Proton etulokasuojat

Muu tekniikkaan liittyvä kuten sähkökytkennät, pneumatiikka, runko, hytti, maalaus, jne. / Others like el-diagrams, pneumatics, frame, cabin, painting, etc.

Valvoja: sisua

Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Proton etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Onko kellään piirustuksia kyseisistä osista?
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proton etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja at7 »

otapa rullamitta käteen ja tee itse ne piirrustukset. :wink:
Ruutupaperilla, lyijykynällä ja viivoittimella saa ihan hyvät mittakuvat tekemistä varten.
Skannaa lopuksi ja pistä foorumille näkyviin, niin pikkuhiljaa piirrustukset täydentyy.

Kun näitä piirrustuksia alkaa olla enemmän, niin voidaan varmaan perustaa niitä varten oma galleria osasto.
Kuvien siisteyttä tärkeämpi on, että niiden mitat on oikein. Lisäksi varmaan kannatta mainita auton vuosimalli ja tyyppi. Minusta näyttää, että etulokasuojien malli vaihtelee vähän eri vuosimalleissa.

(kuvat voi toki tehdä cad:llakin, mutta minä ainakin piirrän käsin nopeammin tuommoiset pikkukuvat.)

ohessa vähän omaa räpellystä, jottei rima olisi liian korkealla.. :mrgreen:
Kuva
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proton etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Jeps, irrotin kuskin puolen lokarin ja vein malliksi paikalliseen amikseen ja pyysin tekemään yhden sellaisen + peilikuvana toisen. Täytyy tehdä "särmärillä" kantti koneelle liian paksua taivutettavaksi.
Jos hyvin onnistuu,niin täytyy teettää pari varastoon.
Siis mulla on irti vain se askelmasta loivasta nouseva kohta irrallaan, vaakatasossa ylimmäisenä oleva paikoillaan autossa.
Täytyy samalla vaihtaa kuskin puolen vanerit lattiaan, ala laidasta päässyt pehmenemään.
Ajattelin porata reiät hytin runkopalkkien sisälle, niin että olisi yhteys palkista toiseen. Tuulettuisi paremmin ja eikä pääsis ruostumaan enää, kun ruiskuttaa vielä esim. öljy/massa seoksen palkkien sisään.
Ollut lähes joka palkissa vettä+ruostetta.
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proton etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Tuli tehtyä kaikki pelti ja palkki korjaukset rosterista. En ollut niin viisas että olisin teettänyt lokaritkin rosterista. Palkit on tarkoitus ruiskuttaa sisältä teräketjuöljy/ kotelonsuoja aine sekoituksella maalauksen jälkeen. En ole huomannut että öljyinen rauta ruostuisi..
turbo_sisu
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Proton etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja turbo_sisu »

se ei ruostu ellei se sido niin paljoo vettä että öljy muuttuis ihan juoksevaksi että valuu pois sieltä olen tehnyt saman seoksen auton palkkeihin :D :lol:
Vastaa Viestiin