Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Marras 22, 2017 10:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 10:53 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm
Viestit: 194
Paikkakunta: Padasjoki
Jappi kirjoitti:
trucker kirjoitti:
en tiedä trippelin osalta että kui paljo sitä painetta siellä on...

tuossa ajattelin, että mitenkä tuo sisu käyttäytyis jos ottais edestä vakaajan kokonaan pois? :?:

vääntää runkoa "ristiriipunnassa" niin paljo, et käypi rungon kestävyyden päälle, vaikka onkin korkea C profiilinen, hitsaamaan joutuu taas kesän koitoksiin... :cry:

tässähän on tämä etuakselikin ilmajousituksella... :?

onko kellään kokemuksia?


Niin oliko tämä trippelitelistöllä vai kahdella etuakselilla? Se ohjausvivusto on aika heikko ulkoisia kolhuja vastaan joka tapauksessa ja jos ohjaavat akselit ei ole keskenään linjassa ja vähän klappia niin melkoinen täyskäsi on pahimmillaan....

Sanoisin jopa että neliakselisista useimmiten se kakkosakseli on niitä ajettavuusongelmia aiheuttanut kuin varsinainen etuakseli.


Itellä on juur tuo kahdella etuakselilla ja se on kuulemma aikas kovilla siinä . lähinnä tietty aktiivi ajossa olevista puhutaan jotta joka vuos ne kakkosen olkatapit vaatii huoltoo. Myöskin noita vapinoita ja tutinoita tulee herkemmin just noihin autoihin etenkin tyhjänä ajettaessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 6:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 12:48 am
Viestit: 122
sisu on trippelillä.

joskus menee ihan hienosti, seuraavalla keikalla täysin päinvastaista.

_________________
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 8:36 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Trippeli akseli on melko tarkka siittä että renkaat/vanteet on kunnolliset ite tasapoinotutan aina myös trippelin renkaat myös heikot iskarit tuntuvat ohjauspyörässä/ kuskin penkissä ,myös ilmapussipaineet jos heittää normaalista niin kyllä vatkaa sekä raidetangon/ohjausvarrenpäät oltava just jämtit .Katsatuksessahan nuo nivelten väljyydet yleensä tulee esiin ja jos niitä vaihtelee niin sama sääntö koskee myös trippelakselia kuin etuakselia että aina tarkistettava /säädettävä sen aurauskulmat myös ne jos on häikässä niin kyllä loirii ja vatkaa, sekä kuorman paino että sen sijainti lavalla ratkasee melko paljon ,tuossa omassa ajokissani jos kuorma on takapainoinen niin ajettavuus on kaukana hyvästä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Heinä 26, 2013 11:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Jäi mainittemati että tuota tasapainoitusta ei kannata tehdä pinnattuihin renkaisiin .Tuntuu tietysti "älyttömältä" laittaa trippeliin pinnaamattomia mutta kannattaa muistaa että se on autossa ohjaava akseli aivan samanlailla kuin se varsinainen etuakseli tosin mettään ei välttämättä mennä jos trippelin kummi kajahtaa mutta samanlailla vaikuttaa ohjattavuuteen kuin etuakselin renkaat ,aina ihmetellyt sitä että renkas liikkeissä puhutaan vapaasti pyörivästä akselista kun kyse on trippeli akselista se ei mun mielestäni pidä paikkaansa koska tuon akselin käyttäytyminen tasan vaikuttaa auton ohjattavuuteen samanlailla kuin varsinainen etuakseli ja kun sen akselin käyttäytymistä "säädellään" ohjauspyörästä aivan samanlailla kuin etuakselia niin kunnon renkaat ja iskarit sekä raidetangon/ohjausvarren päät on mielestäni se asia mistä kannattaa pitää huoli että on kunnossa jos autosta halutaan ajo ominaisuukiltaan saada edes jollain lailla tiellä pidettävä .


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2016 8:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 3:43 pm
Viestit: 1
Pakko oli kommentoida, nuo on ihan höpöjä kaikki, omassa sm:ässä (trippeli) on ollu kaikenlaista, trippelillä kaljua ja halpaa rengasta sekasin (nytkin toinen 3pintanen vetorengas, toinen taurus) sekään ei aiheuttanut ongelmia, kun ohjaustangon vetopää oli lopulta niin loppu, että lähti pallo kuopastaan (onneksi pihalla ja ei kun akseli ylös) no, pallon(vetopää) vaihdon jälkeen alko malkonen vempotus, mutta kuinka ollakkaan, kierros tai pari ja väpätys loppui.Tärkeintä on renkaiden saman suuntaisuus ja tietysti auraus. Esim Nuffieldissa pitää olla haritusta muuten lähtee peukalot käsistä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)