Kytkinremppa
Valvoja: sisua
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kytkinremppa
Viilataan pilikkua sen verran, että taisi olla SL-170 sarjalaisen kone. Voihan se ollakkin, että on vain tuuman isompi, muistelen vaan, että olis ollut ainakin pari tuumaa isompi.
Re: Kytkinremppa
Niin olikin, 170 on 611, ja 171 on jo 612. Mutta ei niissä levyissä ollut kuin tuuman ero.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kytkinremppa
Kysästäämpäs ensin, ennekun teen jotain harkitsematonta. Eli kytkimeen löyty kumit turun jarruosan kautta, ja vaihtelin kaikki paikoilleen, mutta: jos kytkimen laittaa toimimaan, niinku se luullakseni on tarkoitettu, eli alkuperäisessä pääsylinterissä pääsee mäntä ihan ylös asti, on kytkimen tuntuma "kuollut oravannahka". Eli tuntuma on löysä, ja irrottaa vasta aivan pohjassa. Tilanteen voi korjata ruuvaamalla polkimen välitankoa pidemmälle, mutta silloinhan pääsylinterin mäntä ei pääse palautumaan ylös asti, ja työsylinteri on jo hivenen esipuristuksessa.
Eli, oisko tässä nyt kuitenkin tulkittavissa perinteinen kytkinlevyn loppuminen? Pitää ja irroittaa vielä vielä hyvin, mutta tuntuma ei ole mielekäs. Tätä hommaa oli vissiin "korjattu" jonkun edellisen omistajan toimesta vaihtamalla isommalla männällä varustetty pääsylinteri, mutta poljin oli todella jäykkä.
Niin, ja jos tuossa nyt sitten pääsee kytkinlevyn vaiholle, niin onko kokemusta levyjen saannista ja hinnoista?
Eli, oisko tässä nyt kuitenkin tulkittavissa perinteinen kytkinlevyn loppuminen? Pitää ja irroittaa vielä vielä hyvin, mutta tuntuma ei ole mielekäs. Tätä hommaa oli vissiin "korjattu" jonkun edellisen omistajan toimesta vaihtamalla isommalla männällä varustetty pääsylinteri, mutta poljin oli todella jäykkä.
Niin, ja jos tuossa nyt sitten pääsee kytkinlevyn vaiholle, niin onko kokemusta levyjen saannista ja hinnoista?
Re: Kytkinremppa
Kytkinlevy kun alkaa loppumaan,irroituskohta siirtyy ylemmäksi,eli siitä ei ainakaan se tuntuma johdu. Oletko painanut uudet nesteet työsylinterin kautta? Usein ainoa konsti millä saa ilmat pois.
Re: Kytkinremppa
Juu, tippakannulla oon painattanu mehut työsylkän kautta.
Re: Kytkinremppa
Pikku-volvon kytkinlevy muistaakseni käy, eli F4 mallin. Muistakin autoista sopii, mutten enää muista mitä ne olivat.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kytkinremppa
Todennäköisesti olet ollut oikeilla jäljillä kun olet pidentänyt sitä tankoa sylinterin ja polkimen välillä. Joskus saman asian kanssa tapellu ja todennu että jotkut kytkinsylinterit vaatii "esipaineen" toimiakseen kunnolla. Ja taisi muuten jossain mersun korjaamo-ohjeessa olla sen tapainen säätö. Sen vain katsot ettei kytkin jää kantamaan vaikka vedättämällä jarrua vasten?
Re: Kytkinremppa
Kannattaa tosiaan selvittää huolella oikeasti noi kytkimen käyttölaitteiden toiminta!
Itsekin tappelin ton Kontion kytkimen kanssa yhden kesän ja käytin asetelman ja levyn
ihan turhaan irti.Ongelma oli että lämpöiseksi ajettuna rupes luistamaan.
Viimein selvisi että ongelman aiheutti hieman liian pitkä poljinsylinterin mäntä.(tullut ilmeisesti
korjaussarjan mukana)Eli lämmetessään hieman "turpoava" jarruneste ei päässyt pakenemaan
nestesäiliöön,vaan rupes "tunkkaamaan" kytkintä irti.Oikeat osat oikeaan paikkaan ja vika
poistui heti ! Joskus se koittelee vaan viimein selvisi.Ensin tosin hoonailtiin ja vaihdeltiin kumeja
ja mm.kytkinnesteletku ym."turhaa"työtä.
Itsekin tappelin ton Kontion kytkimen kanssa yhden kesän ja käytin asetelman ja levyn
ihan turhaan irti.Ongelma oli että lämpöiseksi ajettuna rupes luistamaan.
Viimein selvisi että ongelman aiheutti hieman liian pitkä poljinsylinterin mäntä.(tullut ilmeisesti
korjaussarjan mukana)Eli lämmetessään hieman "turpoava" jarruneste ei päässyt pakenemaan
nestesäiliöön,vaan rupes "tunkkaamaan" kytkintä irti.Oikeat osat oikeaan paikkaan ja vika
poistui heti ! Joskus se koittelee vaan viimein selvisi.Ensin tosin hoonailtiin ja vaihdeltiin kumeja
ja mm.kytkinnesteletku ym."turhaa"työtä.
Re: Kytkinremppa
No, toistaiseksi taas homma "hoidettu" vaihtamalla karhusisun kytkimen työsylkkä, (4-pulttikiinnitys) joka on aika paljon isompi halkaisijaltaan. Poljin on nyt siis todella jäykkä, mut irrottaa ja pitää mallikkaasti.