Leyland 410 pa-suodatin

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

xx74
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja xx74 »

Tuntuu olevan vähän hakusessa leukun alkuperäiset patruunamalliset pa-suodattimet. Vanha suodatin mallina koluttu muutaman tiski läpi, huonolla menestyksellä. Kaikki merkinnät tuosta vanhasta liuenneet pois...jos on ikinä ollutkaan.
Olisko jollain heittää vinkkiä millä/mistä lähteä suodatinta haeskelemaan...valmistaja, tyyppikoodi...? Tai ylipäänsä, onko tehtävä mahdoton...meneekö suodatinjalka vaihtoon?
Viimeksi muokannut xx74, Ke Touko 18, 2011 10:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xx74
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja xx74 »

xx74 kirjoitti:Tuntuu olevan vähän hakusessa leukun alkuperäiset patruunamalliset pa-suodattimet. Vanha suodatin mallina koluttu muutaman tiski läpi, huonolla menestyksellä. Kaikki merkinnät tuosta vanhasta liuenneet pois...jos on ikinä ollutkaan.
Olisko jollain heittää vinkkiä millä/mistä lähteä suodatinta haeskelemaan...valmistaja, tyyppikoodi...? Tai ylipäänsä, onko tehtävä mahdoton...meneekö suodatinjalka vaihtoon?
Löytyi...kun oikein alkoi kaivamaan...
Eli homma selvä...
Avatar
sa-733
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja sa-733 »

Mistä löytyi :?:
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja usis »

Olen saanut pa-suodattimet Leuku 401:een Iisalmesta LH-Osasta, jolla on myymälä myös Kuopiossa ja Joensuussa. Suodatin lienee samanlainen myös 410:ssa.
xx74
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja xx74 »

Hah...eipä käyny niin kuin elokuvissa...
Sain suodattimelle Leukun varaosakoodin, joka käännettiin esim. Mahlen ja Mann:in suodattimille. Löytyi noista edellämainituista tyypit KX23 ja P917X. Mutta nämä suodattimet tätä yleistä "peltikuorimallia", jossa sakkakuppi tulee suodattimen pohjaan. Kun taas tarvetta olisi kokonaan suodatinkupin sisään menevälle verkkokylkiselle patruunalle...
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja usis »

Suosittelen edelleen LH-Osaa/Iisalmi/Eero Kattainen. 401:n suodattimen sisäpatruuna on M-Filterin MO 199. Käynee myös 410:een, koska on sama suodatinkotelo.
Avatar
K-44SP
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja K-44SP »

CAV:n numero vastaavasti 7111-44 ja suodattimen saa tilattua kaikista vähänkin valistuneista autotarvikeliikkeistä. Ei pidä säikähtää ensinäkemältä sillä tämäkin suodatin on peltipöntössä. Mukana tulee myös tarvittavat o-renkaat pieni filtterin yläosaan ja suurempi suodatinkotelon kanteen.

KuvaKuva
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja usis »

No jo meni minulla pieleen. Annoin vahingossa öljysuodattimen tiedot. Anteeksi.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Minulla on omassa (A-45 1973, O.401 leukku) ihan "tavalliset" CAV/Lucas/Delphi 296 tupla suodattimet. Samoja suotimia on useassa tuon ikäisessä moottorissa, valmetissakin. Ja varaosana löytyy vaikka minkä merkkisenä.

Onkohan nuo minun 296 mallin suodattimet vaihdettu tuohon jälkeenpäin?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Katoppa pirua, en olekaan ennen nähnyt noita 7111-44 suodattimia. Itse ostin O.400 leukkuun nuo suodattimet paikallisesta autotarvikeliikkeestä, ja löytyi suoraan hyllystä. Nroa en kylläkään enään muista, mutta ne suodattimet olivat ne ns. paperi suodattimet.



Tuosta samasta liikkeestä löytyi muuten vuoden 1968 BM-Volvoon power-shift vaihteiston öljynsuodatin, ja aivan suoraan hyllystä noudettuna. Olin tämän :shock: näköinen , kun suodatin löytyi suoraan hyllystä.
xx74
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja xx74 »

K-44SP kirjoitti:CAV:n numero vastaavasti 7111-44 ja suodattimen saa tilattua kaikista vähänkin valistuneista autotarvikeliikkeistä. Ei pidä säikähtää ensinäkemältä sillä tämäkin suodatin on peltipöntössä. Mukana tulee myös tarvittavat o-renkaat pieni filtterin yläosaan ja suurempi suodatinkotelon kanteen.
Kiitosta K-44SP! Itse asiassa tuon tyyppistä suodatinta, tosin eri valmistajan, tarjottiin "ainoana vaihtoehtona" eräästä paikasta. Mutta minua ja itse myyjää epäilytti sopivuus, koska tuossa vanhassa suodattimessa molemmat päädyt oli tiivistetty kunnon lattamalisella kumitiivisteellä ja tuossa mallissa ainoastaan o-rengas yläpäädyssä, joten se jäi tiskille.....
Ilmeisesti tuo malli korvattu kaikissa, jossain heti 70-luvun alkuvaiheessa, tuolla 296-tyyppisellä suodatinjalalla...?? Kuten esim. vaikka sisua45 protossa. Allekirjoittaneen härveli AH-45, vm-70, 0.410.
Avatar
sa-733
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja sa-733 »

Olisikohan tuo sopiva malli: http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... cts_id=101" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossakin on jotain tuttua: http://catalog.baldwinfilter.com/partsp ... mber=PF838" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
xx74
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja xx74 »

sa-733 kirjoitti:Olisikohan tuo sopiva malli: http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... cts_id=101" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossakin on jotain tuttua: http://catalog.baldwinfilter.com/partsp ... mber=PF838" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Noiden sopivuudesta ei täyttä varmuutta... Malliltaan samanlaisia on kyllä tullut puolen tusinaa vastaan, mukana mm. massikan suodattimia, vaan jotain mittaeroa niissä aina oli...eikä puhuta millin heitosta :D
Avatar
sa-733
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland 410 pa-suodatin

Viesti Kirjoittaja sa-733 »

Nyt löyty :!: http://www.so-tarvike.fi/polttoainesuod ... -5267.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin