Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Syys 26, 2017 6:33 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2010 8:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 7:00 am
Viestit: 292
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Olisko kellään hyvää säätöohjetta Valmet 611 moottorin venttiileiden säätöön, ettei tarttis kovinpaljoo turhaan pyöritellä Mistä aletaan ja mitkä säädetään, paljonko pyöräytetään ja säädetään loput?? Että tulis välillä vähän muutakin keskustelua kun toi vauhtipyörän kotelo tuntuis jo olevan selvää, minkälainen se on!!!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2010 9:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

En jaksa alkaa selittämään pienessä kaljassa... :wink: Välys 0.30mm, imu ja pako, kylmänä ja kuumana.

Tämä säätö ohje pätee kaikkiin saman valmistajan kuutos koneisiin, vm 1975-2010.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 16, 2010 5:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 7:00 am
Viestit: 292
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Kiitos tästä, ei tartte enpää selitellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2014 1:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Tyrvää kirjoitti:
Kiitos tästä, ei tartte enpää selitellä.

Onko jossakin olemassa kohdistusmerkkejä? Sitten olis seuraava kysymys että miten kannet kannattaa irroittaa? Voiko pakosarjat olla kiinni kannessa kunnei pääse irrottamaan kompurasta johtuen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2014 6:01 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Hammaspyöräkotelon sisällä on pyörissä kohdistuspisteet. Kaikki merkit sattuvat kohdalle joka kuudes kampiakselin kierros. (Tämä merkkien kohtaaminen on valmet moottoreissa riippuvainen jakopään mallista, joissakin koneissa kohtaamis kierroksia on puolentoista sataa...)

Kannet voi nostaa pakettina pois. Imu- ja pakosarja, sekä vesiputket voivat olla kiinni.

Pakosarjankin saa kompuran takaa pois tarvittaessa. Vaarnoja pitää irroittaa muutama. Ne saattavat tosin olla melko tiukassa vanhemmiten...

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2014 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 8:11 pm
Viestit: 107
Ja kampiakselin pyörityshän hoituu helpoiten käsijarru vapautettuna suurin vaihde päällä, 1 rengas ylösnostettuna ja sitä pyörittämällä....


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 31, 2014 10:52 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Kiitoksia neuvoista. Seuraavaa kysymys olisi että missä järjestyksessä sylinterit alkavat hammaspyöräkotelosta katsottuna? Ja sopiiko 612 kannet 611? Ja mikä on kansien venymäpulttien kireys? Ohjeissa 8kiloa ja90 astetta 2 kertaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Marras 01, 2014 5:58 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Sylinterit on numeroitu etupäästä (jakopää) taaksepäin 1,2,3 jne.

611 D ja 612 on samat kannet.

Venymäpulteille on useampaa erilaista ohjetta, 80-luvun ohje menee näin. 40 Nm + 60 astetta + 60 astetta + 60 astetta. Puolen tunnin lämmityskäyttö, ja vielä kerran 60 astetta. Nyt en muista kuinka nykyään tehtaalla tehdään korjattavissa koneissa. Saattoi olla juuri tuo minkä sanoit.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2014 7:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Grey182 kirjoitti:
Kiitoksia neuvoista. Seuraavaa kysymys olisi että missä järjestyksessä sylinterit alkavat hammaspyöräkotelosta katsottuna? Ja sopiiko 612 kannet 611? Ja mikä on kansien venymäpulttien kireys? Ohjeissa 8kiloa ja90 astetta 2 kertaa.



Kiitoksia neuvoista, kansi on paikoillaan ja venttiilien säätö olisi edessä, eteen tuli seuraavanlainen kysymys että millainen työkalu on jolla kampiakselia pääsee vääntämään? Onko jotain muuta huomioitavaa ensimmäisellä käynnistys kerralla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2014 11:03 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2837
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kampiakselin päässä lienee kruunumutteri? Siihen on oma hylsynsä olemassa, mutta sellaisen tekee itekkin.

Jos ei ole ollut avainta hollilla, niin oon pyörittänyt käsillä tuulettajan siivistä. Pyörii siitäkin, jos remmi on kireellä.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2014 1:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 8:11 pm
Viestit: 107
Onko moottori autossa kiinni? Neuvoin tuossa aiemmin yhden helpon tavan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2014 8:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Juhnu kirjoitti:
Onko moottori autossa kiinni? Neuvoin tuossa aiemmin yhden helpon tavan.

Morjes Kyseinen moottori on tiehöylässä kiinni enkä pääse nostamaan pyöriä ilmaan, tänään värkkäsin kruunumutteriin avaimen jolla pitäisi päästä vääntämään kampiakselia. Vielä kerran kiitos ja kumarrus neuvoista, ja lisää tulen kysymään kun tollanen laite nyt sitä on 8)


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 7:00 am
Viestit: 292
Paikkakunta: TYRVÄÄ
No onkos se oikeen Vammas höylä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Marras 21, 2014 7:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Tyrvää kirjoitti:
No onkos se oikeen Vammas höylä?

Juu kyllä vain.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Marras 22, 2014 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2014 7:26 pm
Viestit: 7
Miten olisi hyvä varmistua että lohkoissa vesi kiertää hyvin, mulla on toinen kansi uusi ja Meinaan ettei tukoksia ole.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)