Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Su Heinä 22, 2018 12:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Fuller Roadrangerin öljyt
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2014 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Mitäs öljyä ohjekirja suosittelee,GL-luokka ja viskositeetti? Entä mikä on omien kokemusten perusteella parasta? Kymmenen vuotta aikaa kun olen noita korjaillut,ei meinaa mitään muistaa.Joku muistikuva olisi että puoli synteettistä GL5 ja 80w-120.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2014 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Valtran 80W-90 itse lörryyttelin fulleriin, onhan tuo toiminna :D

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2014 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Viskositeetti SAE 90 tai SAE 80 ,tuo 90 jos autolla ajetaan ympäri vuotisesti tilavuus on 13,5 litraa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2014 9:36 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Mikähän se GL-luokka on,se merkkaa enempi kuin viskositeetti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Joulu 23, 2014 11:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Vitosta ainakin tuo Valtran voimansiirtoöljy..

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 25, 2014 3:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 12:51 am
Viestit: 115
Oikeaan Fulleriin GL5, ja synkattuihin GL4..., Eiks se niin ollu?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Huhti 08, 2015 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Laitoin Sisuun Mobilin 75w-90 GL-5 täyssynteettiset öljyt lootaan.Nyt kun tein vähän pitemmän jotoksen ei se loota oikein toiminut jouheasti. Vaihteet eivät meinaa lähteä pois päältä,saa oikein repiä,käytti sitten kytkintä tai ilman. Uuden pykälän imasee hyvin silmään. Samoiten alueen ja puolittajan toiminta tuntuu takkuavan,eli vaihtaa hitaasti tai kaasulla hukuttelemalla. Mikähän olisi hyvä öljy,joka ei liimaisi noin? Lootalla on ajettu vasta 185000km,olisiko se yksi syy? Normi rahtikäytössä kuluneet Fullerit sylkee ja hotasee pykälät kuin tyhjää vain.En vain muista mitä öljyä niihin aikoinaan laitoin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2015 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 392
Ohjekirja vuodelta 80 sanoopi laaduksi API CC viskositeetti 50 käyttölämpötila -5-+30 olisko tuo nyt sitte yksiasteöljyä vai mitä.No maailma on muuttunu noista ajoista niinkuin öljytkin :D Jaa talvella ollut näköjään 30:kymppistä -30 - +5 alueella.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2015 4:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Mitä se ohjekirja sanoo GL-luokituksesta?


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2015 7:12 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 392
karitsa kirjoitti:
Mitä se ohjekirja sanoo GL-luokituksesta?

Joo katselin ton kirjasen joutessani uudestaan niin eipä siinä puhuta fullereiden BVF ja CVF kohdalla GL-luokituksesta Mitään :shock: Erikoista kun se muihin kohtiin on kerrottu CVH-eli 6 Lovinen ZF (synkattu) GL4 ja perät +navat GL-5.Öljy laatu on vain lyhyesti CC ja määrä 13,5.Oot tainnu laittaa liian hyvät öljyt noin vanhaan laatikkoon :wink: Katselin vielä SM-Sisun kirjasta vuodelta 94 niin siinä käypi molemmat eli GL-4 80w-140 tai GL-5 75-140 synt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Huhti 10, 2015 9:11 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 1:27 pm
Viestit: 122
CC on dieselmoottoriöljyluokka. Käsittääkseni ainakin oli yleinen laatikoissa, joissa hampaiden kuormat olivat pienet.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2015 6:14 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:53 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Ruukki
Sisun huoltotiedote kertoo seuraavaa öljyistä.


Liitteet:
img001.jpg
img001.jpg [ 234.79 KiB | Katsottu 2604 kertaa ]

_________________
Sisu sen olla pitää!
Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2015 9:19 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Saattaa ongelma olla se nykyisen öljyn GL-luokka. GL-5 kun on hypoidiöljyä,niin siinähän on se kalvo mikä täytyy olla liukuvissa hammaskosketuksissa. Taitaa liimata näin vähän ajetun lootan paikat nihkeiksi,joten vaihdan seuraavaksi vaikka moottoriöljyt tilalle.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)