Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Heinä 18, 2018 2:43 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ma Maalis 29, 2010 10:40 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Viilataan pilikkua sen verran, että taisi olla SL-170 sarjalaisen kone. Voihan se ollakkin, että on vain tuuman isompi, muistelen vaan, että olis ollut ainakin pari tuumaa isompi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ma Maalis 29, 2010 12:00 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2906
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Niin olikin, 170 on 611, ja 171 on jo 612. Mutta ei niissä levyissä ollut kuin tuuman ero.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ke Huhti 08, 2015 9:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 35
Kysästäämpäs ensin, ennekun teen jotain harkitsematonta. Eli kytkimeen löyty kumit turun jarruosan kautta, ja vaihtelin kaikki paikoilleen, mutta: jos kytkimen laittaa toimimaan, niinku se luullakseni on tarkoitettu, eli alkuperäisessä pääsylinterissä pääsee mäntä ihan ylös asti, on kytkimen tuntuma "kuollut oravannahka". Eli tuntuma on löysä, ja irrottaa vasta aivan pohjassa. Tilanteen voi korjata ruuvaamalla polkimen välitankoa pidemmälle, mutta silloinhan pääsylinterin mäntä ei pääse palautumaan ylös asti, ja työsylinteri on jo hivenen esipuristuksessa.

Eli, oisko tässä nyt kuitenkin tulkittavissa perinteinen kytkinlevyn loppuminen? Pitää ja irroittaa vielä vielä hyvin, mutta tuntuma ei ole mielekäs. Tätä hommaa oli vissiin "korjattu" jonkun edellisen omistajan toimesta vaihtamalla isommalla männällä varustetty pääsylinteri, mutta poljin oli todella jäykkä.

Niin, ja jos tuossa nyt sitten pääsee kytkinlevyn vaiholle, niin onko kokemusta levyjen saannista ja hinnoista?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2015 8:21 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 16, 2014 8:21 am
Viestit: 97
Kytkinlevy kun alkaa loppumaan,irroituskohta siirtyy ylemmäksi,eli siitä ei ainakaan se tuntuma johdu. Oletko painanut uudet nesteet työsylinterin kautta? Usein ainoa konsti millä saa ilmat pois.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2015 6:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 35
Juu, tippakannulla oon painattanu mehut työsylkän kautta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ke Huhti 29, 2015 7:11 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2906
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Pikku-volvon kytkinlevy muistaakseni käy, eli F4 mallin. Muistakin autoista sopii, mutten enää muista mitä ne olivat.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ke Huhti 29, 2015 8:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 7:43 pm
Viestit: 187
Todennäköisesti olet ollut oikeilla jäljillä kun olet pidentänyt sitä tankoa sylinterin ja polkimen välillä. Joskus saman asian kanssa tapellu ja todennu että jotkut kytkinsylinterit vaatii "esipaineen" toimiakseen kunnolla. Ja taisi muuten jossain mersun korjaamo-ohjeessa olla sen tapainen säätö. Sen vain katsot ettei kytkin jää kantamaan vaikka vedättämällä jarrua vasten?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: Ke Huhti 29, 2015 9:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 7:06 pm
Viestit: 141
Kannattaa tosiaan selvittää huolella oikeasti noi kytkimen käyttölaitteiden toiminta!
Itsekin tappelin ton Kontion kytkimen kanssa yhden kesän ja käytin asetelman ja levyn
ihan turhaan irti.Ongelma oli että lämpöiseksi ajettuna rupes luistamaan.
Viimein selvisi että ongelman aiheutti hieman liian pitkä poljinsylinterin mäntä.(tullut ilmeisesti
korjaussarjan mukana)Eli lämmetessään hieman "turpoava" jarruneste ei päässyt pakenemaan
nestesäiliöön,vaan rupes "tunkkaamaan" kytkintä irti.Oikeat osat oikeaan paikkaan ja vika
poistui heti ! Joskus se koittelee vaan viimein selvisi.Ensin tosin hoonailtiin ja vaihdeltiin kumeja
ja mm.kytkinnesteletku ym."turhaa"työtä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kytkinremppa
ViestiLähetetty: La Loka 31, 2015 11:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 35
No, toistaiseksi taas homma "hoidettu" vaihtamalla karhusisun kytkimen työsylkkä, (4-pulttikiinnitys) joka on aika paljon isompi halkaisijaltaan. Poljin on nyt siis todella jäykkä, mut irrottaa ja pitää mallikkaasti.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)