Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Syys 26, 2018 1:25 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2009 1:13 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1707
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
planeettanapa kirjoitti:
Kulkeminen stoppaa aina, kun lumi yltää puskurin tasolle. Tässä oli kyllä hieman pakkaantuneempaa lunta ja siksi tuli stoppi. Vanhaa kelkan jälkeä kerrostunut.
Kuva


Onhan minullakin ollut 02 sarjan BWM jo 25 v :roll:
...palataan aiheeseen.

Samurailla tuli kokeiltua nuoskalumessa menoa viikko sitten, mutta kun Suikka on tavattoman kevyt ja lumi tässä vaiheessa kevättä raskasta, tuloksena Samurai kelluu lumen päällä. Tuossa vaiheessa ei ollut vielä vinssiä, mutta hikisen metsästä-tielle-punneruksen jälkeen vinssi oli nokalla jo saman päivän illalla :mrgreen:

Rangessa onkin massaa, jolloin Samurain tapaista "renkaat ilmassa" ilmiötä ei varmaankaan tule niin helposti.


Liitteet:
04032009-1.jpg
04032009-1.jpg [ 56.77 KiB | Katsottu 4643 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 7:57 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
2 pistettä sain tuolta unisefin testissä.

Ja asiaan:
Kuuseen tuli Rangea hierottua. Lommoa ja naarmua, yksi peili:
Kuva

Mutta orkkiksen voitto tuli Suzukeista! Pesin kaikki pikkupyöräiset:
Kuva

Tässä hieman mallia Rangelle:
Kuva
Tosin tämä lähti etuvetoisena pois paikalta...

Ponkasin myös valmista kärryvärkkiä tuolla reissulla.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 10:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm
Viestit: 282
Aarrgh! Scanian ja Sisun rungot ovat joutuneet teollisuusvakoilun ja ilkeämielisen uhkailun kohteeksi! Vai kärryvärkkiä, ei saa tehdä pilaa vakavasta asiasta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Maalis 19, 2009 5:33 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tämä Anger over alkoi ihmeellisesti puutumaan ja hyytymään kun ajelin silloin viikonloppuna kotiin. Loppumatkasta tuntui kyllä jo vedotkin tulleen takaisin. nyt se sitten teki temput ja jätti mut Kainuun korpeen. Vissiin ECU paskana. Printtailin silloin heti Off-Road Pajan ohjeet tuolle vianetsintään ja sille ei taida olla nyt käyttöä, kun siinä ohjeessa on kaksiriviselle liittimelle ohjeet ja mulla on kolmerivinen. Ei tullut virtaa kohdan 1. liittimelle. Ei kyllä anna virtaa koko ruiskun sulakkeellekkaan, että mistä lie kiikastaa??? Ruiskun valo alkoi vilkkumaan startatessa ja nyt se palaa kokoajan. Virratkin on loppu. Puhelimesta loppui virta jo eilen ja pitäs päästä kohta töihin. Pitänee nyt kysyä neuvoa Haddington Houselta, kun se ymmärtää paremmin näiden päälle...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2009 9:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm
Viestit: 282
Suosittelen paluuta takaisin Karjaan tehtaan tuotteisiin. Onhan Range sinänsä kova sana, mutta ei se Sisun veroinen ole.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2009 12:21 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1707
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
ECU tulee olemaan kirosana, kun tästä mennään muutama vuosi eteenpäin.
Jos varaosat taataan kymmeneksi vuodeksi, mitä tapahtuu sen jälkeen jos elektroniikka pimenee?

Rivipumppudieselit alkavat tuntua ainoalta oikealta luotettavalta vaihtoehdolta :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2009 1:43 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1707
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Tässä Rangen modausta:
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/Rover.htm


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2009 8:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tuo kone ei muuten ole sama 3.5 EFI, jota Suomen markkinoilla on. Niitä on tehty ainoastaan jenkkien ja sveitsin markkinoille! Tässä on se ehkäpä varmempi ja parempi kuumalankailmamassamittari, jota on käytetty täällä vasta 3.9 EFI:ssä. Jotenka se mun tulostama diagnostiikkalappu ei toiminut. Nyt on sitten uusi tilalla. Tässä on pinnit kolmessa kerroksessa tuossa ECU:ssa. Tavallisessa 3.5 ECU:ssa kahdessa rivissä. Mittasin kaikki anturit konesta ja ne on kunnossa. Todennäköisesti vika on polttoaineen saannissa, eli pumppu tai suodatin. Tai sitten epätodennäköisemmin puolassa/sytyssä. Ei pystynyt niitä tarkistelemaan... Tai olisihan suunnilleen voinut katsoa kuinka kauas pumppu bensan lennättää... Ensi kerralla tulppa-avaimet ja uusi polttoainepumppu ja puola on mukana, kun autoa lähtee hakemaan. ECU näyttää niin hyvin tehdyltä, että siinä vika tuskin on. Kaikki juotokset täydellisiä/lähes sellaisia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 27, 2009 4:13 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
IT´S ALIVE! Puola oli tiensä päässä, ei muuta. Epäilinkin, että tuo ECU ei hevillä ole syypää, kun komponentit näytti niin hyviltä ja vain pari pikkuista vastusta oli mahdollisesti huonolla kontaktilla. Mutta miten mä saan nyt pari autoa pois Kajjjaanista? Ei uskaltanut lähtä kaverin kyydillä, kun olin vielä niin epävarma tän elvytyksen suhteen. Oireet oli niin eksoottiset, ettei tiennyt auttaako penisillinikään. Sisu AH-45 testeri saattas alkaa kiinnostamaan, kun tää on niin metka auto. Aina löytyy seikailu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 28, 2009 9:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 9:02 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Tampere
Testereitä... Työpaikkani Jyväskylän toimipisteestä joku nussi pe-la välisenä yönä raskaan kaluston testereitä (mm.sisun), työnjohdon tietokoneita yms ja ajo kivasti huoltoauton läpi nosto-oven ja pölli toisen huoltoauton ja tuikkas tuleen parin kilsan päässä.

Kertokaa jos joku kaupittelee moisia värkkejä. Myös ilmaiskahvi-automaatti oli hajotettu ja sitten vasta huomattu ettei siellä ookkaan sisällä muutakuin kahvinporoja :lol:

Semmosia :roll:

_________________
Kauas on pitkä matka.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Maalis 30, 2009 12:19 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tullin veropätös saapui nyt. Ei oltu puutteista alennettu mitään. Verrokkina käytetty 2 kpl -89 Rangea keltaisesta pörssistä.

Rangekin saapui eilen kotiin. Juuri ja juuri selvisi perille, kun laatikko on nyt aivan loppu. Pakat luistaa niin karmeesti, ettei auto meinaa lähtä liikkeelle. Luulin sen johtuvan turbiinista ja tälle askille luontaisesta luistosta, kun mun vanhassa Volvossa oli sama loota. Näitä ei passaa tyhjäkäyttää ja ainakaan kierrättää paikallaan. Venttiilikoneiston tiivisteillä on näissä tapana vuotaa ja kuluttaa pakat loppuun. Auto pyrkii liikkeelle vaikka vaihde ei ole silmässä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Huhti 26, 2009 10:44 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Kuinka kartano maasturin loota homma on edennyt?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 8:39 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Loota on nyt sitten valmiina korjattuna kasassa. Oli hieman miettimistä tuon kanssa, kun se tuli purettua aikoja sitten ja nyt eilen kasasin... Oli aika hitosti hilpettä levällään ja joutui useamman kerran kasaamaan, että kaikki tai ainakin lähes kaikki löysivät paikkansa. Siltikin yksi o-rengas saattoi jäädä yli. Se selviää soitten koeajolla jos sillä sitten pääsee ajoon. Oli yksi vanha o-rengas vain siinä tyrkyllä, mutta ei löytynyt tiivistesarjasta kyllä tuon kokoista rengasta, että saattaa olla, että sen uuden olen laittanut vanhan tilalle.

Ylivaihdepakat olivat aivan uuden veroisia. Jopa osanumerot lukivat edelleen siinä kitkapinnoissa. Sensijaan a-pakka oli aivan kuollut ja siihen joutui tilaamaan sitten ne metallilevytkin uudet. Tässä on nyt sitten se vuodon korjaava tefloninen tiivistesarja a-pakalle, kun se alkuperäinen on metallirenkaita, jotka päästää painetta läpi.

Sitten varoituksen sana automaatteja korjaamaan ryhtyville. Älkää missään tapauksessa aukaisko niitä venttiilikoneistoja, siellä ei vikaa yleensä ole ja kyllä ne puhdistuu kovalla ajolla. Siellä on nimittäin satoja reikiä ja kuulia, jotka lentää kuikkaan kun ne menee aukaisemaan. Minä tietysti puhdistin laatikon läpikotaisin ja näiden kuulien kanssa sai jo oikeasti miettiä mihin väliin niitä työntää. Mutta kyllähän ne paikkansa löysi. Sitten siellä on vielä sellaisia virtauksen rajoitusventtiilejä, jotka kanssa vaihtavat paikkaa kantta raottamalla.

Nyt pitäisi olla laittamassa loota paikoilleen, kun vain saisi tästä perseen ylös!


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2010 12:48 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Eilen käytiin pitkästä aikaa Rangeakin ulkoiluttamassa kunnolla. Kivaa oli ja hauskaa riitti. Vertauskuvannollisesti voisi käyttää sitä hienoa Putte Possun kappaletta. Jotain pientä sattui Rangellekkin, kun maavara on niin vaatimaton ja auto muutenkin soveliaampi brittiläiselle kartano niitylle, kuin suomalaiselle hakkuuaukealle. Vaikka kuinka varovasti ajeleskeli, niin osui hemmetti vieköön niin makeasti kanto alle, että akseli livahti sutjakkaasti yli, mutta raidetanko otti itteensä. Tai en ole varma, kumpi ensin otti, oliko se kallistuksenvakaaja, vai raidetano, mutta lopputulema oli, että kumpikin oli kaikkensa antaneita. Samoin siinä meni mutkille rungon tukipalkki, joka ei ole aivan heppoista tavaraa.

Kyseessä oli sellaine seuran, tai oikeastaan mun naapurin järjestämä leikkimielinen kisa ja siihen tuli varustauduttua sitten kunnolla. Tosin kaikki palikat ei mennyt aivan kohdilleen, mutta edetään tilanteen suomin mahdollisuuksien mukaan. Kisan tai luokkani, eli stanun viimeinen olin, mutta ei siinä tullut ajettuakaan, kuin puolet ajasta. Muutaman pisteen hävisin edellä olleelle ja muutaman sata voittajalle, jolla olikin lukot jo joka nurkalla. Tällä autollahan menisi minne haluaa, jos olisi lukot, mutta kun ei, niin ei. Kerran jäin ristiriipuntaan pahasti yhdellä sähkölinjalla ja aivan yksin olin siellä. Auto kuitenkin liikkui sellaiset n.5 cm edestakaisin, kun rynkytti ja autohan ei ole kiinni niin kauan, kuin se liikkuu. Siispä liikkuvat eteen ja aina automaatilaatikon suomin eduin pistin jarrut pohjaan ja reilusti kaasua ja sitten molemmat yhtäaikaa leväyttää äärimmilleen auki. Ja se tuotti tulosta.

No mitäs siitä sen kummempaa, pistän pari kuvaa reissultansa.


Liitteet:
Keltala offi 13.2.2010 027 (Medium).jpg
Keltala offi 13.2.2010 027 (Medium).jpg [ 84.94 KiB | Katsottu 3382 kertaa ]
Keltala offi 13.2.2010 048 (Medium).jpg
Keltala offi 13.2.2010 048 (Medium).jpg [ 59.9 KiB | Katsottu 3382 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2010 11:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tuossa aijemmin tuli sanottua siitä oikeasta kyljestä,joka otti ihteensä, nytkin meni sama peili ja lisää lommoa sekä maalit pois takapäästä.

Mutta nyt on revanssin paikka. Tarjottiin autoa lainaan talvieksytykseen Askolaan ja sinne mielis lähteä. Tarttee vain mukaan virrakkaan ratti/kintashenkilön, joka ei pikkuasioista hätkähtele. Viimeksi oltiin viimeisiä, mutta nyt ei ole tarkoitus olla. Sentään Johtotähdellä liikkeellä. Tullut niin monta kertaa elämässä voitettua, ettei mitään paineita ole sitä kirkkainta pokaalia saavuttaa. Reilua meininkiä ja hyvää fiilistä vain.

Jos mieli tekee reipasta ulkoilmareippailua hyvässä porukassa, niin kerro toki, nyt lähtään kisaileen kuun viimeisellä viikonlopulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)