Leyland turbo 0.410 ja vapari 0.401 syöttöpumppujen erot?

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

Viipo
Viestit: 38
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Leyland turbo 0.410 ja vapari 0.401 syöttöpumppujen erot?

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Onko noissa syöttöpumpuissa mitään eroa esim. elementtien koossa tai muussa? Päällepäinhän noissa on ihan samanlaiset syöttöpumput, mutta kai tossa 170hp turbomallissa on vähä enempi toimitettu ainetta koneeseen?
Laittelin tuossa vanhaan pyöräkoneeseen vaparileukun tilalle turbomallia, mut siinä näkyy syöttöpumpun elementit olevan aika tehokkaasti jumissa. Kaks etummaista liikkuu sentään ylös/alas mutta loput ei tee sitäkään ja syötönsäätötaaki on ihan jumissa, eli ei liiku sivusuunnassa vapaaehtoisesti. Kiinni leiponeessa vaparikoneessa ois toimiva syöttöpumppu, niin aattelin nostaa sen sellaisenaan tuohon toiseen moottoriin, mut oisko jotain, jota kannattaisi ottaa huomioon?
Esim. kääntää lisää perussyöttöä, mistä?
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland turbo 0.410 ja vapari 0.401 syöttöpumppujen erot?

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Kirjatiedon mukaan noissa annosmäärissä eroja seuraavasti:
O.401 enimmäismäärä 13,8 cm3 200 iskua / 600r/min
O.410 enimmäismäärä 15,2 - 15,6 cm3 200 iskua / 600r/min

Eli tuossa turbokoneessa on isompi ruiskutusmäärä. Suuttimissa näissä on pieni ero keskenään. Ahtamattomassa on pienemmät reiät kuin ahdetussa versiossa.

Mustaa savuahan saa lisää siitä pumpun päällä olevasta, pystyssä olevasta ruuvista, joka on lukittu mutterilla.
Vastaa Viestiin