Perävälityksen tunnistus?

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

Drafter
Viestit: 195
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Drafter »

Mitäs tapahtuu jos laittaa isot pyörät vaan vetävään akseliin? Nousuteliin jäis ne pienemmät? Mahtasko tuosta juur haittaa olla?
nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Drafter kirjoitti:Mitäs tapahtuu jos laittaa isot pyörät vaan vetävään akseliin? Nousuteliin jäis ne pienemmät? Mahtasko tuosta juur haittaa olla?
Ei kai tuosta haittaa olisi, eikös nuppiautoissa näy joskus eripari rengastusta taka-akseleilla? Mites muuten onko telissä miten paljon liikkumavaraa, että kangistelematta taipuu paikoilleen?

Varmasti paljon apua minuntasoisesta tietäjästä, mutta turisen joutavia kuitenkin tässä :oops: :lol:
Drafter
Viestit: 195
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Drafter »

Eipä se miettimisestä nyt parane kun on välimatkaa auton kanssa on kuitenkin 160 km mutta parempi miettiä loppuun ennen kun tekee mitään.....

Sen pienen korotuksen pyörälle tekis ite suht helopsti , sitte tarvis ostaa kuitenkin 4 suht hyvää vetopyörää, paljonkohan käytetty perä maksas? vaihto onnistus kans omatoimisesti jossei ihan hirveesti olis pakkasta? siis olettaen että sellasia pitempiä olis olemassa?

Maansiirto/ kasetti-autona ollu joten mahtasko tuossa pisin mahollinen olla?
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Onkos tätä mallia... 295/80R22,5" olis 4,09/4,68:llä 113/99 huiput.
Liitteet
Sisu SM 1983.jpg
Drafter
Viestit: 195
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Drafter »

muistelisin että olis noilla 275/70 renkailla kulkenu navin mukaan tyhjänä 107kmh mut selkeesti kierrokset loppu kesken tuossa vaiheessa.varvikello ei toimi joten lukemista ei oo tietoo. 1 Akselilla tais olla sittenkin muistaakseni 295/80 pyörät?

Muuton lienee tuo mutta 8x2......mahtaako noissa eroja välitysten suhteen olla?

nii ja 300 tuo on..tosin moottori vaihettu nt-370 :seen.

tuota prosyyriä kun kattoo niin vaikutelmaks jäis että olis se pitempi perä jo? jos se kerran matalillakin tuon kulkee?
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Perävälityksen tunnistus?

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Samat pitäis välitykset olla. Vaihdelaatikko oli näissä tuolloin RTO-14613.
Vastaa Viestiin