Kuormausnosturin kymppikatsastus
Valvoja: sisua
Kuormausnosturin kymppikatsastus
Nosturi (Palfinger 10 tm) tarvisi kymmenvuotiskatsastuksen. peruskunnostus pitäisi muutenkin tehdä (tiivisteet, maalaus Ym) niin voinko siinä yhteydessä pyytää tarkastajan paikalle vai miten tuo menee?
Mitään sähkölaitteita ei nosturissa ole.
Kehenkähän kannattaisi olla yhteydessä, nosturi on Mäntsälässä?
Mitään sähkölaitteita ei nosturissa ole.
Kehenkähän kannattaisi olla yhteydessä, nosturi on Mäntsälässä?
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Varmaan katsastaja sanoo miten hänelle sopii. Voisi se onnistua jos tarkastaja kävisi särötarkastamassa tornin päät hiekkapuhalluksen jälkeen nosturi purettuna. Loppu pitäisi sitte tarkastaa kun nosturi on kasassa.
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Anteeksi äärimmäisen tyhmä kysymys mutta mitä ajoneuvoja, joissa jonkinlainen nosturi on, tämä kymmenvuotiskatsastus koskee ja miksi?
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Kaikki nostimet jotka nostaa yli 400kg pitää vuositarkastaa ja 10-vuoden välein särö/murtuma tarkastaa magnesointi menetelmällä. Itsellänikin on 3 kpl kuormausnostureita joista tänä vuonna 1 kpl 10-tarkastettu ja 2016 seuraava Ferrari 560 S 2 on vuorossa.SA-642 kirjoitti:Anteeksi äärimmäisen tyhmä kysymys mutta mitä ajoneuvoja, joissa jonkinlainen nosturi on, tämä kymmenvuotiskatsastus koskee ja miksi?
10-tarkastukseen nostin puretaan seuraavasti. Tukijalat irti, jatkot irti ja tyvi puretaan kokonaan eli nosturi nostetaan pois kääntöpedistä. Sen jälkeen kaikki osat puhdistetaan AIVAN puhtaaksi joka on kohtapa suurin homma ja vi..umaisin sitten tilataan lisenssinomaava tarkastaja paikalle joka magnetisoi säröt ja jos mitään ei ole niin sitten väriaine jolla magnetisointi on tehty pestään pois ja aletaan kasaamaan nostin
Samalla on helppo vaihtaa tiivisteitä, liukupintoja, tappeja ja jne... sitten kun kaikki on kasassa niin sitten tehdään vuositarkastus lisenssin omaavassa liikkeessä ja ei muutako nostelemaan
Olen liki kymmenkunta tehnyt noita ja palkan saa ja hyvän kun uhraa 2-3 päivää töihin koska tarkastajat ottaa muutaman sata euroa kun taas pajalle jos vie ja teetättää työt sielä niin se on jo tuhansia yleensä
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Kiitos vastauksista! Jotain tuommoista pyörittelinkin mielessä, yksi kaveri oli teetättänyt koko homman jossain verstaalla ja lasku oli kymppitonnin josta varsinaista tarkastusta hyvä jos kymmenesosa, muu meni purkuun ja kasaukseen. Ja tosiaan samalla olisi helppo muutenkin huoltaa nosturi.
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Kiitos Morskulle vastauksesta!
Vielä kiinnostaisi tietää, kuka näitä katsastuksien teettämisiä valvoo, poliisi tien päällä, katsastusmies vuosikatsastuksessa, vai mikä taho?
Tietysti vielä kiinnostaa, millaiset sanktiot on luvassa jos kymmenvuotiskatsastus on jäänyt tekemättä? Entä voiko autossa olla nosturi katsastamatta, jos sitä "ei käytetä"?
Vielä kiinnostaisi tietää, kuka näitä katsastuksien teettämisiä valvoo, poliisi tien päällä, katsastusmies vuosikatsastuksessa, vai mikä taho?
Tietysti vielä kiinnostaa, millaiset sanktiot on luvassa jos kymmenvuotiskatsastus on jäänyt tekemättä? Entä voiko autossa olla nosturi katsastamatta, jos sitä "ei käytetä"?
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Onnettomuustutkintalautakunta.SA-642 kirjoitti:Vielä kiinnostaisi tietää, kuka näitä katsastuksien teettämisiä valvoo, poliisi tien päällä, katsastusmies vuosikatsastuksessa, vai mikä taho?
Re: Kuormausnosturin kymppikatsastus
Noin kai se viime kädessä on, olen kuullut että joillain työmailla tarkastetaan tilanne auton tullessa ja jos ei asia kunnossa ei myöskään asiaa työmaalle, vaikka nosturilla ei tehtäisi siellä mitään.. Yhtäkkiähän voikin nostotarve iskeä ja työmaavastaava on lirissä jos jotain sattuu.