Ford F-350 vm. -64
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Ford F-350 vm. -64
Tuossa loppukesän aikana ostettiin tällainen: http://kuvablogi.com/nayta/2821700/" onclick="window.open(this.href);return false; Perustimme kolmen miehen osakeyhtiön, jonka tarkoituksena on säilyttää kyseistä autoa ja kun aikaa järjestyy, niin entisöidä auto. Sitä ennen tehdään pikkukunnostuksia, ajellaan "notkistusajoja" muutaman kerran vuodessa ja nautitaan kasikoneen letkeästä höpinästä.
Tätä tarjottiin ostettavaksi museohenkiseen kotiin ja itsestä tuntui, että noita projekteja on jo riittävä määrä, mutta Ford kannattaisi silti hankkia jemmaan. Kaveri ehdotti, että ostetaan porukassa kone talteen ja olin heti ajatuksessa mukana. Kolmaskin kaveri saatiin mukaan ja asiasta on sovittu, että kuka meistä innostuu ensimmäisenä Fordia perusteellisemmin laittamaan, voi ostaa muut ulos "yhtiöstä". Monestihan nuo kolhoosiprojektit voivat olla ongelmallisia jossain vaiheessa, mutta tällä systeemillä ja hyvillä kavereilla ei taida saada ongelmia aikaiseksi. Suosittelen kokeilemaan myös Sisu-projektien suhteen
Fordin kone on 289 Y-block, jatkeena nelilovinen manuaali. Akseleita en ole vielä tutkinut tarkemmin, kun on ollut vähän kiireitä, mutta äkkiä katsottuna perämurikka akseleineen voisi olla Spicerin tuotantoa ja etuperä Danan tekosia.
Tätä tarjottiin ostettavaksi museohenkiseen kotiin ja itsestä tuntui, että noita projekteja on jo riittävä määrä, mutta Ford kannattaisi silti hankkia jemmaan. Kaveri ehdotti, että ostetaan porukassa kone talteen ja olin heti ajatuksessa mukana. Kolmaskin kaveri saatiin mukaan ja asiasta on sovittu, että kuka meistä innostuu ensimmäisenä Fordia perusteellisemmin laittamaan, voi ostaa muut ulos "yhtiöstä". Monestihan nuo kolhoosiprojektit voivat olla ongelmallisia jossain vaiheessa, mutta tällä systeemillä ja hyvillä kavereilla ei taida saada ongelmia aikaiseksi. Suosittelen kokeilemaan myös Sisu-projektien suhteen
Fordin kone on 289 Y-block, jatkeena nelilovinen manuaali. Akseleita en ole vielä tutkinut tarkemmin, kun on ollut vähän kiireitä, mutta äkkiä katsottuna perämurikka akseleineen voisi olla Spicerin tuotantoa ja etuperä Danan tekosia.
Re: Ford F-350 vm. -64
Vanajan hakureissulla minulle esiteltiin samanlainen Voortti.
Oli siisti ja niin kuin pakasta vedetty, kasin kone kävi todella hienosti.
Palstalla oleva SA-1707 kertonee autosta lisää
Oli siisti ja niin kuin pakasta vedetty, kasin kone kävi todella hienosti.
Palstalla oleva SA-1707 kertonee autosta lisää
Re: Ford F-350 vm. -64
Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?
Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Ford F-350 vm. -64
Fordin lopullinen ilmiasu saa sitten olla sen päätettävissä, joka autoa alkaa varsinaisesti kunnostamaan. Osakeyhtiömme jäsenet ovat kaikki varsin entisöintihenkisiä (näiden vanhempien suhteen, tuoreempia kyllä rakennellaan vapaammin , joten MR-kelpoista tulosta lienee lupa odottaa.sisua45 kirjoitti:
Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?
Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.
Re: Ford F-350 vm. -64
Oliko se niin, että paloautosta ei saa tehtyä MR-kuorma-autoa? Vai onko se vaan niihin, joista kori muutetaan suomalaisesta umpikopista autotehtaan tekeleen malliseksi?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Ford F-350 vm. -64
Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.
Re: Ford F-350 vm. -64
Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.
Karhu-Sisu -79 ex SA-1707, Sisu K148 SP - 66
Re: Ford F-350 vm. -64
Tuota juuri minäkin tarkoitin.Wonderi kirjoitti:Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Ford F-350 vm. -64
Mulla on myös f600 vuodelta -70. Pääasiassa seissy vuodesta -92 ja joku oli ryhtyny tekemään siitä asuntoautoa ja viskannu kaiken sisustuksen pois. Penkit adoptoin Fargosta ja takatilaan taitaa tulla hyllyjä jotka täytetään palokalustolla. Ikäänkuin liikkuva kalustomuseo. Kuvia tuolla http://kuvablogi.com/nayta/2538190/" onclick="window.open(this.href);return false;SA-1707 kirjoitti:Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.
Re: Ford F-350 vm. -64
Mitäs tälle kuuluu?
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Ford F-350 vm. -64
Ford vaihtoi tallia. Sille löytyi meitä kolmen miehen yhtiön osakkaita innokkaampi harrastaja, joten se on nyt kunnostustyön alla. Täytyy yrittää joku päivä käydä kameran kanssa katsomassa, miten työ on edennyt ja laittaa kuvia tänne nähtäväksi.