Ilmavaivoja

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Tuli hommattua tuollanen vanha traktori "jontikka" Lähinnä lumihommiin ja asensin sinne ohjaamon kattoon lämppärin ettei vanhoja luita kolottas talvella.Nyt olis homma muuten valmis,mutta en saa millään nestettä kiertämään=ilmoja pois eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan.Kennolle asti neste tulee ja kenno on mielestäni täynnä (letku irti ja käymään niin tulee neste hienosti)vaan ei lähde kiertämään.Eli pitäiskö asentaa vielä joku ilmanpoisto proppu jonnekin vai mitä??
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Eikös noihin ole asennettu toisinaan sähköisiä kiertovesipumppuja avustamaan kiertoa.
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Kontio kirjoitti:Eikös noihin ole asennettu toisinaan sähköisiä kiertovesipumppuja avustamaan kiertoa.
Tuo on tietysti yksi vaihtoehto.Mistä mahtais löytyä?Vaikka pitäisi sen mielestäni ilmankin toimia.Tuossa on tutulla tuollanen 6600 foorti katolla siinäkin lämppäri on eikä niissä mitään lisäpumppuja ole.No se on toki tehdastekonen eikä itse "viritelty" :D
L139CV
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja L139CV »

Oma 7710 on kanssa kattolämppärillä, itse aina ihmetellyt miten hyvin se toimii. Pumpulta putki ylös kennolle ja pituutta pari metriä putkella ja takaisin, ilmauksia en ole ikinä tehnyt vaikka hieman vuotaa pumpulta ja pumppu nostaa heti ja lämpenee nopeasti.

Kokeile kennoa ensin alempana jos toimii niin pumpussa ei riitä teho.
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja c-290 »

L139CV kirjoitti:Oma 7710 on kanssa kattolämppärillä, itse aina ihmetellyt miten hyvin se toimii. Pumpulta putki ylös kennolle ja pituutta pari metriä putkella ja takaisin, ilmauksia en ole ikinä tehnyt vaikka hieman vuotaa pumpulta ja pumppu nostaa heti ja lämpenee nopeasti.

Kokeile kennoa ensin alempana jos toimii niin pumpussa ei riitä teho.
Joo kattolämppärillä ne foortit oli vissiin niin kauan kun niitä tehtiin.Toi systeemi rakennettu jo valmiiksi niin ei viitsisi purkaa ja kokeilla alempana.Letkun kun otat irti kennon jälkeen ja käymään niin tyhjäkäynnillä ei juurikaan nestettä tule,mutta pienikin kaasun painallus niin tulee torven täydeltä.Eli mun maatalous järki sanoo että paluu linjassa on ilmaa vaan miten sen poistais?Tuo kontion mainitsema sähköpumppu tietysti kierrättäis nestettä vaikka moottori ei käviskään.
Vastaa Viestiin