Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Marras 20, 2017 7:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2015 9:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Iltaa. Pystyykö vaihtaan 611 Valmetin mahurin koneeseen Bosch pumpun Minimecin tilalle ,tottakait sen pystyy mutta kuinkapaljo pitää vaihtaa muitai osia?Luulisin Bosch pumpun oleva paremman se on samanlaisesta valmetista purettu.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2015 6:13 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2850
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
En ole koskaan pidellyt mahuria, enkä muista kuinka se pumppu tuli niihin kiinni...

Minimecissä ja Boschissa on tosiaan erilainen kiinnitys. Minimec on kiinni kolmella pultilla, ja bossi neljällä. Tavallisissa koneissa täytyy vaihtaa hammaspyöräkotelo+pumpunpyörä, tai sitten taikoa oma välikappale, ja se pumpunpyörä.

Ei se Minimec ole kunnossa ollessaan huono pumppu, kyllä sillä pärjää. Onko se sun Bosch pumppu mallia MW, eli matti-ville? Pumpussa on tyyppikilpi, ja siinä voisi lukea PES6MW100/320RS1004/A? Jos näet sinne mahuriin, niin kato mitä Minimecissä lukee. Numero lienee P5351/H?

Bossissa on 10 mm elementit, ja minimekissä 9.5 mm, joten ei ne kamalan kaukana ole toisistaa.

Tuolla oli vähän turinaa mahureista: viewtopic.php?t=2156

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: La Elo 15, 2015 7:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 7:06 pm
Viestit: 124
Saahan siihen Minimeciin laitettua isommat elementit ,jos lisää pänninkiä tarvii.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Su Elo 16, 2015 6:51 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Ei se niinkää tehon nosto ole ensisijainen tarkotus.Mutta kun jos kierrokset panee pienelle joskus sammuu moottori jarrutuksessa,täytyy olla tyhjäkäynti melko isolla.Pumpun korjautus on aikakallista työtä.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2015 9:03 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Nyt katon sita pumppua joka on paikollaa Bosch ei vielä oo ostettukaan kyselin sen sopivuutta.Ois tievossa koko kone vara osiksi aattelin jos saen ostaa passaako tuo pumppu vai täytyykö koko kone vaihtaa.Minimecissä lukee PV D5351/2 B nuo merkinnät ei kerro minulle mitään Boschin numerot jotain.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2015 3:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 7:06 pm
Viestit: 124
Jos vaiva sellainen Minimecissä että meinaa sammuilla tyhjäkäynnille pudotettaessa,niin asian
kuntoonlaitto ei pitäisi olla iso homma.Muistaakseni homman säätäminen kohilleen
onnistuu pumpun ulkopuolelle tulevalla ruuvilla ja lukitusmutterilla.(Huom.Ei syötön säätöruuvi !)
Osaava dieselasentaja hoitaa asian kyllä käden käänteessä,ettei nyt koko pumppua tarvi
vaihtaa jos pumppu kerran muuten pelaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ti Elo 18, 2015 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Onko Bocsh pumpulla olevassa myös Bocsh suuttimet.Millainen väli jäähtydys 611 valmetissa on käyny mielessä välijäähtytyksen laitto lisäis vissiin vähän tehoa ja jähyttäs konette kans.Kertokaa jotka tiiättä minulla eioo olut missää vehkeessä välijäähtytystä .

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: To Elo 20, 2015 6:45 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2850
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Pumppu ja suutin politiikka menee noin.

611 CS = CAV Minimec pumppu, CAV suuttimet
611 CSB = iso Bosch P pumppu, CAV suuttimet
611 CSC = välimallin Bosch MW pumppu, suuttia en muista..!!!
611 DS = pieni Bosch A pumppu, Bosch suuttimet
611 DSB = iso Bosch P pumppu, Bosch suuttimet

Perässä voi olla vielä lisää kirjaimia, esim:

A = ajoneuvo
G = agrekaatti
H = makaava kone
J = välijäähdytetty kone
L = leikkuupuimuri
P = palopumpun/vesipumpun kone

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 12:19 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Välilauantaina kannon akut sisuun .Hyvin käynnisty mutta lämpimänäkin piti painaa pikkusen kaasua tartatessa jotta lähti käyntiin.Tutkin tuota sähkösolenoinilla toimivaa sammutusta,siitä puuttu pallautusjousi ja kaasuvivussa oli 2 .Laiton toisen sammutus vipuun rupes lähteen ilman kaasun panamista käyntii.Oisko tuossa ollut nuin tyhmävika.Ei vielä pysty lähteen koeajolle on tuota lunta niinpaljo eessä jatakana.Siinä vuotaa tuo jakopään koppa on raila pumpun kiinnityksestä alaspäin miten tuo pystys korjaan kun on valurautaa?Se koppa joutuu aika lujille kun pumppu on kiinni pelkästään siinä kopassa ja on jakopään etupuolella.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Vielä lisä kysymys mistä tunnistaa bocsh ja cav suuttimet?Minä luulin tuossa olevan bocsh suuttime sen näköse mutta ei niissä ollut merkkiä .

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: To Maalis 31, 2016 2:44 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2850
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Bosch suuttimessa ruiskuputki menee suuttimen päähän. CAVssa suuttimen kylkeen, 90 asteen kulmassa.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: To Maalis 31, 2016 7:51 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Kiitos tievosta kyllä se on 611 cs elikkä pumpu minimec ja suuttimt cav.Eikä sitä konettakaan oo ennään josta oisin ottanut pumpun.Jospase nyt rupias pyssyyn käynnissä kun sammutus lähtee kokonaan pois päältä.Mitenhän pystys korjaamaan sen vuotavan jakopään?Se on vaikia hitsatakki valurauta koppa visuksi,pysysköhän siinä jokin liima.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2016 10:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Iltaa. Ei ollut vaikutusta sammutus jousella.Nyt käyttelin pihassa ja sääjin tyhjäkäyntiä ,kierroslukumittari ei toimi.Kierrokset on arvailuja,mutta oon joskus säätäny tyhjäkäyntiä vastaavista koneista.Kun säätää ensin kaasuvivusta seuvulle ja sitte pumpunpäästä sillä toisellaruuvilla vähän lisää.Paikallaan painaa kaasua ja löysää ja samalla polkasee kytkimen pohjaan niin sammuu pyöritin tyjäkäyntiä lisää on luultavasti jotain 1000 kirrosta niin toimii ja jos ei muuta konstia lövy annan olla tulla mallilla.Tuota en ymmärrä miten kytkimen polkasu vaikuttaa käyntiin.Vaikuttaa jotenni kun tyhjäkäynti kävisi pienemmällä kun löysää kaasun ja sitte pikkusen nousee ja jää sille tasolle.Oon ajanut sillä tällekeväälle noin 500 km muuten toimii eikä katsastuksessakaan ollut moitittavaa.

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: La Heinä 16, 2016 10:34 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Päivää. Kysellään vielä tuosta pumppuasiasta. Missä tuossa minimec pumpussa valmetin koneessa on ajotusmerkit jos käyttää pumpun pois paikoltaa miten ajotuksen saa kohalleen takasin?

Esa Ä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Valmetin pumpun vaihto
ViestiLähetetty: Ma Syys 26, 2016 1:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2014 6:17 am
Viestit: 33
Vika löyetty ja korjattu.Se olikin toisessa päässä konetta painelaakeri totaalisesti jumissa kun paino kytkintä se jarrutti koneen sammuksiin tyhjäkäynnillä.Painelaakeri opli kulunut puoleenväliin vahvuuestaan ja rengas myös jota painaa.Kytkin toimi joptenni niin kauan kun liikevara työsylinterissä piisasi.

Esa Ä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)