla ei taida saada ongelmia aikaiseksi. Suosittelen kokeilemaan myös Sisu-projektien suhteen :wink:
Fordin kone on 289 Y-block, jatkeena nelilovinen manuaali. Akseleita en ole vielä tutkinut tarkemmin, kun on ollut vähän kiireitä, mutta äkkiä katsottuna perämurikka akseleineen voisi olla Spicerin tuotantoa ja etuperä Danan tekosia.

Viestin otsikko: Re: Ford F-350 vm. -64
ViestiLähetetty: Su Loka 10, 2010 9:28 pm 
Poissa
Site Admin

Vanajan hakureissulla minulle esiteltiin samanlainen Voortti.
Oli siisti ja niin kuin pakasta vedetty, kasin kone kävi todella hienosti.
Palstalla oleva SA-1707 kertonee autosta lisää ;)

ViestiLähetetty: Su Loka 10, 2010 10:11 pm 
Poissa

Kuva

Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?

Kuva

Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 3:49 pm 
Poissa

sisua45 kirjoitti:
Kuva

Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?

Kuva

Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.

Fordin lopullinen ilmiasu saa sitten olla sen päätettävissä, joka autoa alkaa varsinaisesti kunnostamaan. Osakeyhtiömme jäsenet ovat kaikki varsin entisöintihenkisiä (näiden vanhempien suhteen, tuoreempia kyllä rakennellaan vapaammin :) , joten MR-kelpoista tulosta lienee lupa odottaa.

ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 4:09 pm 
Poissa

Oliko se niin, että paloautosta ei saa tehtyä MR-kuorma-autoa? Vai onko se vaan niihin, joista kori muutetaan suomalaisesta umpikopista autotehtaan tekeleen malliseksi?

Kuva

ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 5:46 pm 
Poissa

Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.

ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 7:32 pm 
Poissa

Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.

ViestiLähetetty: Ma Loka 11, 2010 7:33 pm 
Poissa

Wonderi kirjoitti:
Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.

Tuota juuri minäkin tarkoitin.

Kuva

ViestiLähetetty: Su Marras 14, 2010 11:14 pm 
Poissa

SA-1707 kirjoitti:
Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.

Mulla on myös f600 vuodelta -70. Pääasiassa seissy vuodesta -92 ja joku oli ryhtyny tekemään siitä asuntoautoa ja viskannu kaiken sisustuksen pois. Penkit adoptoin Fargosta ja takatilaan taitaa tulla hyllyjä jotka täytetään palokalustolla. Ikäänkuin liikkuva kalustomuseo. Kuvia tuolla http://kuvablogi.com/nayta/2538190/

ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 10:26 pm 
Poissa

Mitäs tälle kuuluu?

ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 7:41 pm 
Poissa

Ford vaihtoi tallia. Sille löytyi meitä kolmen miehen yhtiön osakkaita innokkaampi harrastaja, joten se on nyt kunnostustyön alla. Täytyy yrittää joku päivä käydä kameran kanssa katsomassa, miten työ on edennyt ja laittaa kuvia tänne nähtäväksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00