vanaja 690 kymppipyörä
Valvoja: sisua
Re: vanaja 690 kymppipyörä
ripustus lenkki joo. mutta ei hiekka puhallukseen... liian vittumaista talvella
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Sitten soodapuhallus tai UHP.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
joo sinko kaappia varten muttei perkele mahtunut koppi pyörimään kaapissa 10 cm kiinni
ovet sentään mahtui
3 minuuttia ja ruoste ja paska poissa
hiekka puhallus hommiksi se meni. joten huomenna kompura käyntiin puh....
ovet sentään mahtui
3 minuuttia ja ruoste ja paska poissa
hiekka puhallus hommiksi se meni. joten huomenna kompura käyntiin puh....
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Ehkä ihan hyvä, ettei mahtunut tuo kori? Minun koittamissa sinkopuhalluskaapeissa puhallus oli sen verran rajua, että pellit venyy. Niissä käytettiin vielä isoa metalliraetta niin hyvä kun edes vanteet pysyi suorana.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
voi olla joo hiukan ovipellit venyi... mutta ne on vaihdettava joka tapauksessa
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Siitä ovipeltien vaihdosta haluaisin kyllä nähdä kuvia ihan leikkauksesta ja taivuttamisesta lähtien. Mukava nähdä ammattimaista otetta. Olen hitsauksessa lähinnä itseopiskellut ja omat saumani muistuttavat Fazerin riisisuklaata.risukärsä kirjoitti:voi olla joo hiukan ovipellit venyi... mutta ne on vaihdettava joka tapauksessa
Mutta eivätkö nuo nykyiset ovipellitkin ole ihan korjattavissa, kun vaihtaa happamiksi päässeet alaosat? Kupruilleen pinnan saa senkin oikaistua ja jännitettyä.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Joko valmistuu VETKUn kesäkeikalle 2013 hieno tulee kaikin puolin
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: vanaja 690 kymppipyörä
se kesä keikka olis tavotteena.. eikös se ollu karjaalle.... alustavasti suunnitellu et sinne pelkkänä alustana kurvaileen ilman minkään näköstä lisä himmeliä
ovipellit on paljon helpompi tehdä uusiks kun pitää 15 cm uusia oven runkoa ja entisissä pelleissä on reilusti reikää.. johtuen siitä ihmeen tavasta laittaa superloonia kahden kirkkaan pellin väliin muhimaan. jota on myös monessa muussakin paikkaa kuin ovissa. huomenna laittelen kuvia... on muuten peltiä uusittu rankalla kädellä kohta ei ole vanhaa kuin katto jos sitäkään
oliskos kenellä joutavana kippiä tähän projektiin.....
ovipellit on paljon helpompi tehdä uusiks kun pitää 15 cm uusia oven runkoa ja entisissä pelleissä on reilusti reikää.. johtuen siitä ihmeen tavasta laittaa superloonia kahden kirkkaan pellin väliin muhimaan. jota on myös monessa muussakin paikkaa kuin ovissa. huomenna laittelen kuvia... on muuten peltiä uusittu rankalla kädellä kohta ei ole vanhaa kuin katto jos sitäkään
oliskos kenellä joutavana kippiä tähän projektiin.....
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Sulla on oikea ote noihin hommiin ja jälkeä syntyy näemmä. Liian usein (välillä tuntuu että 99 prosenttisesti) nuo hommat menee niin, että ostetaan projekti ja hehkutetaan sitä kovasti nettifoorumeilla. Kenties vähän aloitellaan purkutöitäkin ja sitten homma lopahtaa kuin seinään. Parin vuoden päästä raato myydään sitten vähin äänin pois seuraavalle kokeilijalle...
Re: vanaja 690 kymppipyörä
taas on päivä pulkassa ja on ilta sadun aika.
ovista ja niiden korjauksesta oli kyselyä...
pinta pelti pois ja uusi alareuna tehtynä
näin on helpompi mallailla istuvuutta
ovista lisää kun niiden aika taas on
apukuskin nurrkka on ollut työn alla
pakko vähän röpötellä ettei pelti vetele kun en omista tiggiä
kotilon sisä puolelta maalaus kuva unohtu ottaa mutta otetaan sitten toiselta puolelta
siinä pinta pelti hepissä
ja hitsattuna paitsi etu puoli
siinä uutta a pilaria
to be continued.
ovista ja niiden korjauksesta oli kyselyä...
pinta pelti pois ja uusi alareuna tehtynä
näin on helpompi mallailla istuvuutta
ovista lisää kun niiden aika taas on
apukuskin nurrkka on ollut työn alla
pakko vähän röpötellä ettei pelti vetele kun en omista tiggiä
kotilon sisä puolelta maalaus kuva unohtu ottaa mutta otetaan sitten toiselta puolelta
siinä pinta pelti hepissä
ja hitsattuna paitsi etu puoli
siinä uutta a pilaria
to be continued.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
ovesta kuvia
sisälle happo maalia
pinta pelti kun on leikattu niin sitten kanttaamaan
sentin kantti ja niin paljon kun koneesta löytyy
viivotin oli 2 millä paksu joten se väliin ja leuan välissä litistys
sitten työntämään levyä paikalleen alareunan jätin kanttaamatta koska vanajan ovi on aika pullea ja korkea niin joutui
hakkaamaan kumivasaralla pellin loppuun.
siinä pelti paikallaan
ala reuna maltillisesti vasaralla hakkaamalla
ihmetelköön koppi uutta ovea viikon lopun yli ja maanantaina jatkukoon.
kippis.
sisälle happo maalia
pinta pelti kun on leikattu niin sitten kanttaamaan
sentin kantti ja niin paljon kun koneesta löytyy
viivotin oli 2 millä paksu joten se väliin ja leuan välissä litistys
sitten työntämään levyä paikalleen alareunan jätin kanttaamatta koska vanajan ovi on aika pullea ja korkea niin joutui
hakkaamaan kumivasaralla pellin loppuun.
siinä pelti paikallaan
ala reuna maltillisesti vasaralla hakkaamalla
ihmetelköön koppi uutta ovea viikon lopun yli ja maanantaina jatkukoon.
kippis.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Ei ole peltihommat mun laji...
Teillä näyttää tulevan nättiä jälkeä.
Teillä näyttää tulevan nättiä jälkeä.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Sitä on joskus muutakin tehty, ku pyöritetty vaan tahkoa.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Ahaa, ovela tapa vaihtaa ovipelti.
Eipä jää paljon jäljelle, tuon korinhan olisi melkein voinut yhtä hyvin tehdä suoraan levystä ja profiilista.
Onko kenelläkään tietoa, miten nuo Vanajan (ja Sisun) korit tehtiin 1960-luvulla? Minkälaisilla työkaluilla pellit prässättiin? Vielä joskus 1950-luvullahan joidenkin henkilöautojen koripeltejä valmistettiin vielä naputtelemalla puisen mallikehikon päällä. Tässä kuvassa esim. Porsche 356:n kori sekä takana oleva peltien sovittamiseen käytetty kehikko.
Eipä jää paljon jäljelle, tuon korinhan olisi melkein voinut yhtä hyvin tehdä suoraan levystä ja profiilista.
Onko kenelläkään tietoa, miten nuo Vanajan (ja Sisun) korit tehtiin 1960-luvulla? Minkälaisilla työkaluilla pellit prässättiin? Vielä joskus 1950-luvullahan joidenkin henkilöautojen koripeltejä valmistettiin vielä naputtelemalla puisen mallikehikon päällä. Tässä kuvassa esim. Porsche 356:n kori sekä takana oleva peltien sovittamiseen käytetty kehikko.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
aika pitkälti ne on tässä muros kopissa tehty kanttaamalla ja vasaralla paukuttamalla ja pop niiteillä kiinnittämällä. katto,lokasuojat,tuulilasin ala puolinen pelti ja takaseinän kulmapalat on tehty hervottoman isolla rässillä muoteilla.
tämä on minun näkemys mitä olen tuota rakennetta tutkinut.
kyllähän tuo välillä tuntuu että ei tähän paljon vanhaa jää mutta ei sinne kehtaa ruostunutta peltiä jättää väliin.
tämä on minun näkemys mitä olen tuota rakennetta tutkinut.
kyllähän tuo välillä tuntuu että ei tähän paljon vanhaa jää mutta ei sinne kehtaa ruostunutta peltiä jättää väliin.