Proton seisontajarrujen kytkentä
Valvoja: sisua
Proton seisontajarrujen kytkentä
Morientes!
Seisontajarrut 2kpl pitäisi kytkeä. Nyt on sen verran pakkasta/lunta että mieluusti selvittäisin oikein kytkennän ennen kokeilua Jokainen Proton hytin alla noita jäykkiä paineilmaletkuja auki/kiinni pyöritellyt tietää että hommassa vierähtää hetki.
Paineilmakaaviosta en saa selvää kytketäänkö paineilmasäiliöltä tuleva letku (merkitty sinisellä ja kirjaimella "A") seisontajarruventtiilien kytkentään "1" vai "2"? En näin äkkiä löytänyt Wabkon-sivuilta tietoa kumpaan painepuoli yleensä tulee.
Jotenkin väärin nuo on olleet aiemminkin kytketty, tai ainakin nykyisellään eroavat hieman tuosta paineilmakaaviosta. Perävaunun seisontajarru on ollut melko varmuudella väärin kytketty (ainakin painepuoli on ollut kytketty eri kohtaan kuin normaalissa seisontajarrussa), mutta sitä ei ole kukaan huomannut vuosiin koska perävaunua ei ole kytketty.
Ohessa kuvat selvennykseksi, kiitos!
Seisontajarrut 2kpl pitäisi kytkeä. Nyt on sen verran pakkasta/lunta että mieluusti selvittäisin oikein kytkennän ennen kokeilua Jokainen Proton hytin alla noita jäykkiä paineilmaletkuja auki/kiinni pyöritellyt tietää että hommassa vierähtää hetki.
Paineilmakaaviosta en saa selvää kytketäänkö paineilmasäiliöltä tuleva letku (merkitty sinisellä ja kirjaimella "A") seisontajarruventtiilien kytkentään "1" vai "2"? En näin äkkiä löytänyt Wabkon-sivuilta tietoa kumpaan painepuoli yleensä tulee.
Jotenkin väärin nuo on olleet aiemminkin kytketty, tai ainakin nykyisellään eroavat hieman tuosta paineilmakaaviosta. Perävaunun seisontajarru on ollut melko varmuudella väärin kytketty (ainakin painepuoli on ollut kytketty eri kohtaan kuin normaalissa seisontajarrussa), mutta sitä ei ole kukaan huomannut vuosiin koska perävaunua ei ole kytketty.
Ohessa kuvat selvennykseksi, kiitos!
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Korjaamokirjassa maininta, että nro.1 Paine säiliöstä, nro.2 Sylinterille, nro.3 poisto.
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Kiitoksia informaatiosta, jostain syystä en tuota löytänyt noista omista PDF:stä... Huomenna toiminnee sitten jarrut kuten ennenkin, kiitokset vielä kerran!
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Edit...:
Tuo Proton paineilmakaavio on näköjään 70-luvun mallia koska ei näytä oikein täsmäävän nykyisen asennuksen kanssa... Mahtaako kenelläkään olla päivitettyä kuvaa?
Joka tapauksessa tässä Protossa oli kytketty tuo Perävaunun Seisontajarru väärin (ristiin), asia joka korjaantunee tänään Kiitos.
Tuo Proton paineilmakaavio on näköjään 70-luvun mallia koska ei näytä oikein täsmäävän nykyisen asennuksen kanssa... Mahtaako kenelläkään olla päivitettyä kuvaa?
Joka tapauksessa tässä Protossa oli kytketty tuo Perävaunun Seisontajarru väärin (ristiin), asia joka korjaantunee tänään Kiitos.
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Ei kenelläkään tosiaan olisi kuvaa uudemmasta 2-piirijarrujärjestelmästä? Tuo Proton PDF-manuaalista kaapattu kuva on vain 1-piirinen... Kiitos!
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Onko noissa ollut kaksipiirijärjestelmää käytössä ?
Löysin kaksi kaaviokuvaa A-45:seen toinen vuodelta -73 ja toinen vuodelta -81. Ja molemmat olivat Sisun korjaamokirjoista... Eli onkos noihin tullut kaksipiiristä järjestelmää, ainakaan Sisun toimesta ? Voisiko olla mahdollista sitten, että paineilmajärjestelmä olisi muutettu PV:n toimesta kaksipiiriseksi ?
Löysin kaksi kaaviokuvaa A-45:seen toinen vuodelta -73 ja toinen vuodelta -81. Ja molemmat olivat Sisun korjaamokirjoista... Eli onkos noihin tullut kaksipiiristä järjestelmää, ainakaan Sisun toimesta ? Voisiko olla mahdollista sitten, että paineilmajärjestelmä olisi muutettu PV:n toimesta kaksipiiriseksi ?
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Juu, tämä on varmaan muutettu 2-piiriseksi ehkä peruskunnostuksen yhteydessä. Tuskin on ainoa Proto johon tuo kaavio ei täsmää
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Joo, no tuskin on ainoa! Vanhassa kaaviossa on kuvattuna paineilmasäiliö yhdellä vedenpoistonipalla, mutta eikös useammissa/useimmissa protoissa ole säiliö jaettu kahdeksi ja siksi kaksi nippaakin. Itsellä ainakin on vm. -73 autossa kaksiosainen paineilmasäiliö. Ja siitä(kin) päätellen kaksipiirijärjestelmä. Eikä mittariston paineilmamittari kaksine viisareineen toimi yhtään niinkuin on selostettu 70-luvun alun ohjekirjassa. Ja luonnollisesti auto on jatkettu, eli siis myös peruskunnostettu. Kunnostusvuodesta ei tietoa.FBW kirjoitti:Juu, tämä on varmaan muutettu 2-piiriseksi ehkä peruskunnostuksen yhteydessä. Tuskin on ainoa Proto johon tuo kaavio ei täsmää
Re: Proton seisontajarrujen kytkentä
Minulla on lyhyt a-45 valmetilla vuodelta 81 ja 1-piiriset jarrut lienevät koska vain 1 piirille mittari ja vedenpoistonippa.