Öljykello

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Öljykello

Viesti Kirjoittaja usis »

Mikä lienee Leyland 401:n öljynpainekellon VDO numero? Kiitokseni jo etukäteen.
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Onkos näissä missään painekelloa ollenkaan (siis kuorma-auto puolella) Näissähän menee ihan putki/letku painemittarille joka sitten näyttää moottoriöljyn paineen. :?
Tai kysytään näinpäin, että missä vehkeessä tuo O.401 leukku on/ollut kiinni ?
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja usis »

On Sisu A45:ssä. Näissä on sähköinen öljynpainemittari ja silloin tietysti myös sähköanturi.
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tuli opittua taas lisää. Vuoden 1980- A45 CI korjaamokirjassa on tosiaan sähköinen painekello merkitty sähkökaavioon. Ja taas vuoden -83 Karhun varaosakirjassa on monia eri (sisun) varaosanumeroita öljykelloille.
Eli jossain vuosien 1977-1980 välissä Sisuissa on alettu käyttämään sähköisiä öljynpainemittareita.

Sisun numerot löytyy noille paineantureille, mutta niistä ei nyt ole apua tähän ongelmaan.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Mutta se A-45 CI on Valmetin koneella....

Minunkin muistikuvan mukaan Leukku-koneisissa on mekaaninen mittari. Täytyy katsoa omasta (A-45 CV, 1973) töiden jälkeen, jos vaan muistaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Olihan siellä sähköinen mittari. VDOn purkki löytyi repsikan puolelta konetta, pakosarjan alta. En vaan voinut "pyhävaatteissa" kyykkiä likasella lavalla, ja tarkastaa numeroa.

Onkohan noissa A-45:dessä ollut alunperin mekaaninen mittari, ja peruskunnostuksessa vaihdettu uudempi yhdistelmämittari?

Valmet 611 koneisessa Kontiossakin, 1976, oli vielä mekaaninen mittari. Muistan vaan tarkasti, koska putki vuosi öljyä kytkinpolkimelle...
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja usis »

Asensin uuden paineanturin, mutta ei näytä proton mittari öljynpainetta. Ulkopuolinen mittaus kertoo oikeat lukemat ja auto toimii, mutta mittari ei. Keneltä löytyy Leyland O.401 Sisun varaosanumero paineanturille? Myöskin uusi VDO-öljynpainemittari ja mittarikorjaajan yhteystiedot kiinnostavat. Terv. usis
oippi
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja oippi »

Kirjasta löytyy tämmösillä tiedoilla anturi: Öljynpainekatkaisin 186 340 0011
1970 Sisu A-45, SA-657
JuMu S
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kontion hyttiä tuossa olen irrottelemassa ja alkoi funtsituttaa nämä Leylandin lukuisat anturit. :D

Yksi öljykello on siinä solenoiden vieressä sen nipan päässä josta lähtee putki mittarille. Tämä johto roikkui vapaana rungon kyljellä. Tämän kait kuuluisi maadoittaa punainen öljynpainevalo?

Mutta mikä on se toinen sähköanturi joka on ojan puolella moottorin takapäässä, lähellä pakosarjaa? Lämpöanturi sijaitsee ylävesiletkussa ja se taitaa olla jollain kapillaariletkulla varustettu.
JuMu S
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Öljykello

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

JuMu S kirjoitti: Su Marras 24, 2019 8:19 am Mutta mikä on se toinen sähköanturi joka on ojan puolella moottorin takapäässä, lähellä pakosarjaa? Lämpöanturi sijaitsee ylävesiletkussa ja se taitaa olla jollain kapillaariletkulla varustettu.
Taitaa olla joku mystinen lämpökatkaisin tuossa kannen takakulmalla. En sitten tiedä mihin liittyy ja mitä ohjaa, mutta punainen kirja kertoi ettei tuossa kohdin mitään öljykanavaa sijaitse. :roll:
Vastaa Viestiin