Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Syys 19, 2017 3:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Maalis 30, 2016 9:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2016 10:15 pm
Viestit: 2
Elikkäs kysymys kuuluukin , onko dieselin paluukierrossa jokin vakio paikka ,mikä murtuu ja sieltä alkaa ujuttamaan jäähdytinnestettä polttoaineen sekaan ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 15, 2016 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 84
Vanha kysymys mutta jollei siinä ole mitään jäähdytysnesteellä toimivaa p-a:n lämmityshimmeliä,on vika oltava haljenneessä tai pahasti syöpyneessä kannessa. Kansia pitkin kun menee/tulee polttoaine suuttimille Cumminsissa. Silloin kyllä luulisi olevan myös jäähdytinnesteen seassa naftaa.Aina kun moottori käy,mahdollisesta reijästä menisi naftaa veteen ja kun moottori ei käy,vesi menisi polttoainekanavaan.
Onko vika löytynyt?


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2016 7:57 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2016 10:15 pm
Viestit: 2
Ei ole vielä vikaa paikannettu,kun en ole kerennyt. Mutta ajattelin paineistaa jäähdytysjärjestelmän ja näin kuunnella,että kuuluuko mistään ylimääräisiä suhinoita. Pääseekö suuttimen rungosta,missä on ne 3kpl silikoni O-renkaita mahdollisesti vuotamaan, jos niistä on joku rikki ? Eikös polttoaine lämpene automaattisesti kun se kiertää siellä kannessa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2016 12:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 84
Parikymmentä vuotta aikaa kun Cumminsseja remontoin,joten ei oikein muista minkälainen se kansi on yksityiskohdiltaan.
Onkos siinä suuttimilla helat?Melkein hela tai kansi oltava puhki,kun jäähdytysneste p-a:n sekaan pääsee.Kun se vuoto on jäähdytysnesteestä polttoaineeseen,voi olla vaikea löytää sitä paineistamalla.Sillain voisi onnistua että ottaa yhden kansien p-a yhdyssillan,tai p-a putket irti viimeisestä kannesta ja paineistaa sitten jäähdytysjärjestelmän.Kylmällä koneella saa parhaimman tuloksen ja niistä yhdyssilloista voisi saada yksilöityä kannenkin,missä vuoto on.
Moottorin ollessa pysähdyksissä,naftan paine kun puuttuu,jäähdytysjärjestelmän paine ajaisi nestettä polttoainekanavaan.Moottorin käydessä,isompi p-a:n paine lykkäisi naftaa nesteen sekaan.Haiseeko paisuntasäiliössä nafta? Paisarin öjyinen kuona on yleensä öljynlauhduttimen vuodon aiheuttamaa. Jos taas suuttimen O-renkaita on rikki,silloin nafta pääsisi öljyn sekaan.
Talvikäytössä Cumminssi onkin omiaan kun polttoaine lämpenee kansissa. Tankin kyljistä höyry nousee kun on lämmintä ainetta sisällä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)