6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Missä vaiheessa Kontioon tuli "suoravaihteinen" ZF (CVA?) ja onko Leylandissa käytetty isompaa kytkintä,joka
ainakin VALMET moottorisissa on?Näissä VALMET moottorisissa myös paksumpi kytkinakseli kuin "ylivaihteellisissa"
(BVA?) vaihteistoissa.Tarkoitus oli muuttaa vanha ylivaihteellinen laatikko suoraan ja vaihtaa perävälitys sopivaksi,
vaan eipä taida tuo suoran laatikon laitto onnistua Leylandiin ihan helposti?
Vai käykö tuo isompi kytkinasetelma Leylandiin?
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: 6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Ei kytkinasetelma määrää sopivuutta, vaan kytkinlevy ja sen poorit.
jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: 6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Joo,hommahan onnistuu kun on Leylandin vauhtipyörään mahtuva"isompipoorinen" kytkinlevy ja
"silmälaakerihommelit" on justeerattu kohilleen!
VALMET version vakio kytkinlevy liian suuri halkaisijaltaan Leylandin vauhtipyörään,mutta
sopiva halkaisijainen kytkinlevy "isolla poorilla"löytyy esim.RR-Fuller paketin kaksilevykytkimestä!
Vastaa Viestiin