Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ti Syys 26, 2017 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 7:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 33
Nostin karhuun alkuperäisen Nummen nosturin niskaan, mut mites tuo oikein kannattaa letkuttaa?

Kuva

Mulla on tuossa kyl nummen ja multiliftin hydrauliikkakaaviot, mutta otappa tuosta selvä. Ohjekirjassa sanotaan, että lisälaitteet voi kytkeä vaijerilaitteiden kanssa rinnan? Mutta eikös paineet hupene molempien lohkojen läpi suoraan paluupuolelle?

Jotenkin mystisesti tuossa on tuo ollut asennettuna, kun vaijerilaitteen painepuolelta on toinen lähtö eteenpäin, ja sitten nosturissa on paluuputkessa T-haara, niinku vaijerilaitteiden paluu ois sinne kytketty.

Toisekseen ihmetyttää nuo kaikki takaisku- ja paineventtiilit, kuis nuo nyt on niinku tuolleen suunniteltu tuossa kipissä? Ja paluussa?

Vaihtolavalaitteiden kaavio:

Kuva

Nosturin kaavio:

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 7:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 33
Olisiko näin, että tuo kipin tyvipuolella oleva venttiili on jarruventtiili joka hillitsee alaslaskun nopeutta ja sitten tuossa turvan puolella on 40bar paineventtiili? Entäs tuossa paluussa oleva venttiili? Takaisku?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 8:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 7:06 pm
Viestit: 121
Itelläni ainakin on kytketty silleen,että pumpusta tulevan paineletkun päähän laitettu kolmitieventtiili josta
paineöljy lähtee vaihtoehtoisesti joko vaihtolavalaitteelle tai sitten nosturille .Paluut sitten tietysti kummastakin
öljysäiliölle.Tällanen kolmitieventtiilin vaativa systeemi ilmeisesti tavanomaisin ratkaisu ja kyllä toimii.(Nummi Universal-
Multilift CL-12) Itse pystyin kyllä hyödyntämään laitteistojen alkuperäisiä putkituksia ja letkutuksia.(Ainakin malliks !)
siten ettei ihan "puhtaalta pöydältä" tarvinnut lähtee.


Viimeksi muokannut jkv66, Ma Tammi 26, 2015 8:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 8:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 33
Aivan, se kyllä selittäisi sen, miksi tuolla on paluut laitettu yhteen. Tossa vehkeessä oli vaan ollu välillä joku ferrarin pilkki niskassa. Kiva olis nähä miten tuo on alkuperäisasennettuna ollu. Nyt nimittäin pumpulta menee paineputki suoraan tuonne vaijerilaitteiden ohjausventtiilille, josta lähtee samasta päästä yksi letku eteenpäin, ja paluu on myöskin irtaallaan. Minkahanlainen systeemi lie sitten välissä tuossa ollu paikoillaan? missähän päin se vaihtoventtiili sitten lie ollu, kun alkuperänen nosturin paineletku on paikoillaan, ja se ei hyvin etäs riitä (n.60cm).


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2015 8:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 7:06 pm
Viestit: 121
No se kolmitieventtiilin sijoitushan on vapaavalintainen homma.Määräävin tekijä lienee sen käytettävyyden helppous
ja mitenkä ne putket ja letkut saa istumaan.Noihin muihin hommiin en ota kantaa kun ei riitä ammatti/harrasteosaaminen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2015 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 33
Voipikos tämmönen kytkentä toimia? Tuo kipin alaspainatus on nimittäin kierrätetty tuolleen tuonne toiselle puolelle lohkoa?
Jos toi ohjausventtiilin lähtö, jossa tuo paluu on kiinni, on tuon paineenrajoitusventtiilin takana, niin kyllähän 120bar riittää nosturille. Vai mitenkä?

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2015 9:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 13, 2014 5:45 pm
Viestit: 33
Vastaampa itse itselleni, kun tänään sain asiaan tietoa. Eli tuo ylläoleva kytkentä toimii, kun siellä vaijerilaitteiden ohjausventtiilissä on vaan sarjanippa tuolla päässä, josta se normaalisti menisi paluuseen. Sarjanippa on hivenen pidempi kuin tavallinen nippa, ja tiivistyy O-renkaalla ohjausventtiilin painelinjaan, jolloin venttiilin paluupuoli eristyy painelinjasta. Paluulinja pitää vetää erikseen sieltä sitten säiliölle.
Joo, eli itellä toimii nyt noi laitteet ilman vaihtoventtiiliä. Tänään kytkin letkut ja koeajoin vaijerilaitteet ja nosturin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)