Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Valvoja: sisua
Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Myydään
Erilaisia moottoriajoneuvoja mm.. maastokuorma-autoja, kuorma-autoja, henkilöautoja,
maastohenkilöautoja, pakettiautoja, moottorityökoneita, moottorikelkkoja.
Lisäksi kenttäkeittimiä, voimakoneita, korjaamokoneita, erilaisia perävaunuja sekä muuta kuljetus-, korjaamo- ja talousalan materiaalia.
https://huutokaupat.com/fi/v/262849
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Öh, mikäs karjapuskuri tuossa on?
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Eikös tuolla saada tuo vinssi heittämään tuommoisen lenkin, jos tarvitsee saada vähän syvemmälle uponnut toveri ongittua suosta ylös.FBW kirjoitti:Öh, mikäs karjapuskuri tuossa on?
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Se on pioneerijoukkojen käytössä ollut Zili, juurikin tuo työntöpuskuri sen meille kertoo
Kun joelle tai järvelle kasataan ponttoonilautta, ei se liiku itsekseen, vaan sen uittamiseen tarvitaan pieni paatti, itse asiassa kaksi.
Kumpikin hinausmoottorivene, kuten termi kuuluu, työnnetään perä edellä veteen. Keula pysyy työntöpuskurissa kiinni ZILin vinssin avulla. Sitten kun vene alkaa kellua, vinssin vaijeri voidaan löysätä irti, ja puolittain veteen ajettu kuorma-auto voidaan pois.
Veneet vedetään takaisin maalle samalla tyylillä, keulat vastakkain, vaijeri tiukalle, ja peruutus. Joskus luiska oli aika jyrkkä, ja siinä koetin varovaisesti kytkintä nostaa, niin kyllä se saamari nykäisi sittenkin, ikävä tilanne veneessä olijoille
Tuossa muutama kuva, hieman turistiluokan otoksia, mutta jospa ne jotain selventää, näistäkin on jo 13 vuotta aikaa....
Kun joelle tai järvelle kasataan ponttoonilautta, ei se liiku itsekseen, vaan sen uittamiseen tarvitaan pieni paatti, itse asiassa kaksi.
Kumpikin hinausmoottorivene, kuten termi kuuluu, työnnetään perä edellä veteen. Keula pysyy työntöpuskurissa kiinni ZILin vinssin avulla. Sitten kun vene alkaa kellua, vinssin vaijeri voidaan löysätä irti, ja puolittain veteen ajettu kuorma-auto voidaan pois.
Veneet vedetään takaisin maalle samalla tyylillä, keulat vastakkain, vaijeri tiukalle, ja peruutus. Joskus luiska oli aika jyrkkä, ja siinä koetin varovaisesti kytkintä nostaa, niin kyllä se saamari nykäisi sittenkin, ikävä tilanne veneessä olijoille
Tuossa muutama kuva, hieman turistiluokan otoksia, mutta jospa ne jotain selventää, näistäkin on jo 13 vuotta aikaa....
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Hinausmoottorivene 150 (tai HMV 150) oli valmistettu Neuvostoliitossa, kuinkas muuten. Kuvan yksilö oli vuosimallia 1973.
Alumiinirunkoinen paatti painoi 3 750 kg, ja se lipui kahden 3,5 litraisen bensamoottorin voimin. Molemmat kuusisylinteriset GAZit olivat valurautalohkoisia sivuventtiilikoneita, eli melkoisen painavia mötiköitä
Kun vene saatiin vesille, vedettiin kiilapalat pois välistä, ja renkaat vinssattiin ylös runkoa vasten.
Alumiinirunkoinen paatti painoi 3 750 kg, ja se lipui kahden 3,5 litraisen bensamoottorin voimin. Molemmat kuusisylinteriset GAZit olivat valurautalohkoisia sivuventtiilikoneita, eli melkoisen painavia mötiköitä
Kun vene saatiin vesille, vedettiin kiilapalat pois välistä, ja renkaat vinssattiin ylös runkoa vasten.
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Olen varma, ettei lisää kuvia enää kaivata, joten juuri siksi tungen vielä yhden kuvan ilmoille
Kuvassa kuljetus koko komeudessaan, ZILin bensa-V8:n kaikki 145 hevosvoimaa olivat taatusti käytössä
Kuvassa kuljetus koko komeudessaan, ZILin bensa-V8:n kaikki 145 hevosvoimaa olivat taatusti käytössä
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Hyviä kuvia, mukava kun jaoit ne meille.Katiska kirjoitti:Olen varma, ettei lisää kuvia enää kaivata, joten juuri siksi tungen vielä yhden kuvan ilmoille
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Tuollainen työntövene on kyllä äijä peli
Kiitoksia kuvista, saa lähettää enemmänkin... Näköjään on ulkoisesti nuo työntöveneet muuttuneet jonkun verran vuosien varrella. Nuo sivuilla olevat renkaat ovat kyllä kova juttu, toivottavasti saa myös siviilissä siirtää omilla renkailla yleisellä tiellä? Onko sitten peli rekisteröity peräkärryksi ja samalla venerekisteriinkin
Kiitoksia kuvista, saa lähettää enemmänkin... Näköjään on ulkoisesti nuo työntöveneet muuttuneet jonkun verran vuosien varrella. Nuo sivuilla olevat renkaat ovat kyllä kova juttu, toivottavasti saa myös siviilissä siirtää omilla renkailla yleisellä tiellä? Onko sitten peli rekisteröity peräkärryksi ja samalla venerekisteriinkin
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Et usko kuinka lähellä totuutta tuo huulenheitto on. Veneet siirtyi täällä maistraatilta Trafille ja nyt odotellaan koska niihin tulee joku veroluonteinen maksu. (Moottoripyörissä sama juttu ja niihin odotellaan samalla vuosikatsastusta.)FBW kirjoitti:Onko sitten peli rekisteröity peräkärryksi ja samalla venerekisteriinkin
Varmaan tänään selviää olisiko mitään mahdollisuutta ehtiä käymään Kalkkuun.
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Hmm... Mitenkähän tuo vero sitten määräytyy veneille kun on niin monenmoista veroperustetta, kelluvan saunan "asuinneliöistä" soutuveneen soutajan hauiksen mitan kautta johonkin moottoriveneen Euro-luokitukseen? Purjeveneille varmaan sitten tuulivero ja kunnolla kans, niillähän ne rikkaimmat kulkee? Suomi on muutenkin veneilyn puolivuotis-maa, joten itseasiassa ihme ettei aiemmin ole tuohon isketty, vaikka polttoaineisiin kylläkin.
Moottoripyörän katsastus ja vero? Katsastus pitää täälläkin tehdä, enemmän kuitenkin ansaintamuoto, harvemmin pyörissä samanlaisia ongelmia on kuin autoissa. Vero tulee sitten varmaan kuutiotilavuuden tai kW:n mukaan? Täällä on jonkinlainen käyttömaksun tapainen vero.
Ikävä kuulla, yhteistä kaikille ajoneuvoihin liittyviin veroihin, sääntöihin ja tulleihin on ainakin yksi asia -> Suomen viranomainen tekee järjestelmästä mielettömän vaikeaselkoisen, monimutkaisen ja rangaistavan. Sen lisäksi poikkeustapauksissa pitää soveltaa mielivaltaa jotta pysyvät pikkuvirkamiehet hommissa
Onneksi meillä on vain sellainen keltainen epämuodostunut Lidl:n tarjouksesta ostettu kumivene, tai taitaa olla jotain PVC:tä. Hyvin on silläkin kelluttu Rheiniä alaspäin, toiseen suuntaan ei lihakset riitä. Ei ole kukaan vielä verottamaan tullut, siinä tapauksessa ammutaan kyllä ilmat pihalle. Meinaan veneestä. Lautan rakentamista olen kyllä miettinyt, sellaisen saa vapaasti valmistaa kelluntakäyttöön - harmi vain kun ei ole lähtökohtana kuin 2kpl laituriponttooneja. Ehkä noista sinisistä "maataloustynnyreistä" valmistaisi isonkin risteilijän? Sellaisia saa tuoda tuliaisina Suomesta, vink vink
Moottoripyörän katsastus ja vero? Katsastus pitää täälläkin tehdä, enemmän kuitenkin ansaintamuoto, harvemmin pyörissä samanlaisia ongelmia on kuin autoissa. Vero tulee sitten varmaan kuutiotilavuuden tai kW:n mukaan? Täällä on jonkinlainen käyttömaksun tapainen vero.
Ikävä kuulla, yhteistä kaikille ajoneuvoihin liittyviin veroihin, sääntöihin ja tulleihin on ainakin yksi asia -> Suomen viranomainen tekee järjestelmästä mielettömän vaikeaselkoisen, monimutkaisen ja rangaistavan. Sen lisäksi poikkeustapauksissa pitää soveltaa mielivaltaa jotta pysyvät pikkuvirkamiehet hommissa
Onneksi meillä on vain sellainen keltainen epämuodostunut Lidl:n tarjouksesta ostettu kumivene, tai taitaa olla jotain PVC:tä. Hyvin on silläkin kelluttu Rheiniä alaspäin, toiseen suuntaan ei lihakset riitä. Ei ole kukaan vielä verottamaan tullut, siinä tapauksessa ammutaan kyllä ilmat pihalle. Meinaan veneestä. Lautan rakentamista olen kyllä miettinyt, sellaisen saa vapaasti valmistaa kelluntakäyttöön - harmi vain kun ei ole lähtökohtana kuin 2kpl laituriponttooneja. Ehkä noista sinisistä "maataloustynnyreistä" valmistaisi isonkin risteilijän? Sellaisia saa tuoda tuliaisina Suomesta, vink vink
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Muista ostaa jotakin kivaa Sen voi sitten myöhemmin maalata vaikkapa pinkiksi. Jos ei ajoneuvot kiinnosta niin aika paljon näkyi olevan rengaskoneita yms? Sellaiset sulla kyllä jo on, mutta jos sitten sorvi tms. löytyisi kohtuuhintaan? Vai saako sieltä enää mitään kohtuuhintaan? Kovasti kyllä kiinnostaisi itseäkin käydä...kivinen kirjoitti:Varmaan tänään elviää olisiko mitään mahdollisuutta ehtiä käymään Kalkkuun.
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
No eipä tänään sen viisaammaksi tullut, ehtiikö sinne vai ei. Johtuu siitä, että olen nyt vasta kaksi kertaa katsonut tuon päivämäärän väärin.
Viime kerralla rengaskoneet taisi mennä kovempaan hintaan kuin mitä kaupassa pyydetään uusista.
Viime kerralla rengaskoneet taisi mennä kovempaan hintaan kuin mitä kaupassa pyydetään uusista.
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Minulla on sellainen salaliittoteoria, että Kalkun hernekeittoon sotketaan jotakin huutokiimaa kiihdyttävää Viagraa.
Kohderyhmänä erityisesti ikäluokka 50+ ja miehet.
Suomalaiset ovat kilpailuhenkistä kansaa ja onhan Uuraisilla oikea valtakunnan kuulu huutokauppojen Keisarikin
Kohderyhmänä erityisesti ikäluokka 50+ ja miehet.
Suomalaiset ovat kilpailuhenkistä kansaa ja onhan Uuraisilla oikea valtakunnan kuulu huutokauppojen Keisarikin
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Jos armeija osaa tehdä jälkiruokakiisseliin "jarrua" niin kai ne osaa päinvastaisenkin...
Re: Kalkun varikon huutokauppa 11.05 - 12.05.2016
Näyttääpi olevan nyt yksi (kipattu?) kokonainen SA-150 myynnissä. Onkos tuo nyt sitten ensimmäinen laatuaan?