Kalkun kuulumisia

Aiheeseen liityvät tapahtumat / Related events

Valvoja: sisua

usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Kalkun kuulumisia

Viesti Kirjoittaja usis »

Tervehdys. En pääsyt kevätretkelle Kalkkuun ja nyt olen joka päivä vieraillut näillä sivuilla löytääkseni "Kalkun kuulumisia", mutta ei - ei juuri sanaakaan. Onko porukka väsähtänyt/laiskistunut/siirtynyt muille sivuille, vai missä vika? Antakaa nyt jotain vihjeitä hinnoista, hankinnoistanne - hyvistä ja ennen kaikkea huonoista - pilke silmäkulmassa. Vieläkö Heikki lausahti: "Se oli hyvä kauppa, se." Onko Tervolassa syksyllä auktsuuni? Terveisin usis (=sisu takaperin)
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kalkun kuulumisia

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Olin paikalla molempina huutopäivinä, ja otin jonkin verran kuvia. Olen yleensä tehnyt jonkin näköisen "raportin" huutokaupasta, mutta nyt en ole vielä ehtinyt. Syynä alituinen laiskuus, ja kotitietokoneen hajoaminen. Uusi kone on jo nyt käytössä, mutta vanhasta täytyy siirtää vielä yhtä sun toista uuteen.

Nyt tuli myös ilmi, että ulkoisesta kovalevystä (valokuvakuva varasto) on muuntaja rikki. Vaihdoin sen toiseen, muttei se vieläkään toiminut. Sitten purin kovalevyn pois purkistaan, ja liitin sen suoraan tietokoneen sisälle. Uusi tietokone teki yli kaksi tuntia töitä, ja sai kovalevyn korjattua. Sitten siirsin kovalevyn toisiin kuoriin, koska kuorissa olevat "aivoit" ovat toden näköisesti nekin kaput.

Kaikki tämä vaati minulta lähes yliluonnollisia ponnistuksia. En ole mikään tietokoneen korjaaja, olen vain moottoriasentaja :wink:

Tätäkin kirjoitellessa data menee kovalevystä toiseen. Teen kyllä jonkinlaista jutun tynkää huutokaupasta, se on varma.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kalkun kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Taas tulee mahdollisuus
https://huutokaupat.com/fi/v/677355
jylhä
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kalkun kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jylhä »

usis kirjoitti:. Vieläkö Heikki lausahti: "Se oli hyvä kauppa, se."
Tänään tuli käytyä ihan turistina kuten aina. Heikki oli taas meklarina vaikka taitaa olla jo eläkkeellä. Hän on kyllä maailman paras meklari, mulle on jääny mieleen pari traktorin myyntiä ja aikoinaan Uazit kun hän sanoi että älkää tapelko, näitä riittää kaikille. Myöskin se "30e kertoilee Hän, ja 40 keroilee hän" jaksaa aina huvittaa.
Vastaa Viestiin