Löytyskö näiltä sivustoilta BUTEC A 3 (24V 30A) laturin taitajia.
Kontio Sisu -72 lakkas lataamasta,alkuperäisessä systeemissä ei latauksen
merkkivaloa,vain "suuntaa-antava "amppeerimittari.
Tilalla nyt tilapäisesti Boschilainen sisäisellä säätäjällä.
BUTEC
Valvoja: sisua
Re: BUTEC
itse en tiedä laturista yhtään mitään mutta yks tuttu on kojaillu niitä ja sillä on kaikki osat kyseiseen laturiin ja starttiin. itse vein laturin ja startin hänelle ja se laitto kaikki uutta ja pesi kaikki osat ja vielä kuormitti starttiakin että se toimii. ei kuulemma enään vähään aikaan tartte purkaa ovat niin kestäviä osia
Re: BUTEC
Liittyykö noihin buteceihin jotain salatiedettä kenties?
Tuoreessa hankinnassa oli/on lataus hukassa. Tutkimisen tuloksena laturi vaikutti olevan ok. Säätimen tutkimus osoitti sisältä kärähtäneen kaksi vastusta, arvot hukassa tietenkin. 150 ja 100 kilo-ohmiset vastukset tinaten paikalleen ja samalla uusi transistori siihen kuoreen.
Osat ja johdot paikalleen. Käynnistyksen jälkeen noin kaksi sekuntia ampeerimittari näytti plussaa. Siihen loppui lataus.
Mikähän vaivaa? Kärähtiköhän säätimen helyt uudestaan?
Suosiolla uutta laturia sisäisellä säätimellä vai?
Tuoreessa hankinnassa oli/on lataus hukassa. Tutkimisen tuloksena laturi vaikutti olevan ok. Säätimen tutkimus osoitti sisältä kärähtäneen kaksi vastusta, arvot hukassa tietenkin. 150 ja 100 kilo-ohmiset vastukset tinaten paikalleen ja samalla uusi transistori siihen kuoreen.
Osat ja johdot paikalleen. Käynnistyksen jälkeen noin kaksi sekuntia ampeerimittari näytti plussaa. Siihen loppui lataus.
Mikähän vaivaa? Kärähtiköhän säätimen helyt uudestaan?
Suosiolla uutta laturia sisäisellä säätimellä vai?
Re: BUTEC
Onko tässä tapauksessa säädin generaattorin yhteydessä vai erillinen palikka? Kuvat ja kuvat komponenteista vois kirkastaa ajatusta.Rytö kirjoitti:Liittyykö noihin buteceihin jotain salatiedettä kenties?
Tuoreessa hankinnassa oli/on lataus hukassa. Tutkimisen tuloksena laturi vaikutti olevan ok. Säätimen tutkimus osoitti sisältä kärähtäneen kaksi vastusta, arvot hukassa tietenkin. 150 ja 100 kilo-ohmiset vastukset tinaten paikalleen ja samalla uusi transistori siihen kuoreen.
Osat ja johdot paikalleen. Käynnistyksen jälkeen noin kaksi sekuntia ampeerimittari näytti plussaa. Siihen loppui lataus.
Mikähän vaivaa? Kärähtiköhän säätimen helyt uudestaan?
Suosiolla uutta laturia sisäisellä säätimellä vai?
Re: BUTEC
Joo, näin on,, lamppu palaa kun säädin ottaa virtaa , lamppu yleensä on virtalukon ja säätimen välissä.Tyrvää kirjoitti:Jotkut laturit vaatii sen "merkkivalolampun" toimiakseen, mullakin Protossa erillinen merkkivalo vaan laturin kupeessa 10 setin johdonpäässä, jotta laturi lähtee lataamaan, jos lamppu rikki ei lataa!
Lampun kunnon testaus tulee siinä ohessa kun laittaa virrat päälle startin yhteydessä, lamppu palaa.
Re: BUTEC
Mulla on kontiossa myös sitkeä latausvika. Butec on sitä kyljestä kiinnitettävää mallia. Säädin on kaksitolppainen Bosch. Kytkentäkaaviokin löytyy, mutta silti en saa tolkkua tuon toiminnasta. Releen sisällä on ehjät sulakkeet, yhdelle liittimelle kolmesta tulee käydessä napajännite, Myös laturin isommilla navoilla on akkujen napajännite, mutta pienemmillä liittimillä on 0,2v enemmän. Kertokaa nyt joku viisas mitä ihmettä mää teen?