Tuosta TH-400 6,2D paketista, vetolevy pitää olla vahvistettua mallia kuin myös turbiinin oikeilla laakereilla, eikä nailoniheloilla ja turbiinin kiinnitys kuudella pultilla, eikä vakio kolmella.
Ottakaa myös huomioon 6,2:n 2 eri variaatiota, LH ja LL 4, toinen on nimenomaan kevyeen kalustoon ja toinen raskaampaan.
TH-400 on kestävin koskaan USA:ssa tehty vaihteisto (kevyemmän kaluston päästä), mutta ei Proto kokoluokassa olekaan TH-400, vaan TH-475, käytetty Volvon linja autoissa ja iiiiisoissa asunto-autoissa.
Noissa on sitten huima ero! Ovat päällepäin samanlaiset.
Voin kertoa enemmän, jos aihe vielä kiinnostaa!
TH-700 ei pysty protoluokkaan modifioimaan millään, piste!
TH-400:sta GM teki uuden nelivaihteisen muistaakseni 4L60E lootan, ei vaan toimi ihan helposti ilman sähköä/elektroniikkaa...
6,2D kiertää 4250 rpm turvallisesti.
6,2Deestä saa tehoa pihalle kiitettävästi esim. Banksin tuplaturboilla.
VAROITUS! ÄLÄ VAAN KOSKAAN VAIHDA 6,2 deehen minkäänmerkkistä tarvikepolttoaineen siirtopumppua, vääntö ja teho katoaa.......
Juurihan sillä nuo jenkkiromut paskan maineensa on saaneet kun samat, kyllähän minä nyt tämän osaan ja tiedän miehet niiden kanssa leikkii ja korvaavat monesti huonot osat vielä huonommilla tärvikkeillä.
Ei se tarkoita, että jos osa sopii paikalleen ja on saman näköinen, että se kestäisi.
On eriasia saada auto korjattua ajokuntoon, kuin kestäväksi.
Eihän nuo mainitsemani väärät turbiinit esin kestä kuin 20tkm korkeintaan.
Jaa, nyt varmaan joku raadista vetää herneen nenuunsa
On vaan nuo em. asiat sellaista tekniikkaa, että miljoona km pääsee, jos jotain ymmärtää.
TH-400 käytettiin muskelivuosina jopa 450 hv:n bensakasien perässä ilman kestävyysongelmia, kun oli silloin oikeista osista rakennettu.
Mutta miksi takerrutte,TH lootiin ja 6,2 Deehen, onhan jenkkifoordilla kestävä AOD-loota, jossa
siis jopa ylivaihde ja sotkee kevyesti suohon kestävyydessä GM:n TH-700 fiaskon.
Onhan Fordin 6,9 ja 7,3 deekin toisaalta parempia, eivät kyllä ole Foordin koneita, vaan Internationalin (Navistarin).
TH-400 on sitten eripituisilla hännillä ja jakolaatikoiksi sopivat New-Process Gearin NP-205, jossa ulosotto ja ääretön kestävyys sekä NP-208, joka hiukan heikompi ja ilman ulosottoa, mutta tiheämmällä ryömintävaihteella.
NP:tä löytyy sekä GM, että Chrysler tuotteista, kun oli kummankin yhteistyötehdas tuo NP.
Chryslerjakoiseen sopii sitten Cumminsin konekin (5,9L perään).