celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Valvoja: sisua
celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
onkos kukaan tehnyt, teettänyt tai kuullut kenenkään teettäneen suutintenvaihtoa celect koneiseen sisuun?
tuntuu jotenki et vois olla aika tehdä, kun varallisuus vaan joskus antaisi myöden.
eli suutinten kappale hinnat, irtona/setti asennettuna?
tuntuu jotenki et vois olla aika tehdä, kun varallisuus vaan joskus antaisi myöden.
eli suutinten kappale hinnat, irtona/setti asennettuna?
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
kysyppä kimmon konepajalta,alavus...040 5402913...mä korjuutin cummins v8 suuttimet ja pt pumpun siel...kohtu hinnal teki
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
On sen verran kokemusta että yhteen E14seen vaihdettiin yksi suutin oli erikoinen vika kävi tyhjäkäyntiä "viidellä"mut kovemmilla kierroksilla toimi.Taitaa mennä vehon hommiks tuo veikkaan ettei pienet diesel verstaat koske noihin.Masineryltä voi myös kysellä se kun on Cumminsin maahantuoja.Maksavat sitten luokkaa 1000e nimittäin kappale!
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Hämeen Diesel Hämeenlinnassa on "verstas" joka ei vierasta erikoisempaa moottoriakaan.
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
siis ymmärsinkö oikein, 1000 kappale?
siis nämähän on ne sähkö ohjatut mallit, eli boksi ohjaa syötöt ja avautumiset, toisin kun noissa perinteisimmissä malleissa...
olettaisin että vaihto olis niin, että vanha pois ja uusi tilalle, vai onko siinä jtn muutakin tekemistä?
jos tosiaan tonnin kappale, niin ei niitä tarttekaan edes suunnitella vaihtavansa...
siis nämähän on ne sähkö ohjatut mallit, eli boksi ohjaa syötöt ja avautumiset, toisin kun noissa perinteisimmissä malleissa...
olettaisin että vaihto olis niin, että vanha pois ja uusi tilalle, vai onko siinä jtn muutakin tekemistä?
jos tosiaan tonnin kappale, niin ei niitä tarttekaan edes suunnitella vaihtavansa...
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Maailmalla kunnostetut näyttäisivät olevan tuota hintaluokkaa
http://www.ebay.co.uk/itm/Cummins-RECON ... 4a96c4885f
http://www.ebay.co.uk/itm/Cummins-RECON ... 4a96c4885f
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
JOo kysäsin hinnan kun veholla kävin hinta on 1100e kpl/sis/alv riippuu vähän moottori tyypistä N14 425 tai 525 jne.Joten melko tyyristä on toisaalta jos suuttimet on aivan "loppu" tulee remontin hinta hiljalleen takasin kun kulutus laskee ja veto paraneetrucker kirjoitti:siis ymmärsinkö oikein, 1000 kappale?
siis nämähän on ne sähkö ohjatut mallit, eli boksi ohjaa syötöt ja avautumiset, toisin kun noissa perinteisimmissä malleissa...
olettaisin että vaihto olis niin, että vanha pois ja uusi tilalle, vai onko siinä jtn muutakin tekemistä?
jos tosiaan tonnin kappale, niin ei niitä tarttekaan edes suunnitella vaihtavansa...
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Onko palstalaisilla kokemusta näistä celect- malliista verrattuna vanhempiin pt-moottorisiin? ruvennu vähä itteäkin kiinnostamaan tuollaanen 14-l eemeli.
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Mulla on tuommoinen E14, ja koko ajan hirvittää että siihen tulee joku sähkövika. Celectissä on samantyyppinen perusruiskutus kuin PT:ssä (keinuvipukäyttö), mutta ruiskutuksen säätö (määrä ja ajoitus) on sähköisesti toteutettu. Tuohan on täysin sähköauto, esim kaasupolkimessa on potikka eikä mitään mekaanista yhteyttä mihinkään ym. Tietoa kyllä löytyy maailmalta hyvinkin, tuo on hyvin yleinen moottori jenkeissä ja siten perusluotettavuus kyllä pitäisi olla hyvä, esim kierrosnopeustunnistus on kahdennettu ym.SA-1360 kirjoitti:Onko palstalaisilla kokemusta näistä celect- malliista verrattuna vanhempiin pt-moottorisiin? ruvennu vähä itteäkin kiinnostamaan tuollaanen 14-l eemeli.
tosiaan osia ja työkaluja kannattaa hankkia esim just ebayn kautta, vielä en ole ollut niin varakas että mersukauppaan pystyisi astumaan korjauttamaan jotakin.. Sähkökirjan kyllä sain Veholta ostettua eilen ja se on mielestäni tärkeä tuommoisen kanssa.
Ja ostin myös jenkeistä ebaysta semmoisen suutinkatkaisijalaitteen jolla cut-out -testin voi tehdä, ja kaikki mahdolliset ohjekirjat ko. moottoriin.
Niin ja onneksi tästä löytyy esim paljon hyviä videoita vaikka youtubesta, esim tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=niuSHg69yQc
Jos tarvii apuja vaikka jenkeistä tilaamisessa tai jotain tietoa niin voin kyllä autella parhaani mukaan
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Kiitokset Juholle vastauksesta. Samanlainen pelko ittelläkin on noiden sähköisten systeemien epäkuntoon menosta ja mahdollisista korjauskustannuksista. Mutta ainahan tietysti uutta on vieroksuttu ja peljättykkin, ajan myötä kun enempi kokemusta ja tietoa tulee ja opitaan niksit niin mielipiteet muuttuu. Onkos Juholla tai muilla tietoa suutinten ja ohjausboksin hinnoista ja onko nois muita kalliita sähköpuolen juttuja polttoainepuolella? Entäs onko ollu joitain sellaisia heikkoja paikkoja mitä on hajonnu enempi kuin normaalisti vois ajatella?
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Tässä nyt vähän jatkoa aiheeseen. Tuossa se mainittu ebaysta ostettu katkaisinpaneeli jolla voi yksi kerralla kytkeä suuttimia päälle ja pois, ledeistä näkee saako suutin sähköä ECM:ltä. Mulla kävi kone viidellä pitkän seisonnan jälkeen ja tällä näki nopeasti mikä sylinteri kyseessä. Liitinten putsauksen jälkeen alkoi pelittää
Cumminsilla on myös ilmainen palvelu johon voi rekisteröityä ja moottorinumerolla pääsee katselemaan varaosanumeroita ja korjausoppaita. Aivan erinomainen juttu, tuolta:
https://quickserve.cummins.com/info/index.html
Löysi mun -96 moottorinkin ja osasi mm kertoa että se on Shottsissa tehty 9.7.1996. Kattavaan korjausopas- ja osaluettelohakemistoon pääsee myös käsiksi helpottaa varmasti yhteensopivuus- ja osanumerovertailua, niin ettei tarvitse olla täkäläisistä kalliista osamyyjistä riippuvainen. Jenkeistä löytyy paremmin tavaraa ja kilpailu on siellä kovempaa myyjien kesken. Voisin arvata että noihin varmaan tehdään turhaan kalliita remontteja kun vaihdetaan ECM:ää tai suuttimia vaikka vika on johdoissa.. mekaaniset viat ja kuluminen tietysti erikseen.
-hauska sattuma, tuo ylempänä linkattu ebayn "electrodiesel" on sama firma josta ostin tuon testerin.. ihan hyvin hommat toimi ainakin silloin.
EDIT Ai niin, se kysymys. Road Relay-ajotietokone ei saa sähköä (12V) enkä löydä jännitteenmuunninta. Missä mahtaa olla?
Cumminsilla on myös ilmainen palvelu johon voi rekisteröityä ja moottorinumerolla pääsee katselemaan varaosanumeroita ja korjausoppaita. Aivan erinomainen juttu, tuolta:
https://quickserve.cummins.com/info/index.html
Löysi mun -96 moottorinkin ja osasi mm kertoa että se on Shottsissa tehty 9.7.1996. Kattavaan korjausopas- ja osaluettelohakemistoon pääsee myös käsiksi helpottaa varmasti yhteensopivuus- ja osanumerovertailua, niin ettei tarvitse olla täkäläisistä kalliista osamyyjistä riippuvainen. Jenkeistä löytyy paremmin tavaraa ja kilpailu on siellä kovempaa myyjien kesken. Voisin arvata että noihin varmaan tehdään turhaan kalliita remontteja kun vaihdetaan ECM:ää tai suuttimia vaikka vika on johdoissa.. mekaaniset viat ja kuluminen tietysti erikseen.
-hauska sattuma, tuo ylempänä linkattu ebayn "electrodiesel" on sama firma josta ostin tuon testerin.. ihan hyvin hommat toimi ainakin silloin.
EDIT Ai niin, se kysymys. Road Relay-ajotietokone ei saa sähköä (12V) enkä löydä jännitteenmuunninta. Missä mahtaa olla?
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Miksi niin?Lenny kirjoitti:Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Lohko on niin heikko että se hieroo pukit matalaksi ja sitten kun laitat uudet liuskat ja vedät pultit kiinni niin kone on jumissa. Samaa vikaa on 144 Scaniassa mutta ei ihan yhtä paha.sisua45 kirjoitti:Miksi niin?Lenny kirjoitti:Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.
Re: celect cummins:sin suutinten vaihdosta kokemuksia?
Eikö aarporaus ja linjahoonaus autaLenny kirjoitti:Lohko on niin heikko että se hieroo pukit matalaksi ja sitten kun laitat uudet liuskat ja vedät pultit kiinni niin kone on jumissa. Samaa vikaa on 144 Scaniassa mutta ei ihan yhtä paha.sisua45 kirjoitti:Miksi niin?Lenny kirjoitti:Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.