Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Syys 19, 2017 3:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 14, 2011 4:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 9:19 pm
Viestit: 30
Paikkakunta: South West Germany
thanks for the proposal
I think it will really be the easiest to take some pictures and mark where I have the problems
The picture you send is the 611 without the intercooler on top, and exactly this is the problem to get some good pictures from exactly the same engine.
As said, I will try to get some good pictures done and then let´s see

Regards

Michael


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 14, 2011 5:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 9:19 pm
Viestit: 30
Paikkakunta: South West Germany
OK, I made some pictures but how to upload them? :roll: I have no webspace????

Michael


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 14, 2011 11:58 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
For example: http://www.freeimagehosting.net/


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 3:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 9:19 pm
Viestit: 30
Paikkakunta: South West Germany
OK, let´s try to get pictures uploaded
Kuva this is at the rear of the engine, where does it get connected?

Kuva where does B go to get connected?

Kuva G and F come from the compressor, where do they go?

Kuva C, D and E are all on the connecting pipe to the oil cooler where shall they be connected?

Kuva H what function?

Kuva I and J the other 2 connections from or to the compressor

I hope someone is able to help or to provide some pictures or a manual, presently I just have to many "open holes" to be connected somewhere!!!!

Thanks
Michael

why are these pictures so small?? I hope it´s visible!!!
If needed, I can send the pictures by e-mail!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Tammi 15, 2011 4:16 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 9:02 am
Viestit: 568
Paikkakunta: oulun seutu
H and A are connected to torch heater in my engine. Suppose those you can tap safely off.

other pictures are bit small to see. You could request gallery access from sisu-admin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 9:37 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Viikonloppuisin jotain pientä ehtinyt näpertelee.Tämä moottori alkaa olemaan asennus valmis, enää polttoainesuodattimet puuttuu.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2011 2:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Lähetin UN-Protolle sähköpostiakin kysymyksestä, mutta jos joku muukin osaa neuvoa näin tyhmässä asiassa - minne tulee hehkun plus-piuha? Käytiin tuota SisuMischin konetta lävitse käsikirjan kautta, mutta siinä ei ole mitään mainintaa koko asiasta. Kone on muuten melkein käyntivalmis 8) Kun en itse ottanut sitä pois SL:stä niin en ole koko piuhaa koskaan edes nähnyt. Varmaan tulee jonkun pultin alle, mutta minkä?

Jaa niin, komee moottori UN-Protolla!

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 3:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Onkos Sisua45:lla mitään käsitystä tuosta hehkuvirrasta, mihin se kytketään. Palautetta kanssa tehtaalle että tuo tehtaanmanuaali on näiltä osin vähän vajaa... :evil: Periaate kyllä näytetään, mutta yksityiskohdat puuttuvat :wink:

Yleensä toi hehkun piuha on ollut se helpoin kytkettävä, startin miinuksen kanssa :D

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 6:20 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2836
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Jos 24V järjestelmässä on 12V hehku, niin siinä on etuvastus sille.

Siitä hehkusta eteenpäin olevat johdot eivät ole enää moottorin osia, joten en ole niitä kauheasti pidellyt. Kai virtajohto tulee releeltä? :roll:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 7:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Se hehkun virtapiuha on siis se sama joka ennen meni Leukun koneelle. Ei ole juuri sähködiagrammia tässä joten en osaa releestä sanoa mitään. Voltit, hmm... täytyy mitata. Ihme juttu ettei ko. piuhasta ole tietoja minne se kytketään - pidimme itseämme vähän yksinkertaisina kun emme keksineet paikkaa minne se sopisi, yleensähän hehkun piuha löytää heti paikkansa, mutta tässäpä koneessa on tuo systeemi näköjään vähän erilainen. Ei uskalla oikein koittaa "hakuammunta-asennusta", positiivista piuhaa negatiivisesti maadoitettuun moottoriin... :wink:

Yleensä tuo hehku niissä moottoreissa joilla minä olen pelannut - on kytketty ensimmäiseen hehkutulppaan, josta kulkeva johto on sitten sen jakanut muillekin. Valmetissa tuo systeemi ei ole selkeästi näkyvissä, ainakaan minun silmääni.

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 8:36 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 9:02 am
Viestit: 568
Paikkakunta: oulun seutu
Kuva

611 valmetissa on vain yksi hehku. Siihen liittyy semmoinen paluukierrosta tuleva polttoaine säiliö (kuvassa venttiili koppien välissä). Siitä lähtee sitten letku varsinaiselle hehkulle, joka on imuletkussa. Hehku ei näy kuvassa, vaan jää jonnekin tuon 90 kulmapalan takse (kuvassa näkyvä muovi letku ei kuulu asiaan, se liittyi ongelmiin joita minulla on a.o. systeemin kanssa.)
Hehkutoimii siten että se polttaa säilössä olevaa naftaa imusarjassa ja tuottaa siitä häkää käynnistysavuksi.
Kun vanhat ukot ennenvanhaa käynnistivät pakkasella 565 valmetteja. irroitettiin imusarjasta blommi ja tarjottiin siihen tartatessa (eetteriin kastettua) palavaa sanomalehteä.

Jotta asia ei ole liian helppo, niin a.o hehku on traktorimallia eli 12V ja tarvitsee etuvastuksen. Sen on myös siinä jossakin lähistöllä. (olisiko kenelläkään parempaa kuvaa?)

Toisaalta, tuskin saksassa hehkua edes tarvitsee. Itse otin sen pois käytöstä jo pari vuotta sitten, kun havaitsin hehkuventiilin vuotavan polttoainetta imusarjaan.
Lähtee hyvin käyntiin ilman hehkutusta vielä -15C. Kesällä ei varmasti ole mitään ongelmaa.

[CAV pumpussa on muuten pakkosyöttö. sammuttimen akselissa on nappi joka jää pohjaan kun sammutin ei ole päällä. Pakkosyöttö lähtee itsestään pois päältä kun moottori on käynnistynyt]


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 9:31 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 621
Paikkakunta: Pietarsaari
Lainataan törkeästi edelleen, -törkeästi lainattua kuvaa :mrgreen:

Velu kirjoitti:
Tarvitsisin yhden tuollaisen lisää, kun Perkinsissä on kaksi hehkutulppaa. Alun perin hehkuille on ryöstetty virta vain toiselta akulta, mutta ei kehtaisi akkuja turhaan kiusata.

Tässä törkeästi Duracell_Pupulta lainattu kuva

Kuva

viewtopic.php?f=4&t=497&p=4064&hilit=hehkun#p4064


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 10:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Kiitoksia at7:lle ja Kontiolle kuvista! Näin tuon pienen säiliön kuvauksen 611 manuaalissa, mutta meillä ei sitä ole koko moottorissa. Moottorihan on peruskorjattu jo vuosia sitten Suomessa (jätän firman nimen sanomatta koska ei ole positiivista palautetta), käynnistämätön sen jälkeen - kasaaja teki työnsä minusta huonosti ja on kiireessä paukuttanut kasaan (olin kuitenkin työn jättäessäni sanonut että tehdään viimeisen päälle, kustannuksista välittämättä). Matkaan jäi mm. vesipumppu joka jouduttiin sitten Sisua45:sen informatiivisella avustuksella tilaamaan uutena Suomesta, samoin termostaattikotelosta puuttui puolet (loput saatiin UN-Protolta kun meille ensin eräs firma lähetti väärän kotelon), näköjään on sitten jäänyt tuo hehkutussysteemikin koska olen aika varma että SA-INT:n SL-170:sessä sellainen on ollut!

Kiitoksia kuvista, täytyy kertoa huonot uutiset auton omistajalle.

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 11:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Tässä vielä kuvia koneesta ennen sen asennusta Protoon. Muutama osa maalamatta, vesipumppu puuttuu jne. mutta kuten näkyy, tuollaista säiliötä tms. ei näy missään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2011 11:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
at7 kirjoitti:
CAV pumpussa on muuten pakkosyöttö. sammuttimen akselissa on nappi joka jää pohjaan kun sammutin ei ole päällä. Pakkosyöttö lähtee itsestään pois päältä kun moottori on käynnistynyt]

Sama pakkosyöttöominaisuus löytyy myös tästä Boschin pumpusta.

Voi on ihan Leylandia ikävä kun joutuu tälläisten metristen Valmet-paskojen kanssa pelaamaan :lol: Leyland on sentään moottori isolla ÄMMÄLLÄ!

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)