Porttaaliakselisto

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Porttaaliakselisto

Viesti Kirjoittaja Defence »

Etuporttaali oli BEB ja takaporttaali BTB. Raisussa käytettiin tuota etuakselia hyväkseen kun sellainen oli kerran suunniteltu ja aika vähiin jäi valmistus tuon SA-110:in kanssa, myös Raisussa on etuakseli kierrejousin ja levyjarruin. Raisun taka-akselilla ei porttaalia voitu käyttää sellaisenaan suuren akselimassan vuoksi. Raisussahan on taka-akselilla suht´ harvinainen 14.00R20 paripyöräasennuksena. Kun varsta on takana raivausasennossa ja ajoneuvolla ajetaan siirtymää niin on etupyörät melko kevyen tuntuisesti maassa kiinni. Varstan + suojalevyn kuljetuspaikkahan on ajoneuvon lavan päällä. Huippunopeus on noin 70 km/h. Tuossa vauhdissa 192-heppainen Deutz ja Renk tekevät töitä koko rahan edestä :twisted: Maastossa varusmiehet ovat joskus sanoneet Deutzin olevan hieman tehoton tuolle massalle mutta hydraulimoottorilla ajettaessa voima ei ihan heti lopu kesken.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Porttaaliakselisto

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Kerätääs tähän topickiin tiedossa olevien porttaali akseleiden välityksiä.Jos sattuu joku tietoa tarvimaan.

Uazin porttaalien välitys on 5,38
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
Defence
Viestit: 310
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Porttaaliakselisto

Viesti Kirjoittaja Defence »

SA-110:in porttaalien välitys 8,68.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Vastaa Viestiin