TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Valvoja: sisua
TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Nyt on vuorossa syksyllä kaupoissa tullut MB 230E vm-82 korimallia W123
Tämä "helmi" on aluperin ollut vuosina 1982 - 1985 Intian suurlähettilään auto Helsingissä ja sittemmin ollut muutamalla yrityksellä "edustusautona" ennen kuin kulkeutui tänne pohjolan perukoille jonne se nyt jää...
Sisustus lähes virheetön kun ei tarvii mitään korjattavaa vain perusteellisen pesun. Täysin alkuperäisissä varusteissa vain korissa ne muutamat kohdat joista nämä on kaikki ottaneet hieman "hapanta" .
Ohessa muutama kuva tallista työn touhusta
On muuten ehottoman hyvä tuo Nord Liftin siirrettävä 1-pilari nostin näissä hommissa
Tämä "helmi" on aluperin ollut vuosina 1982 - 1985 Intian suurlähettilään auto Helsingissä ja sittemmin ollut muutamalla yrityksellä "edustusautona" ennen kuin kulkeutui tänne pohjolan perukoille jonne se nyt jää...
Sisustus lähes virheetön kun ei tarvii mitään korjattavaa vain perusteellisen pesun. Täysin alkuperäisissä varusteissa vain korissa ne muutamat kohdat joista nämä on kaikki ottaneet hieman "hapanta" .
Ohessa muutama kuva tallista työn touhusta
On muuten ehottoman hyvä tuo Nord Liftin siirrettävä 1-pilari nostin näissä hommissa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Niin tuo nosturi siirtyy hantuukista vetelemällä minne vaan? Onpa kätevä keksintö! Liekkö miten tukeva, että huojuuko
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Paljonko ajettu mese?
Mustana W123 on tyylikäs peli, erityisesti vanhoilla tehtaan aluilla. Täällä on näkynyt vaan lähinnä 240D malleja, kaikissa oksennuksen eri sävyissä.
Mustana W123 on tyylikäs peli, erityisesti vanhoilla tehtaan aluilla. Täällä on näkynyt vaan lähinnä 240D malleja, kaikissa oksennuksen eri sävyissä.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
[quote Mustana W123 on tyylikäs peli, erityisesti vanhoilla tehtaan aluilla. Täällä on näkynyt vaan lähinnä 240D malleja, kaikissa oksennuksen eri sävyissä. quote]
Mun suosikki W123:een on valkoinen, jos metallivärejä ei oteta lukuun. Alkupään W124:ssa taas valkoinen on aivan epäsopiva, koska siinä ei ole kromia. Muuten olen samaa mieltä siinä, että -70-80-luvun Mersujen värikarttojen suunnittelu-/valintatoimikunta ois pitäny taluttaa montun reunalle ennenkuin ne pääsi esittelemään työnsä kukkasia.
Mun suosikki W123:een on valkoinen, jos metallivärejä ei oteta lukuun. Alkupään W124:ssa taas valkoinen on aivan epäsopiva, koska siinä ei ole kromia. Muuten olen samaa mieltä siinä, että -70-80-luvun Mersujen värikarttojen suunnittelu-/valintatoimikunta ois pitäny taluttaa montun reunalle ennenkuin ne pääsi esittelemään työnsä kukkasia.
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari
Mersulla on ajettu 405 tkm ja 90-luvulla kertaalleen maalattu ja osin pellitetty nyt vaihdetaan vasen etulokasuoja ja oikeaan takakaareen pienet palaset. Tämän kuun aikana jos veljeni saa hitsaukset tehtyä niin saa viedä maalarille paikkamaalaukseen ja sitten kaverin autofixaamoon perusteelliseen pesuun ja kiillotukseen
Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.
On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä
Ainoa mikä oikeastaan puuttuu on oikeaan etulokasuojaan kuuluva lipputanko eli jos jollain ylimääräinen auton lipputanko sarja niin ostan pois
Mersulla on ajettu 405 tkm ja 90-luvulla kertaalleen maalattu ja osin pellitetty nyt vaihdetaan vasen etulokasuoja ja oikeaan takakaareen pienet palaset. Tämän kuun aikana jos veljeni saa hitsaukset tehtyä niin saa viedä maalarille paikkamaalaukseen ja sitten kaverin autofixaamoon perusteelliseen pesuun ja kiillotukseen
Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.
On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä
Ainoa mikä oikeastaan puuttuu on oikeaan etulokasuojaan kuuluva lipputanko eli jos jollain ylimääräinen auton lipputanko sarja niin ostan pois
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Paljonkohan tuollanen flytbar-nosturi maksaa?MORSKU kirjoitti:Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari
Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.
On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä
Tarkastaisin vielä TODELLA tarkkaan kynnyskotelon ja lattiapellin sauman päästä alkaen. Olen äärimmäisen hämmästynyt, jos sieltä ei löydy hitsattavaa. Siinä on päällä puoli senttiä superlujaa muovimassaa, joka kyllä pitää auton koossa, vaikkei sitä tehtaalla ois hitsattukaan.
Kasikaks oli tehostaja jo onneksi vakiona. Tuli tutuksi, kun jälkiasentelin niitä -80-luvun lopulla pelkistettyihin alkupään Suomi-autoihin.
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Mersusta saa mukavan ja perusvarman harrasteauton, uskaltaa lähteä kokoontumisiin vaikka vähän pidemmän matkan päähän. Autoa ei saa niin loppuun ajetuksi, ettei laatu silti huokuisi läpi - ovet eivät roiku vaikka olisi miljoona kilometriä takana. Haittapuolena matkustusmukavuus ei pidemmällä matkalla ole kovin hyvä, koska mersun suunnittelijoilla on jostain syystä ollut suuria vaikeuksia ymmärtää kunnollisen istuinergonomian merkitystä.
Ainahan mersussa ruostetta on. Mutta se ei olekaan ihan mitä tahansa ruostetta, vaan huippulaadukasta saksalaista ThyssenKrupp-ruostetta. Siinä on vissi ero.
Ainahan mersussa ruostetta on. Mutta se ei olekaan ihan mitä tahansa ruostetta, vaan huippulaadukasta saksalaista ThyssenKrupp-ruostetta. Siinä on vissi ero.
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Joo, se on "rautasta" ruostetta se ThyssenKrupp-ruoste. Ja aika ihmeellistä, kun se oli ainakin silloin ennen erilaista Saksassa ja Suomessa. Saksasta, kun osti siistin 123:n, jossa ei ollu juuri mitään näkyvää ruostetta, kuin ehkä pikkusen listan alta pilkistävä kupru. Ja, kun sitten otti listan pois, niin siinä kuprun alla oli tasan yhtä iso reikä. Vastaavasti jossain Suomi-123:ssa saatto olla kylki kuin kukkaketo, mutta ei kuitenkaan yhtään reikää. En tiedä oisko suola ollu erilaista. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että mersujen ruostuminen nyt johtu pääasiassa kovasta käytöstä ja helvetin huonosta pidosta. Isänikin ajoi varmaan pari miljoonaa kilometriä Mersulla, eikä pessy koskaan. Pakkasella ei voinu ja kurakelillä ei kannattanu.Gwafton kirjoitti:Mersusta saa mukavan ja perusvarman harrasteauton, uskaltaa lähteä kokoontumisiin vaikka vähän pidemmän matkan päähän. Autoa ei saa niin loppuun ajetuksi, ettei laatu silti huokuisi läpi - ovet eivät roiku vaikka olisi miljoona kilometriä takana. Haittapuolena matkustusmukavuus ei pidemmällä matkalla ole kovin hyvä, koska mersun suunnittelijoilla on jostain syystä ollut suuria vaikeuksia ymmärtää kunnollisen istuinergonomian merkitystä.
Ainahan mersussa ruostetta on. Mutta se ei olekaan ihan mitä tahansa ruostetta, vaan huippulaadukasta saksalaista ThyssenKrupp-ruostetta. Siinä on vissi ero.
Mutta ruostu tai ei, niin lainatakseni erästä legendaarista korjaamoyrittäjää: "Haluaisimpa nähdä, kuka tekee paremman auton"
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Kynnyskotelot ja koko auto on syynätty kokonaisuudessaan ja pari pientä löytyi vielä ja ne on nyt jo paikattu. Eipä muuten ole vielä -82 vakiona suomimallissa tehostin, tässäkin on lisävarusteena tehdasasennus.mobiili01 kirjoitti:Paljonkohan tuollanen flytbar-nosturi maksaa?MORSKU kirjoitti:Ei ole tuo siirrettävä nosturi yhtään sen "heiluvampi" kuin kiinteä 1-pilari
Pohjassa oli ennestään yksi kohta paikattu ja nyt tarkassa syynissä löytyi 5-6 paikattavaa kohtaa.
On siitä harvinainen että kaikki tehtaalta tulleet varusteet Beckerin soitinta myöten on vielä tallessa ja harvinaista herkkua yhenkahenkolmen mersussa että on ohjaustehostin tämän ikäisessä
Tarkastaisin vielä TODELLA tarkkaan kynnyskotelon ja lattiapellin sauman päästä alkaen. Olen äärimmäisen hämmästynyt, jos sieltä ei löydy hitsattavaa. Siinä on päällä puoli senttiä superlujaa muovimassaa, joka kyllä pitää auton koossa, vaikkei sitä tehtaalla ois hitsattukaan.
Kasikaks oli tehostaja jo onneksi vakiona. Tuli tutuksi, kun jälkiasentelin niitä -80-luvun lopulla pelkistettyihin alkupään Suomi-autoihin.
Tuo nosturi maksaa ~6000 euroa ja on hintansa väärti
Jos loppu kuusta sais maalamoon niin olis hyvällä mallilla
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Kyllä se bensa on 2,3 ruisku.Ku9S kirjoitti:Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?
Tiistaina lähtee maalaamoon
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Saisiko kuvia maalauksen jälkeen?
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Todella komea auto, varsinkin mustana . Jos vain mahdollista niin laita kuvia näkösälle maalarilla käynnin jälkeenMORSKU kirjoitti:Kyllä se bensa on 2,3 ruisku.Ku9S kirjoitti:Hieman huonommin tunnen tuota W123-sarjaa eli kysyn, onko auto bensa-koneella?
Tiistaina lähtee maalaamoon
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Tottakai kuvia tulee sitä mukaa kun rojekti etenee...Gwafton kirjoitti:Saisiko kuvia maalauksen jälkeen?
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: TÄHELLISTÄ ENTISÖIDÄÄN...
Onko vanteille tarvetta? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109205
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218