Missä vaiheessa Kontioon tuli "suoravaihteinen" ZF (CVA?) ja onko Leylandissa käytetty isompaa kytkintä,joka
ainakin VALMET moottorisissa on?Näissä VALMET moottorisissa myös paksumpi kytkinakseli kuin "ylivaihteellisissa"
(BVA?) vaihteistoissa.Tarkoitus oli muuttaa vanha ylivaihteellinen laatikko suoraan ja vaihtaa perävälitys sopivaksi,
vaan eipä taida tuo suoran laatikon laitto onnistua Leylandiin ihan helposti?
Vai käykö tuo isompi kytkinasetelma Leylandiin?
6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot
Valvoja: sisua
Re: 6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot
Ei kytkinasetelma määrää sopivuutta, vaan kytkinlevy ja sen poorit.
Re: 6-vaihteiset L-sarjan sisujen vaihteistot
Joo,hommahan onnistuu kun on Leylandin vauhtipyörään mahtuva"isompipoorinen" kytkinlevy ja
"silmälaakerihommelit" on justeerattu kohilleen!
VALMET version vakio kytkinlevy liian suuri halkaisijaltaan Leylandin vauhtipyörään,mutta
sopiva halkaisijainen kytkinlevy "isolla poorilla"löytyy esim.RR-Fuller paketin kaksilevykytkimestä!
"silmälaakerihommelit" on justeerattu kohilleen!
VALMET version vakio kytkinlevy liian suuri halkaisijaltaan Leylandin vauhtipyörään,mutta
sopiva halkaisijainen kytkinlevy "isolla poorilla"löytyy esim.RR-Fuller paketin kaksilevykytkimestä!