Rolssi mk1 275hv, luultavasti vuosmallia 69

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Rolssi mk1 275hv, luultavasti vuosmallia 69

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Miten hyvä kone tämmönen rolssi on?
Saako niihin ollenkaan osia? Mitä mä nyt olen nettiä selaillu niin en ole löytäny yhtään firmaa joka myy osia näihin. Tai ehkei niihin tarvii osia :roll:
Ölykulutus oli vissiin joissakin malleissa melkoinen mutta ei se nyt hirveesti haittaa kun tää kuiteskin vaan harrastekäyttöön tulis.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Antti Laine
Viestit: 30
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Rolssi mk1 275hv, luultavasti vuosmallia 69

Viesti Kirjoittaja Antti Laine »

Brittien trucknetuk.com foorumilta luettua, ensimmäisissä Eagle-dieseleissä heikko paikka jakopäässä, öljypumpun ratas tai väliratas poikii, piti seurata öljynpainemittaria/valoa ahkerasti tuhojen välttämiseksi.

Lainaus englanniksi ko. foorumilta

Re: perkins engines

Postby Retired Old Fart » Fri Apr 07, 2017 10:18 pm
I've no experience of the later Rolls/Perkins engines but the earlier 265 & 290 were pretty good and mostly reliable. The weak spot was the oil pump idler gear which tended to throw it's locating roll pin. If you weren't an "old school" driver who constantly watched the gauges you ended up with a terminally sick motor. As I recall, you had about three minutes from the oil pressure starting to drop before nasty things started happening.

Editointi, nettiosoite, lainaus
Vastaa Viestiin