Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Su Syys 24, 2017 11:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 02, 2015 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Morientes!

Seisontajarrut 2kpl pitäisi kytkeä. Nyt on sen verran pakkasta/lunta että mieluusti selvittäisin oikein kytkennän ennen kokeilua :D Jokainen Proton hytin alla noita jäykkiä paineilmaletkuja auki/kiinni pyöritellyt tietää että hommassa vierähtää hetki.

Paineilmakaaviosta en saa selvää kytketäänkö paineilmasäiliöltä tuleva letku (merkitty sinisellä ja kirjaimella "A") seisontajarruventtiilien kytkentään "1" vai "2"? En näin äkkiä löytänyt Wabkon-sivuilta tietoa kumpaan painepuoli yleensä tulee.

Jotenkin väärin nuo on olleet aiemminkin kytketty, tai ainakin nykyisellään eroavat hieman tuosta paineilmakaaviosta. Perävaunun seisontajarru on ollut melko varmuudella väärin kytketty (ainakin painepuoli on ollut kytketty eri kohtaan kuin normaalissa seisontajarrussa), mutta sitä ei ole kukaan huomannut vuosiin koska perävaunua ei ole kytketty.

Ohessa kuvat selvennykseksi, kiitos! :D


Liitteet:
DSC02587.jpg
DSC02587.jpg [ 61.46 KiB | Katsottu 2050 kertaa ]
Sisu-Brakes.png
Sisu-Brakes.png [ 250.3 KiB | Katsottu 2050 kertaa ]

_________________
1977 Sisu AH-45
Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Tammi 04, 2015 7:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 621
Paikkakunta: Pietarsaari
Korjaamokirjassa maininta, että nro.1 Paine säiliöstä, nro.2 Sylinterille, nro.3 poisto.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 8:08 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Kiitoksia informaatiosta, jostain syystä en tuota löytänyt noista omista PDF:stä... Huomenna toiminnee sitten jarrut kuten ennenkin, kiitokset vielä kerran!

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 8:43 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Edit...:

Tuo Proton paineilmakaavio on näköjään 70-luvun mallia koska ei näytä oikein täsmäävän nykyisen asennuksen kanssa... :D Mahtaako kenelläkään olla päivitettyä kuvaa?

Joka tapauksessa tässä Protossa oli kytketty tuo Perävaunun Seisontajarru väärin (ristiin), asia joka korjaantunee tänään :) Kiitos.

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 5:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Ei kenelläkään tosiaan olisi kuvaa uudemmasta 2-piirijarrujärjestelmästä? Tuo Proton PDF-manuaalista kaapattu kuva on vain 1-piirinen... Kiitos!

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 6:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm
Viestit: 621
Paikkakunta: Pietarsaari
Onko noissa ollut kaksipiirijärjestelmää käytössä ?
Löysin kaksi kaaviokuvaa A-45:seen toinen vuodelta -73 ja toinen vuodelta -81. Ja molemmat olivat Sisun korjaamokirjoista... Eli onkos noihin tullut kaksipiiristä järjestelmää, ainakaan Sisun toimesta ? Voisiko olla mahdollista sitten, että paineilmajärjestelmä olisi muutettu PV:n toimesta kaksipiiriseksi ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 09, 2015 9:47 am 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 29, 2011 8:26 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Saksa
Juu, tämä on varmaan muutettu 2-piiriseksi ehkä peruskunnostuksen yhteydessä. Tuskin on ainoa Proto johon tuo kaavio ei täsmää :wink:

_________________
1977 Sisu AH-45


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 09, 2015 6:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 11, 2007 1:48 am
Viestit: 79
Paikkakunta: Espoo
FBW kirjoitti:
Juu, tämä on varmaan muutettu 2-piiriseksi ehkä peruskunnostuksen yhteydessä. Tuskin on ainoa Proto johon tuo kaavio ei täsmää :wink:

Joo, no tuskin on ainoa! :lol: Vanhassa kaaviossa on kuvattuna paineilmasäiliö yhdellä vedenpoistonipalla, mutta eikös useammissa/useimmissa protoissa ole säiliö jaettu kahdeksi ja siksi kaksi nippaakin. Itsellä ainakin on vm. -73 autossa kaksiosainen paineilmasäiliö. Ja siitä(kin) päätellen kaksipiirijärjestelmä. Eikä mittariston paineilmamittari kaksine viisareineen toimi yhtään niinkuin on selostettu 70-luvun alun ohjekirjassa. Ja luonnollisesti auto on jatkettu, eli siis myös peruskunnostettu. Kunnostusvuodesta ei tietoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Tammi 09, 2015 7:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 8:11 pm
Viestit: 107
Minulla on lyhyt a-45 valmetilla vuodelta 81 ja 1-piiriset jarrut lienevät koska vain 1 piirille mittari ja vedenpoistonippa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)