Porttaaliakselisto
Valvoja: sisua
Re: Porttaaliakselisto
Etuporttaali oli BEB ja takaporttaali BTB. Raisussa käytettiin tuota etuakselia hyväkseen kun sellainen oli kerran suunniteltu ja aika vähiin jäi valmistus tuon SA-110:in kanssa, myös Raisussa on etuakseli kierrejousin ja levyjarruin. Raisun taka-akselilla ei porttaalia voitu käyttää sellaisenaan suuren akselimassan vuoksi. Raisussahan on taka-akselilla suht´ harvinainen 14.00R20 paripyöräasennuksena. Kun varsta on takana raivausasennossa ja ajoneuvolla ajetaan siirtymää niin on etupyörät melko kevyen tuntuisesti maassa kiinni. Varstan + suojalevyn kuljetuspaikkahan on ajoneuvon lavan päällä. Huippunopeus on noin 70 km/h. Tuossa vauhdissa 192-heppainen Deutz ja Renk tekevät töitä koko rahan edestä Maastossa varusmiehet ovat joskus sanoneet Deutzin olevan hieman tehoton tuolle massalle mutta hydraulimoottorilla ajettaessa voima ei ihan heti lopu kesken.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: Porttaaliakselisto
Kerätääs tähän topickiin tiedossa olevien porttaali akseleiden välityksiä.Jos sattuu joku tietoa tarvimaan.
Uazin porttaalien välitys on 5,38
Uazin porttaalien välitys on 5,38
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: Porttaaliakselisto
SA-110:in porttaalien välitys 8,68.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-