4x4 karhu projekti.

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

proto
Viestit: 480
Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja proto » La Loka 19, 2019 4:51 pm

Eipä ole vielä tullut ajettua.
Parlokit tuli laitettua ja vähän jotain muutakin, kuva kertoo enemmän.
Seuraavaksi olisi vuorossa sisustan siistiminen, kattoverhouksen korjaus, kuskinpenkkiin uusi päälinen ja muuten riittää perusteellinen puhdistus.
Sitten lisävarusteita radiokasetti soitin ja la puhelin.
Liitteet
IMG_20191019_174134_resized_20191019_054222701.jpg
IMG_20191019_174134_resized_20191019_054222701.jpg (122.78 KiB) Katsottu 822 kertaa

Karhu 4x4+2
Viestit: 298
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2011 5:55 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja Karhu 4x4+2 » Su Loka 27, 2019 12:11 pm

Oletko kopin maalannut?noi mustat rannut näyttää mageelta..

proto
Viestit: 480
Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja proto » Su Loka 27, 2019 12:38 pm

En kokonaan.. Vas. Etuloksu tuli maalattua uusiksi kun oli maali kupruillut ja sitten valkoinen raita mustaksi niin ei näytä niin paloautolta.
Punavalkoisia on niin paljon että ajattein erottua joukosta näin :) niin ja maski hopeaksi sillähän on nyt mustat "kehykset"
Muuten sitten vaan kopin myllytys/vahaus niin on bueno.

proto
Viestit: 480
Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja proto » La Marras 02, 2019 4:46 pm

Nyt on myllytetty .
Liitteet
IMG_20191102_164215_resized_20191102_044257335.jpg

proto
Viestit: 480
Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja proto » Ke Marras 06, 2019 7:07 pm

viewtopic.php?f=11&t=3629&p=32669#p32669

Osaisiko joku antaa tuohon vastauksen?

JuMu S
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 8:45 am

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja JuMu S » To Marras 07, 2019 9:21 am

Hatunnostoni tälle retusoinnille, tätä projektia on ollut suuri ilo seurata. 8)

Jusi
Viestit: 14
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 7:36 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja Jusi » To Marras 07, 2019 10:13 am

proto kirjoitti:
Ke Marras 06, 2019 7:07 pm
viewtopic.php?f=11&t=3629&p=32669#p32669

Osaisiko joku antaa tuohon vastauksen?
Muistaakseni meidän Karhussa tuli peränvaihtajan ilma suoraan ilman mitään kytkimen "kuittausta". Siinä vaihdettiin peränopeus vauhdissa vain kaasua löysäämällä. Oli muuten perän ja vaihteen väli melkein sama, ei ollut paljon hyötyä siitä, ainoastaan jos oli vaikeapaikka niin sai ykkösen piennenttyä.

Avatar
Kontio
Viestit: 660
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 10:02 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja Kontio » To Marras 07, 2019 11:31 pm

Koitin etsiä paineilmakaavioista tuota kytkentä tapaa. Mutta minulla ei ollut niin uuteen paineilmakaaviota, jossa olisi ollut paineilmatehosteinen kytkimen pääsylinteri.
Mutta omassa Karhussa se paineilma otetaan suoraan paineilmajärjestelmästä, ilman kytkintä (koska tässä ei ole vielä tehostinta pääsylinterissä). Eli rungon välissä olevalla magneettiventtiilillä vain hallitaan sitä perää.

Ja juu. Nuo perän välitykset on todella lähellä toisiaan. Sitä perää tulee käytetyksi ainoastaan kun jossain montulta tulee lähdettyä täydellä kuormalla liikkeelle. Muuten se perä on aina nopealla puolella, kun normaalisti liikun autolla.

proto
Viestit: 480
Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm

Re: 4x4 karhu projekti.

Viesti Kirjoittaja proto » Pe Marras 08, 2019 6:23 pm

Kiitoksia vastauksista ja vaivannäöstä :)
Kytkentä nyt tehty suoraan ilman kytkin "kuittausta"
Tuo takaperä mikä mulla nyt on karhussa, niin en tiedä missä se on alunperin ollut.
Sen välitykset on 4.72/7.06
(alkupetäinen yksinopeus takaperä 5.71)
Etuperäänkin löytyy "uusi" välitys mikä on lähellä tuota seiskaa, eli neliveto toimii vain tiheämmällä välityksellä ja maantiellä sitten loikotellaan harvalla puolella pelkästään takaveto päällä.

Vastaa Viestiin