Sisu Sk 150 / Valmet 611 polttoaineen paluuputki

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

MetAxi
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Sisu Sk 150 / Valmet 611 polttoaineen paluuputki

Viesti Kirjoittaja MetAxi »

Pitäisikö 3- (vai 4-) pytyn suuttimelta alas lähtevän paluuputken olla kokonaan metallia, vai kuuluuko siihen oikeasti letkua väliin?

Olisko jollakulla ylimääräistä, mielellään uutta putkea? Tai mistä löytyy? IKH:n kuvasto ei Valmetiin paluuputkia tuntenut
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu Sk 150 / Valmet 611 polttoaineen paluuputki

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Mihinkäs se paluuputki tuossa SK:n koneessa menikään? Valmetin koneissa on käytetty rautaputkia ja kumiletkuja paluu puolella, riippuen asiakkaasta.

Tässä koneessa lienee Start-Pilot järjestelmä kylmäkäynnistystä varten. Traktorin ja työkoneitten moottoreissa on yleensä thermo-start liekkihehku, jonka säiliöön paluuputki (kumiletku) menee.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
MetAxi
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu Sk 150 / Valmet 611 polttoaineen paluuputki

Viesti Kirjoittaja MetAxi »

Pilottivehkeet tuossa on kylmäkäynnistystä varten.
Armeijan vanha laite, jos merkitystä.

Pitää kipata koppi ja alkaa tutkia asiaa päivänvalossa.
MetAxi
Viestit: 32
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu Sk 150 / Valmet 611 polttoaineen paluuputki

Viesti Kirjoittaja MetAxi »

Kyllä taitaa letku olla laitettu korjauksena.
Banjo on suuttimen päässä ja samaten putken alapäässä --> putki irti ja juottamaan.
Vastaa Viestiin