Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Elo 15, 2018 1:35 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 6:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 543
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Nyt on vuorossa syksyllä kaupoissa tullut MB 230E vm-82 korimallia W123 :D

Tämä "helmi" on aluperin ollut vuosina 1982 - 1985 Intian suurlähettilään auto Helsingissä ja sittemmin ollut muutamalla yrityksellä "edustusautona" ennen kuin kulkeutui tänne pohjolan perukoille jonne se nyt jää...

Sisustus lähes virheetön kun ei tarvii mitään korjattavaa vain perusteellisen pesun. Täysin alkuperäisissä varusteissa vain korissa ne muutamat kohdat joista nämä on kaikki ottaneet hieman "hapanta" .

Ohessa muutama kuva tallista työn touhusta :D

On muuten ehottoman hyvä tuo Nord Liftin siirrettävä 1-pilari nostin näissä hommissa :idea:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tälläinen tähellinen.
kone ja molok 261.jpg
kone ja molok 261.jpg [ 193.46 KiB | Katsottu 5136 kertaa ]

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 7:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Niin tuo nosturi siirtyy hantuukista vetelemällä minne vaan? Onpa kätevä keksintö! Liekkö miten tukeva, että huojuuko :?:

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 7:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2909
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Paljonko ajettu mese?

Mustana W123 on tyylikäs peli, erityisesti vanhoilla tehtaan aluilla. Täällä on näkynyt vaan lähinnä 240D malleja, kaikissa oksennuksen eri sävyissä. :lol:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 8:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 22, 2012 10:06 pm
Viestit: 27
[quote Mustana W123 on tyylikäs peli, erityisesti vanhoilla tehtaan aluilla. Täällä on näkynyt vaan lähinnä 240D malleja, kaikissa oksennuksen eri sävyissä. quote]

Mun suosikki W123:een on valkoinen, jos metallivärejä ei oteta lukuun. Alkupään W124:ssa taas valkoinen on aivan epäsopiva, koska siinä ei ole kromia. Muuten olen samaa mieltä siinä, että -70-80-luvun Mersujen värikarttojen suunnittelu-/valintatoimikunta ois pitäny taluttaa montun reunalle ennenkuin ne pääsi esittelemään työnsä kukkasia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 10:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 543
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari :idea:

Mersulla on ajettu 405 tkm ja 90-luvulla kertaalleen maalattu ja osin pellitetty nyt vaihdetaan vasen etulokasuoja ja oikeaan takakaareen pienet palaset. Tämän kuun aikana jos veljeni saa hitsaukset tehtyä niin saa viedä maalarille paikkamaalaukseen ja sitten kaverin autofixaamoon perusteelliseen pesuun ja kiillotukseen 8)

Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.

On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä :shock:

Ainoa mikä oikeastaan puuttuu on oikeaan etulokasuojaan kuuluva lipputanko :idea: eli jos jollain ylimääräinen auton lipputanko sarja niin ostan pois :wink:

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Helmi 14, 2013 1:58 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 22, 2012 10:06 pm
Viestit: 27
MORSKU kirjoitti:
Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari :idea:

Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.

On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä :shock:


Paljonkohan tuollanen flytbar-nosturi maksaa?

Tarkastaisin vielä TODELLA tarkkaan kynnyskotelon ja lattiapellin sauman päästä alkaen. Olen äärimmäisen hämmästynyt, jos sieltä ei löydy hitsattavaa. Siinä on päällä puoli senttiä superlujaa muovimassaa, joka kyllä pitää auton koossa, vaikkei sitä tehtaalla ois hitsattukaan.

Kasikaks oli tehostaja jo onneksi vakiona. Tuli tutuksi, kun jälkiasentelin niitä -80-luvun lopulla pelkistettyihin alkupään Suomi-autoihin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 11:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
Mersusta saa mukavan ja perusvarman harrasteauton, uskaltaa lähteä kokoontumisiin vaikka vähän pidemmän matkan päähän. Autoa ei saa niin loppuun ajetuksi, ettei laatu silti huokuisi läpi - ovet eivät roiku vaikka olisi miljoona kilometriä takana. Haittapuolena matkustusmukavuus ei pidemmällä matkalla ole kovin hyvä, koska mersun suunnittelijoilla on jostain syystä ollut suuria vaikeuksia ymmärtää kunnollisen istuinergonomian merkitystä.

Ainahan mersussa ruostetta on. Mutta se ei olekaan ihan mitä tahansa ruostetta, vaan huippulaadukasta saksalaista ThyssenKrupp-ruostetta. Siinä on vissi ero. :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Helmi 16, 2013 2:46 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 22, 2012 10:06 pm
Viestit: 27
Gwafton kirjoitti:
Mersusta saa mukavan ja perusvarman harrasteauton, uskaltaa lähteä kokoontumisiin vaikka vähän pidemmän matkan päähän. Autoa ei saa niin loppuun ajetuksi, ettei laatu silti huokuisi läpi - ovet eivät roiku vaikka olisi miljoona kilometriä takana. Haittapuolena matkustusmukavuus ei pidemmällä matkalla ole kovin hyvä, koska mersun suunnittelijoilla on jostain syystä ollut suuria vaikeuksia ymmärtää kunnollisen istuinergonomian merkitystä.

Ainahan mersussa ruostetta on. Mutta se ei olekaan ihan mitä tahansa ruostetta, vaan huippulaadukasta saksalaista ThyssenKrupp-ruostetta. Siinä on vissi ero. :mrgreen:

Joo, se on "rautasta" ruostetta se ThyssenKrupp-ruoste. Ja aika ihmeellistä, kun se oli ainakin silloin ennen erilaista Saksassa ja Suomessa. Saksasta, kun osti siistin 123:n, jossa ei ollu juuri mitään näkyvää ruostetta, kuin ehkä pikkusen listan alta pilkistävä kupru. Ja, kun sitten otti listan pois, niin siinä kuprun alla oli tasan yhtä iso reikä. Vastaavasti jossain Suomi-123:ssa saatto olla kylki kuin kukkaketo, mutta ei kuitenkaan yhtään reikää. En tiedä oisko suola ollu erilaista. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että mersujen ruostuminen nyt johtu pääasiassa kovasta käytöstä ja helvetin huonosta pidosta. Isänikin ajoi varmaan pari miljoonaa kilometriä Mersulla, eikä pessy koskaan. Pakkasella ei voinu ja kurakelillä ei kannattanu.

Mutta ruostu tai ei, niin lainatakseni erästä legendaarista korjaamoyrittäjää: "Haluaisimpa nähdä, kuka tekee paremman auton"


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Helmi 18, 2013 5:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 543
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
mobiili01 kirjoitti:
MORSKU kirjoitti:
Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari :idea:

Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.

On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä :shock:


Paljonkohan tuollanen flytbar-nosturi maksaa?

Tarkastaisin vielä TODELLA tarkkaan kynnyskotelon ja lattiapellin sauman päästä alkaen. Olen äärimmäisen hämmästynyt, jos sieltä ei löydy hitsattavaa. Siinä on päällä puoli senttiä superlujaa muovimassaa, joka kyllä pitää auton koossa, vaikkei sitä tehtaalla ois hitsattukaan.

Kasikaks oli tehostaja jo onneksi vakiona. Tuli tutuksi, kun jälkiasentelin niitä -80-luvun lopulla pelkistettyihin alkupään Suomi-autoihin.


Kynnyskotelot ja koko auto on syynätty kokonaisuudessaan ja pari pientä löytyi vielä ja ne on nyt jo paikattu. Eipä muuten ole vielä -82 vakiona suomimallissa tehostin, tässäkin on lisävarusteena tehdasasennus.

Tuo nosturi maksaa ~6000 euroa ja on hintansa väärti :idea:

Jos loppu kuusta sais maalamoon niin olis hyvällä mallilla :D

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 30, 2013 12:04 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 6:40 pm
Viestit: 81
Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 30, 2013 6:48 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 543
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Ku9S kirjoitti:
Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?


Kyllä se bensa on 2,3 ruisku.

Tiistaina lähtee maalaamoon :D

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 30, 2013 12:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
Saisiko kuvia maalauksen jälkeen?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Huhti 01, 2013 1:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 6:40 pm
Viestit: 81
MORSKU kirjoitti:
Ku9S kirjoitti:
Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?


Kyllä se bensa on 2,3 ruisku.

Tiistaina lähtee maalaamoon :D


Todella komea auto, varsinkin mustana :). Jos vain mahdollista niin laita kuvia näkösälle maalarilla käynnin jälkeen :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 02, 2013 5:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 543
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Gwafton kirjoitti:
Saisiko kuvia maalauksen jälkeen?


Tottakai kuvia tulee sitä mukaa kun rojekti etenee... :wink:

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2013 3:57 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2909
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Onko vanteille tarvetta? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109205

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)