Sääli kun laatu häviää massatuotannolle...

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

Leyland LTD
Viestit: 162
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Sääli kun laatu häviää massatuotannolle...

Viesti Kirjoittaja Leyland LTD »

Tällä tarkoitan juuri Volvon markkina-asemaa, eihän se koskaan ole rungon ym. tekniikan kestävyydessä päässyt jonkun SISU-VANAJA-FBW tasolle, siinä vaan on ollut hienoja "villkuvia värivaloja", joista enemmistö on tykännyt.
Naurettavana pitänyt myös ilmiötä, kuinka Leylandin kone on PASKA, jos siinä pitää venttiilit hioa 400tkm kohdalla ja koko Volvon myllyssä (samassa kokoluokassa) pitää tehdä TÄYSREMONTTI!
Volvon kohdalla täysremontin tekeminen on normaalia, Leyland on PASKA!
Lyhyt on muisti ihmisillä; Hyvistä moottoreistaan tunnettu SCANIA-VABIS, asenteli tekeleisiinsä LEYLANDIN moottoreita, kun eivät omat kivikautiset ESIKAMMIOdieselit oikein olleet enään ajantasalla!
Kaikkihan luonnollisesti tietävät Leylandin 0.680 koneen olleen Scanian tuotannossa lisenssillä vielä 2000-luvun alkuun.
Avatar
K-44SP
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sääli kun laatu häviää massatuotannolle...

Viesti Kirjoittaja K-44SP »

Tähän juttuun oli pakko ottaa osaa kun onhan tämä kuiteskin Sisu palsta. Kuitenkin ensittäin modelle kiitos ja hieman nolostuneena otan kunnian vastaan, kun olin valittu wikiin kirjoittajien joukkoon :oops:

Itse olen ymmärtänyt, että 60 luvulla myös volvojen moottorit ovat perustuneet hyvin pitkälle Leylandin tekniikkaan lisenssi valmisteisena. Ainakin jotain yhteistyötä on ollut jo silloin. Oikaiskoon asian kuka paremmin tietää.

Sitten vielä tarina tosi elämästä (joka nytten on pakko kertoa :lol: ).
Täällä meidän paikkakunnalla eräs aikaisemmin vannoutunut Sisu autoilija joka oli ajanut Sisuilla yli 30v puutavaraa oli vaihtamassa autoa. Eksyipä paikallisen volvo kauppiaan luokse joka tietenkin tinkas hinnan n. 5k eskoa halvemmaksi kuin Sisu. Autossa oli upea hytti kaikkine lokeroineen joissa jaffat kulki hienosti mukana ja oli muutenkin kodikas. Moottori väänti alhaalta mukavasti ja jopa paremmin kuin edellisen Sisun. Ainut huonompi juttu oli, että teli pompotti lanssilta lähdettäessä enemmän kuin yksikään aikaisempi Sisu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vastaa Viestiin