vanaja 690 kymppipyörä
Valvoja: sisua
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Nyt kun oon saanut myös ajan kanssa rauhassa tutkia 6 sarjan ja maailmanpankki vanajan ohjaamoja niin alkaa herää vahva usko että tuo 6 sarjan ohjaamo on piiretty/suuniteltu lähes samoilla piirustuksilla kun maailmanpankki vanajan ohjaamo sillä niin paljon niissä on yhteneväisyyksiä kuin myös samoja mittoja sekä muotoja .
Re: vanaja 690 kymppipyörä
joo saman olen huomannut, se on myös jännä että meillä rekisterissä olevan vanajan ja tämän ovi aukoissa on 20 mm korkeus ero loka suojia on myös lipsahtanut väärään autoon aikanaan kuten meidän rekisterissä olevassa on nelikon lokarit tosin pyörän aukko on oikea toisaalta ei mikään ihme....
(vetkun sivulta kopioitu)
Veikko Muronen suunnitteli hyvin pitkälle yksin ( lue: vaimonsa kanssa kotona.) tämän viimeiseksi Vanajan-malliksi jäänen kuorma-auto nokkamallin,ja erityisesti tuon hytin hän Ulla vaimonsa kanssa suunniteli sen kesämökillään.
(vetkun sivulta kopioitu)
Veikko Muronen suunnitteli hyvin pitkälle yksin ( lue: vaimonsa kanssa kotona.) tämän viimeiseksi Vanajan-malliksi jäänen kuorma-auto nokkamallin,ja erityisesti tuon hytin hän Ulla vaimonsa kanssa suunniteli sen kesämökillään.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
hytin hän Ulla vaimonsa kanssa suunniteli sen kesämökillään.
Niin siinä kai kävi ja tuo "suunittelu" toimisto oli melko lähelläkin tuota autotehdasta siinä katumajärven rannassa muistaakseni.
Niin siinä kai kävi ja tuo "suunittelu" toimisto oli melko lähelläkin tuota autotehdasta siinä katumajärven rannassa muistaakseni.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Olisiko syynä se mistä tuossa edellä oli puhetta... Koripeltien prässäystä varten on hommattu lestit joita haluttiin varmaankin hyödyntää mahdollisimman pitkälle. Ovat kuitenkin sen verran kalliita. En yhtään ihmettelisi vaikka kaikkien 1960-luvun Vanajien kattopelti olisi yhdestä ja samasta muotista.Jasa kirjoitti:Nyt kun oon saanut myös ajan kanssa rauhassa tutkia 6 sarjan ja maailmanpankki vanajan ohjaamoja niin alkaa herää vahva usko että tuo 6 sarjan ohjaamo on piiretty/suuniteltu lähes samoilla piirustuksilla kun maailmanpankki vanajan ohjaamo sillä niin paljon niissä on yhteneväisyyksiä kuin myös samoja mittoja sekä muotoja .
Mutta koska VAT oli ennemmin paja kuin tehdas, näitä peruspeltejä varmaan soviteltiin tilanteen mukaan. Jos oikean mallisia lokasuojia ei ollut tilapäisesti saatavilla, otettiin ehkä lähinnä sopivat ja muotoiltiin reunat kuvioleikkurilla. "Ei ne kuitenkaan huomaa mitään".
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Niin ,paja tai tehdas mutta jo tuolloin teki asiakaslähtöisesti autoja johon vasta muutamia vuosia takaperin nämä nykyiset valtamerkit on enenevissä määrin siirtyneet ,pienelle "pajalle" tuo räätälöity autojen rakentamismalli tuohon aikaan oli elinehto sekä jossain määrin kuolinisku kuten historiakin sen kertoo ,no toivotaan että sisu joka nykyään täysin toimii asiakaslähtöisesti autojen rakentajana tällä Polar mallistollaan saa uuden mahdollisuuden tavoitella tukkiauto sekä maansiirto autojen kuninkuus luokkaa jota se hallitsi ylivoimaisesti 70 ja 80 luvuilla sillä tekniikka Polar mallissa on uskaltaisin jopa väittää että sisun tähän astisista verisoista paras sitten Cummins aikakauden .
Re: vanaja 690 kymppipyörä
no niin nyt on välillä töitä tehty ja on aika vanajan..
jotain pientä tullu viikonloppuisin tehtyä mutta suurimmat nyt eilen ja tänään.
kuskin nurkka alkaa olla pelti töiltään valmis
sisä puolelta
vaneri lattia
oveen kasattu lukot ja hilppeet ja testattu toimivuus. uudella kahvalla
tällä viikolla tarkotus saattaa pelti työt loppuun ja alotella maalaaminen
jotain pientä tullu viikonloppuisin tehtyä mutta suurimmat nyt eilen ja tänään.
kuskin nurkka alkaa olla pelti töiltään valmis
sisä puolelta
vaneri lattia
oveen kasattu lukot ja hilppeet ja testattu toimivuus. uudella kahvalla
tällä viikolla tarkotus saattaa pelti työt loppuun ja alotella maalaaminen
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Vakuuttavaa työtä.
Edelleen noista hitsaus- ja pellinkäsittelykikoista kysyisin. Miten onnistui ovipellin saanti jännitykseen, menikö kerralla hyvin vai jäikö aluksi lötköksi?
Edelleen noista hitsaus- ja pellinkäsittelykikoista kysyisin. Miten onnistui ovipellin saanti jännitykseen, menikö kerralla hyvin vai jäikö aluksi lötköksi?
Re: vanaja 690 kymppipyörä
tee tarkka kanttaus niin että pitää kumi vasaralla paukutella pelti paikalleen. niin jää kireälleGwafton kirjoitti:Vakuuttavaa työtä.
Edelleen noista hitsaus- ja pellinkäsittelykikoista kysyisin. Miten onnistui ovipellin saanti jännitykseen, menikö kerralla hyvin vai jäikö aluksi lötköksi?
Re: vanaja 690 kymppipyörä
vanaja on saanu nenän
vanerit on leikelty lattiiaan
sivu pellit ja maski sovitettu paikalleen
vanerit on leikelty lattiiaan
sivu pellit ja maski sovitettu paikalleen
Re: vanaja 690 kymppipyörä
tankki on valmistunut.
tästä taidon näytteestä en voi ottaa kunniaa itselleni
tankin rakenti projektissa apuna ollut ammattikoulun työharjoittelija
tästä taidon näytteestä en voi ottaa kunniaa itselleni
tankin rakenti projektissa apuna ollut ammattikoulun työharjoittelija
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Todella hienoa työtä!
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Kyllä on hienoa jälkeä.
Oletko painetestannut tankin?
Oletko painetestannut tankin?
Re: vanaja 690 kymppipyörä
kyllä se painetestattu on.
jousetkin on vallilasta saatu ja jotain pientä ährätty.työt vaan sotkee rakentelua.
jousetkin on vallilasta saatu ja jotain pientä ährätty.työt vaan sotkee rakentelua.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Kele kun kateeks käyp. Itellä on osina ja osittain valmiina Volvo N-84 vm -66, eikä ...tana tunnu löytyvän aikaa tehdä sitä valmiiksi. On kiva katsella projektikuvia missä tekijät tietää mitä ovat tekemässä.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Miten Vanaja-projekti edistyy? Täällä ootellaan malttamattomina lisää kuvia