Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Syys 19, 2017 3:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 6:01 pm
Viestit: 28
K-44SP kirjoitti:
Eikö aarporaus ja linjahoonaus auta :shock: :?:


Auttaa, ehkä, mutta hirveen moni ei siihen viitti alkaa vaan hakee purkamolta käytetyn koneen ja heittää vanhan pois. Scanioihin vaihdetaan joskus varaosalohko.

Samaa vikaa on muuten ISM ja ISX Cumminseissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 6:47 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 388
Lenny kirjoitti:
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.

Mistä moisen oot kuullu meillon näitä ollu useita ja on vieläkin tosin ei ainakaan toistaiseksi ole yhtäkään tarvinnu avata.Vuosikymmenten varrella on tullu nähtyä useitakin celect koneen peruskorjauksia tuos paikallises Sisu (veho)korjaamossa eikä niissä mitään erikoista ole ollu uudet "hilut" sisään ja matka jatkuu.Näissä vielä pohjalla aika hurjia km lukemia.Ei näillä ajettais 1,5-2mkm konetta avaamatta jos lohko olis ihan "pletku"se on varma juttu.Tuon koneen huonot puolet on ECM/ECU:n pimeneminen jos huono tuuri (veholla törkeän hintainen) sama pätee suuttimiin.Toki tuollanen heikko lohko on voinu jossain ollakin aina maanantai version joku saa (valitettavasti).


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 7:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 7:43 pm
Viestit: 5
Toistakymmentä konetta avanneena voin sanoa ettei ole koskaan tullut vastaa tuollaista ongelmaa celecti cummins:issa. Suuttimia, bokseja ja asentoantureita menee tasasesti, sekä sillon tällön nokka-akseleita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 10:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 6:01 pm
Viestit: 28
Ettepä paljoa ole kuullut. Viime vuonna kaveri jossain Kokkolan suunnalla vei yhden Celectin sulatukseen ja haki käytetyn purkamolta juuri kyseisestä syystä, eikä kuulemma ollut ensimmäinen. Toisella kaverilla seisoo Celect koneinen Kenworth Canadassa kone jumissa jo kolmatta vuotta lohko paskana.

Cumminskin tiedostanut asian: Fretting is the wearing away of metal between two machined surfaces that were designed for no movement. Several years ago we wrote about fretting between the cam gear and the camshaft. Now there is a possible problem on M-11, ISM, and N-14 electronic engines. If you’ve had a main bearing failure, this is probably the cause.

As you read this article, please do not panic. Do not pull your oil pan and look for fretting. However, when the time comes for rebuilding or a bearing change please pay close attention and look for the fretting.

The fretting will occur on the main bearing cap where it seats to the engine block. This is a press or interference fit and when the main bearing bolts are removed the main bearing cap should remain in the block. If there is side clearance between the main bearing cap and the engine block the engine will have to be removed, disassembled, a new cap installed and the engine block will have to be line bored.

Fretting will remove enough metal between the main bearing caps and the engine block to eliminate the clearance between the crankshaft and main bearings. On N-14 engines the fretting usually occurs on number 2, 4, and 6 main bearing caps. On M11 and ISM engines the fretting usually occurs only on number 2 and 6 main bearings.

On the M-11 and ISM engines only Locktite 620 may be used to stop minor fretting. The mating surfaces must be cleaned and sprayed with Locktite Primer-N and allowed to dry for 5 minutes. The crank and main bearing saddle should be masked prior to spraying the primer. A bead of Locktite 620 around the bolt hole and on the 45-degree bevel of the main bearing cap. This cap must be installed within 15 minutes or the Locktite will be to dry. The 620 Locktite adds an additional 70 percent to the shear strength of the main bearing cap joint.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2015 7:36 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 356
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
Mitäs tommonen celect sisu kuluttaa verrattuna vanhaan SM300:seen?

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
www.konttikauppa.fi


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)