Sivu 1/1

Jarrupolkimen venttiili

Lähetetty: La Loka 07, 2017 7:28 pm
Kirjoittaja sa1859
A-45 proton jarrupolkimen venttiili alkoi suhista muutaman kuukauden seisonnan jälkeen. Alkuperäisen venttiilin, mahdollisesti Clayton Dewandre valmistama, tuotenumero oli 286171 ja Majorsell-yritykseltä löytyi vastaava uusi osa 23J005 numerolla 40 eur alv 0% hintaan. Ennen venttiilin irroitusta tuli otettu huonosti valokuvia. Oheinen kuva on otettu vuosi sitten tilanteesta, kun kaasuvaijeri katkesi ja pieni matka metsätietä piti kaasutella kuormaliina kaasuvaijerina. Onko oheisessa kuvassa letku numero 1 jarruille (del) vai paineilmasäiliölle menevä linja (sup)? Onko oheisessa kuvassa letku numero 2 jarruille (del) vai paineilmasäiliölle menevä linja (sup)? Numero 3 on anturille menevä linja. Onko letku 1 venttiilistä auton keulan puolella ja osoittaako letku 2 auton oikelle puolelle? Olisiko jollain ko. kohdasta valokuvaa hieman laajemmalla rajauksella? Olisiko Kouvolaa tai Lappeenrantaa lähellä protoa, josta voisi vilkaista tuota rakennetta?

Re: Jarrupolkimen venttiili

Lähetetty: Ma Loka 16, 2017 5:05 pm
Kirjoittaja JussiJuvalta
Kouvolasta 45 km etelään on Proto, jonka jarrupolkimen venttiili myös vuotaa. Vieläkö kaipaat valokuvia?

Re: Jarrupolkimen venttiili

Lähetetty: Ti Loka 17, 2017 7:54 pm
Kirjoittaja Tyrvää
Tyrväälläkin joskus jarupolkimen venttiili tuntu vuotavan, moneen kertaan purin ja kasasin, eikä vikaa meinannu löytyä. Lopulta vika löyty takajarrukellosta, seisontajarrun puoli vuoti käyttöjarrun puolelle ja sitä tietä pojinventtiililtä pihalle :roll:

Re: Jarrupolkimen venttiili

Lähetetty: To Loka 26, 2017 10:11 pm
Kirjoittaja sa1859
JussiJuvalta kirjoitti:Kouvolasta 45 km etelään on Proto, jonka jarrupolkimen venttiili myös vuotaa. Vieläkö kaipaat valokuvia?
Kiitos vastauksesta! Mielelläni varmistaisin kuvasta tai paikalla vilkaisemalla miten tuo venttiili on alunperin ollut kiinni. Uusi venttiili on nyt täällä jo kiinni ja vuoto on poissa. Vanha venttiili jäi varaosiksi. Näyttää siltä, että venttiilin läpiviennit eivät ole eteen ja taakse vaan 30 asteen kulmassa edestä oikealle, jolloin sivulle päin tuleva yhteys ei osu kaasupolkimen vaijeria ohjaavan vivun eteen. Tuntui jotenkin uskomattomalta, että kaasupolkimen vipu on näin lähellä ilmaletkua. Ilma venttiiliin tulee L-mutkan kautta edestä noin 30 astetta edestä oikelle ja lähtee edestä noin 150 astetta oikealle suuntaan.