Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Marras 20, 2017 7:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2012 4:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
onkos kukaan tehnyt, teettänyt tai kuullut kenenkään teettäneen suutintenvaihtoa celect koneiseen sisuun?
tuntuu jotenki et vois olla aika tehdä, kun varallisuus vaan joskus antaisi myöden.

eli suutinten kappale hinnat, irtona/setti asennettuna?

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2012 9:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm
Viestit: 257
kysyppä kimmon konepajalta,alavus...040 5402913...mä korjuutin cummins v8 suuttimet ja pt pumpun siel...kohtu hinnal teki :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2012 1:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
On sen verran kokemusta että yhteen E14seen vaihdettiin yksi suutin oli erikoinen vika kävi tyhjäkäyntiä "viidellä"mut kovemmilla kierroksilla toimi.Taitaa mennä vehon hommiks tuo veikkaan ettei pienet diesel verstaat koske noihin.Masineryltä voi myös kysellä se kun on Cumminsin maahantuoja.Maksavat sitten luokkaa 1000e nimittäin kappale!


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2012 5:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Hämeen Diesel Hämeenlinnassa on "verstas" joka ei vierasta erikoisempaa moottoriakaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2012 7:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
siis ymmärsinkö oikein, 1000 kappale?
siis nämähän on ne sähkö ohjatut mallit, eli boksi ohjaa syötöt ja avautumiset, toisin kun noissa perinteisimmissä malleissa...
olettaisin että vaihto olis niin, että vanha pois ja uusi tilalle, vai onko siinä jtn muutakin tekemistä?

jos tosiaan tonnin kappale, niin ei niitä tarttekaan edes suunnitella vaihtavansa...

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2012 11:28 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 6:46 pm
Viestit: 453
Maailmalla kunnostetut näyttäisivät olevan tuota hintaluokkaa :roll:
http://www.ebay.co.uk/itm/Cummins-RECON-Diesel-Injector-Rebuilt-N14-M11-Celect-/320357042271?pt=Other_Vehicle_Parts&hash=item4a96c4885f

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 09, 2012 6:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
trucker kirjoitti:
siis ymmärsinkö oikein, 1000 kappale?
siis nämähän on ne sähkö ohjatut mallit, eli boksi ohjaa syötöt ja avautumiset, toisin kun noissa perinteisimmissä malleissa...
olettaisin että vaihto olis niin, että vanha pois ja uusi tilalle, vai onko siinä jtn muutakin tekemistä?

jos tosiaan tonnin kappale, niin ei niitä tarttekaan edes suunnitella vaihtavansa...

JOo kysäsin hinnan kun veholla kävin hinta on 1100e kpl/sis/alv riippuu vähän moottori tyypistä N14 425 tai 525 jne.Joten melko tyyristä on toisaalta jos suuttimet on aivan "loppu" tulee remontin hinta hiljalleen takasin kun kulutus laskee ja veto paranee :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 09, 2012 8:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 184
Onko palstalaisilla kokemusta näistä celect- malliista verrattuna vanhempiin pt-moottorisiin? ruvennu vähä itteäkin kiinnostamaan tuollaanen 14-l eemeli.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Heinä 15, 2012 7:04 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 12:52 pm
Viestit: 78
SA-1360 kirjoitti:
Onko palstalaisilla kokemusta näistä celect- malliista verrattuna vanhempiin pt-moottorisiin? ruvennu vähä itteäkin kiinnostamaan tuollaanen 14-l eemeli.


Mulla on tuommoinen E14, ja koko ajan hirvittää että siihen tulee joku sähkövika. Celectissä on samantyyppinen perusruiskutus kuin PT:ssä (keinuvipukäyttö), mutta ruiskutuksen säätö (määrä ja ajoitus) on sähköisesti toteutettu. Tuohan on täysin sähköauto, esim kaasupolkimessa on potikka eikä mitään mekaanista yhteyttä mihinkään ym. Tietoa kyllä löytyy maailmalta hyvinkin, tuo on hyvin yleinen moottori jenkeissä ja siten perusluotettavuus kyllä pitäisi olla hyvä, esim kierrosnopeustunnistus on kahdennettu ym.

tosiaan osia ja työkaluja kannattaa hankkia esim just ebayn kautta, vielä en ole ollut niin varakas että mersukauppaan pystyisi astumaan korjauttamaan jotakin.. :roll: Sähkökirjan kyllä sain Veholta ostettua eilen :!: ja se on mielestäni tärkeä tuommoisen kanssa.

Ja ostin myös jenkeistä ebaysta semmoisen suutinkatkaisijalaitteen jolla cut-out -testin voi tehdä, ja kaikki mahdolliset ohjekirjat ko. moottoriin.

Niin ja onneksi tästä löytyy esim paljon hyviä videoita vaikka youtubesta, esim tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=niuSHg69yQc

Jos tarvii apuja vaikka jenkeistä tilaamisessa tai jotain tietoa niin voin kyllä autella parhaani mukaan


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 8:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 184
Kiitokset Juholle vastauksesta. Samanlainen pelko ittelläkin on noiden sähköisten systeemien epäkuntoon menosta ja mahdollisista korjauskustannuksista. Mutta ainahan tietysti uutta on vieroksuttu ja peljättykkin, ajan myötä kun enempi kokemusta ja tietoa tulee ja opitaan niksit niin mielipiteet muuttuu. Onkos Juholla tai muilla tietoa suutinten ja ohjausboksin hinnoista ja onko nois muita kalliita sähköpuolen juttuja polttoainepuolella? Entäs onko ollu joitain sellaisia heikkoja paikkoja mitä on hajonnu enempi kuin normaalisti vois ajatella?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 9:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 12:52 pm
Viestit: 78
Tässä nyt vähän jatkoa aiheeseen. Tuossa se mainittu ebaysta ostettu katkaisinpaneeli jolla voi yksi kerralla kytkeä suuttimia päälle ja pois, ledeistä näkee saako suutin sähköä ECM:ltä. Mulla kävi kone viidellä pitkän seisonnan jälkeen ja tällä näki nopeasti mikä sylinteri kyseessä. Liitinten putsauksen jälkeen alkoi pelittää :D

Kuva

Cumminsilla on myös ilmainen palvelu johon voi rekisteröityä ja moottorinumerolla pääsee katselemaan varaosanumeroita ja korjausoppaita. Aivan erinomainen juttu, tuolta:

https://quickserve.cummins.com/info/index.html

Löysi mun -96 moottorinkin ja osasi mm kertoa että se on Shottsissa tehty 9.7.1996. Kattavaan korjausopas- ja osaluettelohakemistoon pääsee myös käsiksi :D helpottaa varmasti yhteensopivuus- ja osanumerovertailua, niin ettei tarvitse olla täkäläisistä kalliista osamyyjistä riippuvainen. Jenkeistä löytyy paremmin tavaraa ja kilpailu on siellä kovempaa myyjien kesken. Voisin arvata että noihin varmaan tehdään turhaan kalliita remontteja kun vaihdetaan ECM:ää tai suuttimia vaikka vika on johdoissa.. mekaaniset viat ja kuluminen tietysti erikseen.

-hauska sattuma, tuo ylempänä linkattu ebayn "electrodiesel" on sama firma josta ostin tuon testerin.. ihan hyvin hommat toimi ainakin silloin.

EDIT Ai niin, se kysymys. Road Relay-ajotietokone ei saa sähköä (12V) enkä löydä jännitteenmuunninta. Missä mahtaa olla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 6:01 pm
Viestit: 28
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 5:50 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2850
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lenny kirjoitti:
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.


Miksi niin?

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 6:01 pm
Viestit: 28
sisua45 kirjoitti:
Lenny kirjoitti:
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.


Miksi niin?


Lohko on niin heikko että se hieroo pukit matalaksi ja sitten kun laitat uudet liuskat ja vedät pultit kiinni niin kone on jumissa. Samaa vikaa on 144 Scaniassa mutta ei ihan yhtä paha.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 11:48 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 6:46 pm
Viestit: 453
Lenny kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:
Lenny kirjoitti:
Älkää ikinä yrittäkö vaihtaa Celectiin alakerran runkolaakereita, saatte viedä koneen sen jälkeen sulatukseen. Kannattaa vaan ajaa niin pitkään kuin laakerit kestää ja sitten vaihtaa uusi kone tai auto.


Miksi niin?


Lohko on niin heikko että se hieroo pukit matalaksi ja sitten kun laitat uudet liuskat ja vedät pultit kiinni niin kone on jumissa. Samaa vikaa on 144 Scaniassa mutta ei ihan yhtä paha.


Eikö aarporaus ja linjahoonaus auta :shock: :?:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)