Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Huhti 24, 2018 10:37 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Loka 31, 2015 11:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 34
Nyt vasta oon tohon karhuun laitellu jarruja ja ajellu kylillä rinkiä puuhakilvillä, niin rupesin ihmettelemään, kun ei toimi perän vaihteet. Avasinkin jo sen painekellon, ja kalvohan se oli puhki. Kyselin uutta, muttei oo, ei tuu, eikä valmisteta. No, liimasin sit 2-komponenttisella kumimattoliimalla sen nippuun ja paikoilleen: eipä toimi vieläkään.
Kumpi puoli pitäs olla jousivoimalla ja kumman paineilma pakottaa päälle. Paineilmapuoli toimii, ja käyttövipukin liikkuu jousikuormitteisena sieltä kellolta koiteltuna.
Mistä kannattaa vielä koittaa ettiä vikaa, vai onko koko perämurikka nostettava pöydälle lähempää tarkastelua varten?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 01, 2015 5:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 644
Paikkakunta: Pietarsaari
Vahva muistikuvani antaa tiedon, että jousi pitää "pikkupuolen" päällä aina, sitten paineilma antaa perälle "isonpuolen"
Kun isopuoli on päällä ja kun auton sammuttaa, niin päävirtakytkimen kääntämisellä saa aikaan suhahduksen perästä, eli silloin, kun virta ei ole päällä, niin pikkuperä menee jousen voimalla päälle.

Eli siis se mankkuventtiili toimii sinulla, paineilma tulee kellolle, kun nappia painaa vaihdekepin juuresta ? Omassa karhussa oli ajoittain ongelmia kytkeytymisen kanssa, kun se mankkuventtiili jumitteli. Vaihdoin sinne sitten aivan yleismallisen venttiilin tilalle ja se ongelma ratkesi sillä.
Mutta sitten jos paineilmapuoli toimii tuonne kellolle asti, niin vikahan täytyy silloin olla perän sisällä.
Jos nyt en väärin muista, niin pääsikös siitä perän päältä ottamaan peltiluukun pois paikoiltaan, eli pääsisiköhän siitä näkemään ollenkaan tuon peränvaihtajan "sielunelämää"..?

Edit: BTR-perässä ei ollutkaan sitä peltiluukkua, vain muutama tulppa(sieltä kyllä pitäisi päästä näkemään perän sisälle, jos esim tappi on mennyt poikki siirtäjän päältä). -Tuo peltiluukku oli aiemman U-sarjalaisen perän päällä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Marras 02, 2015 10:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 34
Joo, sieltähän se haarukka ja pultti löyty.

Kuva

Ongelma oli siinä, et kellolta oli joskus tippunut toinen kiinnityspultti ja yhellä pultilla se kampesi kelloa sen verran vinoon, ettei toi tanko liikkunu kunnolla.
Oli sen verran kertyny ruostetta ja paskaa pultin reikään, et piti purkaa kello irti ja putsata kierretapilla kierteet.

Kuva

Nyt se tuntus jollakin tapaa ainakin toimivan. Tarkka oli säätää molempien kiinnityspulttien tiukkuus, et tanko liikku mahollisimman herkästi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Marras 03, 2015 4:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 644
Paikkakunta: Pietarsaari
No se on hyvä, että alkoi toimia. Nyt pääsee pitkälläkin perällä "loikottolemaan" :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)