Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Helmi 21, 2018 1:26 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Joulu 18, 2008 11:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tuli monimutkaisten nahistelujen jälkeen Range Rover pihaan ja siitä sen kohtalosta ei ole vielä sen kummempia suunnitelmia, kuin se, että se on ja pysyy 3.5 litraisena bensakoneena ruiskuineen ja automaattilaatikkoineen. Lukkoja tai akseleiden vaihtoa ei ole odotettavissa, eikä mitään radikaalia korotusta. Rengastuskin pysyy lain sallimissa rajoissa, ellei sitten jotain yllättävää pääse tapahtumaan. Lukot siihen tulee vain ja ainoastaan jos sellaiset sattuu jostakin tipahtamaan edullisesti. Yritetään saada hieman edes muita hommia eteenpäin ennen kuin aloitetaan taas uutta projektia.

Siis tämä säilyttää alkuperäisen kuosinsa ja tarkoitus on pitää hyvä ajettavuus maantiellä sekä maastossa edes hieman haastetta ja reittivalintaa kahtella sillä silmällä, että ei autoa tahallaan rikota.

Eli tämä on lähtökohta ja siitä olisi hieman tarkoitus parantaa:
http://uk.youtube.com/watch?v=3ShJZnH3flQ

Jotain tällaista olisi sitten suunnitelmissa:
http://uk.youtube.com/watch?v=n8Nfvr4iWeQ
Siis ei mitään kovia korotuksia.

Harmi ettei tälle foorumille pysty upottamaan noita youtube-videoita. Vai osaisko joku neuvoa mitkä tagit pitäis laittaa tai muuttaa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 12:04 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Otetaan vielä sen verran nuita suunnitelmia tulevaisuudeksi, että olisi ihan mielenkiintoista rakennella vaikkapa ensi talvella jotain tällaista:
http://uk.youtube.com/watch?v=OznC9-Kflo8


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 12:24 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Monasti nälkä kasvaa syödessä, tiedä vaikka se kohta muistuttaisi enemmän tätä.. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=ZllFNefpNP8&NR=1


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 6:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 652
Paikkakunta: Tuusula
Nyt sä oot kattellu vähän väärän ikäluokan laitteita. Sulla on Classic Range.

Poistin oikeudetta linkitetyn kuvan, kun sisua45 löysi tuon etsimäni lehtijutun. :oops: :oops:

Chevyn kone, muistaakseni 1,2 metriä korkeat rakkorin renkaat,, Mogin valuperät, Mogin rungolle nostettu Rangen kori. Tämän on rakentanut Lopen Seppä, Kari Salonen. Tarkempaan kun koria kattoo, niin huomaa, että se on lyhennetty, kavennettu ja vielä varmuudeksi madallettu.

Tämän osista kehittyi tunnetumpi trial kilpuri Moggster. Villi huhu kertoo Moggsterin olevan taas "työn alla" ja taitaa olla Lopen Seppä ainoa, joka tietää mitä siitä tällä kertaa syntyy.

Siinä Planeettanavalle pikkasen linjaa rakentamiseen. :wink: :wink: :wink:


Viimeksi muokannut kivinen, Pe Joulu 19, 2008 7:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 6:34 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2877
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Jarella saattaa olla renkaat vieläkin myynnissä, vanteineen. :wink:


Liitteet:
chemog1.jpg
chemog1.jpg [ 197.64 KiB | Katsottu 4360 kertaa ]
chemog2.jpg
chemog2.jpg [ 222.47 KiB | Katsottu 4361 kertaa ]

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2008 1:26 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
No katos Mr.Kivinen, täällä julmassa pohjolassa on lunta, joka aiheuttaa etenemispuutetta sille kivalla kutupaikalle, joka vielä syksyllä siellä oli. Siksi pitää tehdä jotain muuta, kuin rakkorin kumet ja korille kepposia, että sinne pääsee. Muutenhan joka maatilan pojat pääsee samalle apajalle.

Nuo telat ei tartte vakio autollekaan mitään porttaalien välityksiä, eikä kallita kumeja. Sen voi toteuttaa budjetilla ~500. Alustava suunnitelma olis, että tammikuun aikan tulee tarvittava materiaali laitteistoa varten. Jatko suunnitellaan sitten sen hetkisen tilanteen mukaan.

Mutta nuita isoja renkaita saattaa löytyä tulevaisuudessa muualtakin, kuin Lopen uupuneiden seppien tallista... ja vink. Mutta ei tieliikenneRangen alta.

Kävin äsken kauhistelemassa hirmu rojektia, tai teja... ja shock.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 26, 2008 11:45 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tänään tämä herrasmies maasturi/fasaaninpyydys sai vinssin keulalle ja huomenna varmaankin jotain muuta. Sunnuntaina käydään kokeilemassa maastossa etenemisiä mutta tarkoitus ei olisi rikkoa mitään, vielä.

On muuten niin seksikäs tuo lisuke, että tahtoo tuollaisen. Senhän voi Tenolle mennessä heittää jokeen ja käydä kokemassa rysät.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 26, 2008 11:57 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Sisu AH-45 kirjoitti:
...Lisuke on muuten täällä vielä tallessa että eikun hakemaan! Siinä on kyllä sitten enempi työtä nostella "lainattua" joulukuusta kiireessä katolle...


Laitetaan saranoilla. Uskaltaa ajella maanomistajankin tontin ohi palatessa.

Pitää muistaa tuota pakoputkea typistää heti. Jää kuitenkin matkan varrelle tuo loppuosa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 27, 2008 2:55 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Vinssi on ihan uusi comeup ja se on ollut jo vuoden hyllyssä odottamassa sopivaa paikkaa. Puskurin, maskin, öljynjäähyn ja muutamia muoveja riisumalla tuli esille runkopalkit ja sinne väliin tuo sopi loistavasti. pari lattaa hitsasin niiden väliin, ensimmäinen ~10mm ja jälkimmäinen 4mm. Tukevin olisi tullut yhtenäisestä, mutta tuokin tulee kestämään auton iän. Nämä tehty taas niistä paloista, jotka sattui heti käteen. Toinen oli juuri sopivan pituinenkin, vain reijät porata.

Laitan kuvia kun huomenissa ehdin. Kaikkiaan iisi homma. Vaijerikita on vielä laittamatta ja sähköt kytkemättä.

Kun tämä vintturi on paikoillaan, niin tähänkin tehdään lumilevy. hirmu on niin hirmu kokoinen, että pikkupihalla saa olla varovainen, kun ei heti huomaakaan jos jää pikkuauto jalan alle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 27, 2008 8:47 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Jokunen kuva vinssistä. Vaijerikidan laitoin aivan piruuttani 4 x M8 pultilla paikoilleen ja se konstruktio tulee kestään paikoillaan auton iän vaikka solenoidi jumittas ja kuinka repis. Löytyykö epäilijötä?

Ensin ylimääräiset pois edestä.
Kuva

Sitten mallataan ja hepataan paikoilleen.
Kuva

Ja valmis. Johonkin katosi kasa kuvia, mitä otin tuossa välillä. Kai se kamera taskussa sen aiheutti ihan ite. Laitan vielä tuon kilven saranalla tuohon kidan eteen, niin sitä vinssiä ei edes huomaa.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 28, 2008 8:57 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tuli tyypit otettua ja kiinni oltiin heti, kun oikean puolen renkaat sai lumelle. Vaikka oli muutama aste pakkasta, niin lumen alla oli nollakelit. Kaikki ojat oli vetisiä ja lumen alta ei pitoja löytynyt. No ratkaisu oli tietysti ajaa range nurkkaan häpeään ja ottaa monsteri tilalle.
Jo ensimmäisessä ojan ylityksessä oltiin yli puskurin verran kiinni ja siinä irti repiessä repesi yhdestä Toyotasta vinssi irti ja taisi se mennä poikkikkin.

Pohja oli pehmeää, tästä selvittiin kolmen tojotan voimin
Kuva

Kahluu syvyys on tälle protolle puoli metriä
Kuva

Tuli tehtyä hieno tyyliin sopiva pölykapseli
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Joulu 29, 2008 1:08 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Do dii, toiminta kuvia pitkästä aikaa :D
Onneksi sulla on niitä pienempiä apureita mukana (tojotia), niin ei jää pulaan. :D

Ps. Tosi hienon näköinen tuli siitä vinssi asennuksesta. :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 12, 2009 6:42 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Tämänkin kanssa tullut hieman touhuiltua. Isommat talvirenkaat tuli hommattua kokoa 235/85-16, eli noin 31,7" korket ovat ja otteeseen niitä tuskin saa. Auto alkoi heti tuntuun vedottomammalta, vaikka ei tuo koko nyt niin kauheasti kasvanut. Kokoa ei kyllä ole edes pikkulumella ajoon tarpeeksi, kun kiinni on jo pitänyt käydä jumittamassa. Alla oli kelkalla ajettua pohjaa ja vaikka pari-kolme kertaa otin eteen ja taakse, että poljen alustaa, ettei se siihen istuis, niin istui kuitenkin. Ei muutako lappioimaan, kun ei siellä pellolla puitakaan edestä löydä. Pitää varmaan harkita tosissaan takavinssiäkin.

Huoltoa tehty sen verran, että öljyt on vaihdettu koneeseen ja laatikkoon sekä jäähdytysnesteet päivitetty Suomen oloihin sopiviksi. Lohkolämmittimen sisätilan pistokkeella laitoin myös, niin ei tartte vanhaa pakkasessa kiusata. Mootorin uusi termostaattikin laitettiin samalla, kun nesteitä vaihdeltiin ja alkaa tuottamaan lämpöä hyttiinkin, vaikka siitä ei ollut paljon tai pitkään huvia, kun pakkasella tulee niin paljon höyryä koppiin, että ikkunat on hetkessä huurussa. Siihen auttaa lämppärin kennon kolvailu, mutta sekin jäi kesken, kun ei ole kunnon juoksutetta. Pitää hommata suolahappoa apteekista, niin pääsee harrasteleen aina silloin kun fiilis iskee. Jossain kyllä pitäisi olla lyijypohjaista juoksutetta tinalle, mutta eihän se ollut nyt saatavilla, kun olisi tarvinut. Melko pieni on kyllä sumuisten saarten autossa tuo kenno. Kolmisen senttiä paksu ja 12cm leveä, pituus taisi olla 32cm.

Joskus tuolla on asunut hiiriperhekin, kun mittariston takaa sekä hanskalokeron alta äänieristeistä löytyi aimo kasa niiden paskaa. Osan eristeistäkin olivat nälkäänsä syöneet.


Miksi sitä remppaa tulee aina kaikkiin vehkeisiin yhtä aikaa? Kelkasta lensi kiertokanki lohkosta pihalle ja protoakin pitäisi korjailla. Nyt on kaikki taas yhtä aikaa levällään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 12, 2009 7:05 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2877
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:
Isommat talvirenkaat tuli hommattua kokoa 235/85-16


Minkä merkkiset ja malliset?

Kiinnostaa vaan kun mulla on ´jerossa saman kokoiset Insat.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2009 9:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Renkaat on Cooper Discoverer kitka-nastat. Valmistusvuosi -05.

Lämppärin kenno on tinaitu kasaan ja pääsee kohta varmaankin asenteleen paikoilleen, kunhan on koeponnistukset tehty. Jos 2 bar laittas paineilmaa sisään ja upottaa veteen tuon, niin ainakin selviää tarkasti mistä vuotaa, jos on vuotaakseen.

Jos Sisu on tykännyt niiteistä, niin Rangen tekijä on tykännyt ruuveista. Pelkästään lämppärin yhden sivun avaus vaati kymmenien pienten ruuvien avaamista. Pakko kyllä oikein laskea montako niitä oli. No ei pitäisi kyllä tulla mitään ylimääräisiä räminöitä tuollaisella ruuvimäärällä. Tai onko niitä mitään muitakaan, kuin ylimääräisiä räminöitä?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)